Cactus po novem boža lastnike in lastnice

Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus
400 Slovencev se bo letos odločilo za nakup male lebdeče preproge.
Oglej si celoten članek

Zgodba se je začela nekako takole: "Kaj ko bi napravili odbit avto za ljudi, ki želijo izstopati? Z njim poudarimo naš drugačen pogled na avte, ki nas spremlja že desetletja. Ujemimo val navdušenja nad malimi križanci in ustvarimo na pogled visok avto, pa četudi v resnici ne bo. Dodajmo mu zračne žepke na vrata in jih uporabimo kot glavni oglaševalski trik. In predvsem ohranimo nizko ceno ter dobro skrijmo, kje smo varčevali." Nastal je citroën C4 cactus.

Štiri leta kasneje pa gre zgodba takole: "OK, originalni model C4 je golfu in meganu nekonkurenčen, kaj če bi se ga odkrižali in raje vzemimo naš priljubljeni model C4 cactus, ki sicer spada med B-križance, a - glej ga zlomka - ima zelo podobno ime kot C4. Dajmo ga toliko pregnesti in umeriti s tradicionalnimi oblikovalskimi vzorci, da ga bomo lahko prodajali v C-razredu. Pa dodajmo še kakšen kos inovacije, da bo bolj zažgal, naredimo ga zelo udobnega in odstranimo tiste pobalinske zračne žepke z vrat." In nastal je prenovljeni citroën C4 cactus. 

Citroen C3 aircross Citroen C3 aircross: Zakaj bi ga imeli raje kot konkurente?

Da ne bo kdo razumel narobe, v resnici gre še vedno za povsem isti avto, le da se je vmes precej prilagodil okusu kupcev. Da lahko pri svojih 4,17 metra konkurira precej večjim golfu, meganu, 308, focusu in drugim, pri Citroënu utemeljujejo z isto medosno razdaljo kot pri starem C4 ter celo boljšo prostornostjo zadaj. Tudi prtljažnik naj bi po velikosti (358 litrov, deljiva zadnja klop) dovolj konkurenčen za C segment. 

Pripravite se na spremembo - isto ime, isti avto, le da sedaj spada v povsem drug, bolj tradicionalen razred. In kar je izgubil pri "fanki" videzu, je pridobil na vsebini. Citroën je na naš trg pripeljal izdatno posodobljen model C4 cactus. Tisti "cactus" v imenu je sicer ne pika, temveč boža.

Ob prvem stiku bi rekel, da daje C4 cactus sedaj precej več poudarka na dobremu počutju, ne le zunanji obliki. Airbumpsi, kot pri znamki poimenujejo bočno zaščito na vratih, sicer niso povsem izginili, saj so zračni žepki ostali na spodnji strani vrat, je pa C4 cactus po novem okoli in okoli odet v plastično zaščito, ki naj bi precej pripomogla k preganjanju slabe vesti po kakšnem trdem stiku v mestni količek ali robnik. Kot celota je C4 cactus postal bolj umirjen in prav nič več gizdalinski. Šli so celo tako daleč, da so mu odstranili strešne nosilce. Po drugi strani pa je pridobil pri svobodi izbire barvnih kombinacij z izbranimi kontrastnimi detajli.

Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus

Udobje se bo začelo pri sedenju ...

Znotraj armaturna plošča sicer ni posebej spremenjena, je pa vedno serijski sedempalčni sredinski zaslon, vmesnik pa je pridobil na novih vsebinah, denimo vsesplošni povezljivosti s telefonom, ne glede na operacijski sistem.

Prva bolj občutna novost pa je, ko se človek v novinca usede, saj so sedeži po novem lahko precej mehkejši in udobnejši zaradi drugačne strukture naslonjal. Je pa treba za to lastnost izbrati eno izmed treh doplačljivih barv notranjosti. Cactus je v primerjavi s predhodnikom tudi precej tišji zaradi dodatne zaščite, še naprej pa bo zadnji potnik zaman iskal tipko ali vsaj ročico mehanizma za zadnja stekla - največ, kar zaradi varčevanja, pardon optimizacije zmore cactus, je še naprej odpiranje "na kip".

Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus

Je pa cactus bogatejši pi asistenci in varnosti, skupaj je serijsko ali za doplačilo na razpolago 12 različnih sistemov (samodejno zaviranje AEB, opozorilnik za menjavo pasov, prepoznava znakov, prepoznava utrujenosti, parkirni asistent ...). 

... in nadaljevalo v vožnji

Ena glavnih novosti pa bo prišla na plano šele med vožnjo - C4 cactus premierno pri Citroënu uvaja progresivne blažilnike s hidravličnim omejevalnikom gibanja na kolesih. Povedano po ljudsko, gre za poceni nadomestek nekdanjega legendarnega, a zapletenega hidravličnega vzmetenja, s čimer želi znamka obuditi čase, ko je bila znana po "lebdečih preprogah."

Pri Citroënu so blažilnike za serijsko proizvodnjo razvili iz izkušenj v WRC reli tekmovanju (ni treba posebej omenjati, kaj je v tem športu zadnji dve desetletji dosegal Citroën). V praksi dvostopenjsko delovanje blažilnikov poskrbi, da še več tresljajev zaradi cestnih neravnin prevzame nase že kolo, posledično pa se karoserija na naluknjani cesti le minimalno premika. 

Posodobljeni C4 cactus poganjajo skupaj štiri motorji, a bo šel vstopni atmosferski 60-kilovatni bencinar PureTech 82 praktično že po nekaj mesecih v "stečaj" zaradi prihajajočih sprememb pri euro 6 emisijskemu standardu.

Tako bo velika večina glavnina vse prodaje odpadla na 81-kilovatni bencinski motor PureTech 110, ki ima tudi opcijo avtomatskega menjalnika, serijsko pri tem in vseh ostalih motorjih pa je že progresivno vzmetenje.

Močnejša izbira bo 95-kilovatni trivaljnik PureTech 130 (šeststopenjski ročni menjalnik), medtem ko je alternativa še 73-kilovatni BlueHDI dizel 100. 

Opremski paketi so trije, v osnovni opremi Life so med drugim serijski ročna klima, sedempalčni zaslon in tempomat. Srednja oprema Feel doda zadnje parkirne senzorje in nekaj več ličnih detajlov, oprema Shine pa še prednje parkirne senzorje, navigacijo, samodejno klimo, barvni zunanji paket ... Prav najbogatejša oprema Shine bo tudi najbolj prisotna v okoli 400 vozilih, kolikor jih nameravajo registrirati letos v Sloveniji. 

Cene za posodobljenega C4 cactus so se popravile navzgor, a hkrati še vedno ostajajo pod tistimi, ki jih je nosil odhajajoči C4. Za gotovino se začnejo pri 13.700 evrih, najbolj prodajan PureTech 110 z opremo shine pa bo stal 16.500 evrov. V primeru odločitve za financiranje na obroke pa je kupec upravičen do 500 evrov popusta. 

Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus

 

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.