Čas, ko v križiščih ne bo več semaforjev

Foto: Ford
Foto: Ford
Pozabite na rdečo, rumeno in zeleno luč in skozi križišče peljite brez ustavljanja. Avtomobilski proizvajalci že testirajo vozila za čase, ko semaforjev v križiščih ne bo več.
Oglej si celoten članek

Popolnoma avtonomna vožnja, ko prevozna sredstva ne bodo več imela volana in stopalke za plin, bo prinesla tudi izumrtje semaforjev. Prihodnost avtomobilske varnosti bo gradila na inovativnih funkcijah. Veliko več bo komunikacij med vozili in infrastrukturo (V2I) ter med posameznimi vozili (V2V). Pri Fordu so predstavili sistem, ki omogoča komunikacijo med vozili, s tem pa tudi varno vožnjo skozi križišča. 

Svet Talni semaforji za odvisneže od mobitelov

Statistika razkriva, da povprečni voznik na leto zapravi kar 48 ur medtem, ko čaka z vozilom, da prečka križišče. V križiščih naj bi se zgodilo kar 60 odstotkov vseh prometnih nesreč.

Nova taktika To je razlog, da stoji policist ob semaforju

Fordova tehnologija, ki je nastala v projektu Autodrive se imenuje Intersection Priority Management (IMP), je le delček ekološkega ekosistema, ki bo nekoč omogoča popolnoma avtonomno vožnjo. Vozilo se s pomočjo še drugih sistemov, ki delujejo s pomočjo občutljivih tipal, laserjev in sistema Green Light Optimal Speed (GLOSA) izogiba rdeči luči, saj se povezuje s semaforji in drugimi vozili. Testni poligon so postavili v Angliji, Ford pa je delovanje sistema, predstavil tudi v videu.

To sicer ni prvič, da Ford tehnologijo komunikacije med vozili. Že leta 2011 so v ZDA zgradili pametno križišče za napredno raziskovanje tehnologije povezav med infrastrukturo in vozili, ki bi lahko pomagala zmanjšati število nezgod in prometnih zamaškov.

ZAVIRAJO NA POLNO Prihajajo semaforji za uporabnike pametnih telefonov

Komunikacijo vozila z infrastrukturo in komunikacijo med vozili je Ford prikazal s pametnim križiščem, ki so ga vzpostavili v okolici Fordovega centra za raziskave in inovacije v Dearbornu v Michiganu v ZDA. Pametno križišče komunicira s posebej opremljenimi testnimi vozili in voznike opozarja na morebitne nevarne prometne situacije, na primer na vozilo, ki je prevozilo rdečo luč. Križišče je opremljeno s tehnologijo, ki s pomočjo nadzora signalov semaforja, podatkov sistema GPS in digitalnih zemljevidov oceni morebitne nevarnosti in v vozilo prenese ustrezne informacije.

Avto Toliko stane, če podrete semafor ali prometni znak

Po sprejemu informacij sistem za preprečevanje trčenja v vozilu presodi, ali bo avto varno prečkal križišče ali se mora ustaviti, preden zapelje vanj. Če sistem presodi, da se mora vozilo ustaviti, voznik pa ne upočasnjuje dovolj hitro, ga opozori z vizualnimi in zvočnimi signali. Tako predstavlja ključno "tretje oko" pri zaznavanju nevarnosti v križiščih. 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 22:53 22. Oktober 2018.

    Ne bo semaforiziranih križišč. ne bo voznikov... A avti bodo?

  • 07:18 22. Oktober 2018.

    Ne. Kot prvo bi morali ta sistem imeti vsi - prav VSI, biti bi moral poenoten, drugo vsem bi moral …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.