Strokovnjaki avtoindustriji za letošnje leto ne napovedujejo nič dobrega. Še več, število podjetij, ki bodo leto zaključila z minimalno izgubo, bomo ob koncu lahko prešteli na prste ene roke.
Preberite še:
|
Najbolj bodo krčili Američani
Številni proizvajalci so se na upad prodaje pripravili in že najavili zmanjševanje proizvodnje, nekatere, predvsem evropske in japonske znamke, se bodo padajočemu povpraševanju prilagodile z občasno zaustavitvijo proizvodnje. Evropske znamke skoraj brez izjeme najavljajo odpuščanja, ali pa je do teh že prišlo, izjema je češka Škoda, kjer so za sedaj le malenkostno skrčili delovnike.
V Evropi naj bi se združevali
Evropsko tržišče je zabeležilo rekorden padec prodaje, 7,8 odstotka, negativni trend, neviden v zadnjih 15 letih, pa se bo nadaljeval tudi v prvih mesecih tekočega leta. V letu 2009 bodo proizvajalci avtomobilov proizvedli 55 milijonov vozil, kar je 14 odstotkov manj kot v primerjavi z letom 2008. Na gospodarsko krizo niso imuni niti proizvajalci prestižnih vozil, Angleški Aston Martin je recimo že prekinil pogodbo z 600 delavci, podobno je odpuščal tudi Jaguar, številni projekti so pod vprašajem, ali pa so jih proizvajalci že zamrznili (recimo volvo S60).
Polna skladišča avtomobilov
Zanimivo je tudi pri nemškem velikanu VW, kjer so, čeprav še vedno na pozitivni ničli, v novo leto vstopili z znatno zmanjšano proizvodnjo. Pet od sedmih tovarn je zaustavilo svoje stroje zaradi nagnetenih golfov, passatov in phaetonov, ki težko najdejo pot do kupcev. Strokovnjaki izhod iz krize za evropske znamke vidijo v strateških partnerstvih. Eden takšnih je po poročevanju angleške revije Car možen med BMW in Daimler, ki bi naj pod svoje okrilje vzela še Opel, ki mora, če želi preživeti, nujno izstopiti iz GMa, BMW pa prej kot nemško partnerstvo tega vidi z italijanskim Fiatom.