Črni oblaki nad avtomobilisti

Foto: Žurnal24 Dela v proizvodnjah vozil po vsem svetu stojijo po več tednov.
Strokovnjaki avtoindustriji za letošnje leto ne napovedujejo nič dobrega. Še več, število podjetij, ki bodo leto zaključila z minimalno izgubo, bomo ob koncu lahko prešteli na prste ene roke.
Oglej si celoten članek
 

Preberite še:

Januarja prodaja padla za četrtino

"Po splošnih ocenah stroke naj bi prodaja avtomobilov na evropskem tržišču upadla za od 15 do 20 odstotkov" je povedal Aleš Bratož , direktor Revoza, po najnovejših napovedih pa naj bi ob koncu leta upad znašal kar od 35 do 40 odstotkov. Kot rečeno, pa bodo prodajni rezultati odvisni od spodbud v posameznih državah, kot je na primer spodbuda francoske vlade v višini 1.000 evrov pri zamenjavi več kot 10 let starega vozila z novim, okolju prijaznejšim avtomobilom, pri nas česa podobnega vsaj za zdaj ne bo.

Najbolj bodo krčili Američani
Številni proizvajalci so se na upad prodaje pripravili in že najavili zmanjševanje proizvodnje, nekatere, predvsem evropske in japonske znamke, se bodo padajočemu povpraševanju prilagodile z občasno zaustavitvijo proizvodnje. Evropske znamke skoraj brez izjeme najavljajo odpuščanja, ali pa je do teh že prišlo, izjema je češka Škoda, kjer so za sedaj le malenkostno skrčili delovnike.


V Evropi naj bi se združevali
Evropsko tržišče je zabeležilo rekorden padec prodaje, 7,8 odstotka, negativni trend, neviden v zadnjih 15 letih, pa se bo nadaljeval tudi v prvih mesecih tekočega leta. V letu 2009 bodo proizvajalci avtomobilov proizvedli 55 milijonov vozil, kar je 14 odstotkov manj kot v primerjavi z letom 2008. Na gospodarsko krizo niso imuni niti proizvajalci prestižnih vozil, Angleški Aston Martin je recimo že prekinil pogodbo z 600 delavci, podobno je odpuščal tudi Jaguar, številni projekti so pod vprašajem, ali pa so jih proizvajalci že zamrznili (recimo volvo S60).

Polna skladišča avtomobilov
Zanimivo je tudi pri nemškem velikanu VW, kjer so, čeprav še vedno na pozitivni ničli, v novo leto vstopili z znatno zmanjšano proizvodnjo. Pet od sedmih tovarn je zaustavilo svoje stroje zaradi nagnetenih golfov, passatov in phaetonov, ki težko najdejo pot do kupcev. Strokovnjaki izhod iz krize za evropske znamke vidijo v strateških partnerstvih. Eden takšnih je po poročevanju angleške revije Car možen med BMW in Daimler, ki bi naj pod svoje okrilje vzela še Opel, ki mora, če želi preživeti, nujno izstopiti iz GMa, BMW pa prej kot nemško partnerstvo tega vidi z italijanskim Fiatom.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.