Dizli za nas niso več pomembni že dve leti

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Znamka, ki se je skoraj v celoti odrekla dizelskim motorjem v svoji prodajni paleti modelov beleži rast v prodaji tudi v Slovenij
Oglej si celoten članek

Ob robu mednarodne predstavitve, na kateri smo preizkušali sedmo generacijo lexusa ES, ki sploh prvič prihaja v Evropo in Slovenijo, smo se pogovarjali z direktorjem prodaje v Toyoti Adrii Gašperjem Piceljem.

HITROSTI DO 140 KM/H Lexus predstavlja večstopenjski hibridni sistem

Toyota je lani v Sloveniji večino prodaje zabeležila s hibridnimi modeli vozil, že vsak šesti od desetih avtomobilov znamke Toyota v Sloveniji je hibrid, pri premijski znamki Lexus pa prodaja hibridov predstavlja že skoraj 100-odstotkov. Dizlov ne prodajajo.

Foto: Toyota Slovenija Gašper Picelj Lexus je v Sloveniji še vedno znamka, ki jo kupci težko prepoznajo. Letos na slovenske ceste zapeljeta dva zelo pomembna modela ES, in tudi manjši križanec UX. Računate, da bo znamka prav zaradi omenjenih modelov postala bolj prepoznavna tudi med Slovenci?
Lexusov načrt je v Evropi prodati 100 tisoč avtomobilov. Z modeli ES in še posebej UX ter tudi drugimi avtomobili računamo, da nam bo to uspelo že letos. Tako kot za Toyoto, tudi za Lexus velja, da nimamo neke strme rasti predvidevanja. Pomembno je, da se avtomobili prodajajo z dobičkom, zato so ekstremne potrebe po volumenski prodaji ob strani.

Lexus praktično stavi zgolj še na hibridne modele. Kljub temu pa je konkurenčni premijci še vedno večino prodaje ustvarijo z dizelskimi modeli. Kako to komentirate?
Naši kupci so odlično sprejeli, da v ponudbi nimamo dizelskih motorjev. Naša prodaja skoraj v celoti temelji na hibridnih modelih. Že pri Toyoti bomo prvič letos presegli 50 odstotno penetracijo hibridov, v Sloveniji že preko 60 odstotkov. Dizli za nas niso več pomembni že dve leti. Ko se je zadnja generacija RAV4 poslavljala, smo bili brez zaloge dizelskih modelov skoraj celotno leto 2018, in nismo opazili nikakršnih težav v prodaji. Pri Lexusu pa prodaja tako ali tako temelji zgolj še na hibridnih vozilih. Tudi zaradi hibridnih olajšav za podjetja, s katerimi si lahko zmanjšajo osnovo za dobiček, ne iščejo drugih pogonov.

Foto: Lexus Lexus ES 300h

Pa lahko s hibridi privlačite kupce nemških premijcev, ki so navajeni na dizelske motorje, ali kupci k Lexusu prihajajo od drugje?
Vedno bolj. Dejansko je dizelska gonja prišla tudi v Slovenijo. Ljudje se zavedajo problema dizla. Tisti, ki kupujejo nove avtomobile, se zavedajo težav, kot je preostanek vrednosti vozila čez nekaj let, ko ga bodo prodajali. Celo morebitnih dodatnih obdavčitev na izpuste v prihodnje. Nimamo nobenih težav. Tudi glede na to, da se promet upočasnjuje. Letos je bilo manj kot 100 žrtev na cestah, sploh prvič v zgodovini, kar kaže na to, da se vozniške navade spreminjajo. Ni več dirkanja, zaradi česar hibrid idealno ustreza takemu načinu vožnje.

NX in CT Lexus NX in CT nista navadna avtomobila

Foto: Lexus Lexus ES 300h

Hibridi imajo v dobi zmanjševanja motorjev razmeroma velike motorje. Nekatere Lexusove modele je udaril davek na luksuz.
Specifika je lokalna. Rečeno je bilo, da se bo uvedel nov davek DMV. Davek na luksuz je prinesel zgolj to, da kupci vozila z večjimi motorji registrirajo izven Slovenije. Zanimivo je, da je ravno večja prostornina motorjev in Atkinsonov cikel delovanja našim motorjem omogoča boljšo izkoriščenost motorja in manjšo porabo goriva in izpust emisij. To se bo v prihodnje po mojem mnenju spremenilo, tako, da bo vse bolj vezano na izpuste CO2 in manj na prostornino motorjev. Z večjo prostornino glede na maso vozila že danes dosegamo precej ugodnejšo porabo goriva kot z manjšimi motorji.
 
Lexus ES, ki smo ga preizkušala ima pogon na prednji kolesi. Tako kot Audi, kjer pa veliko stavijo na štirikolesni pogon Quattro. Glede na to ES nima štirikolesnega pogona, je neke vrste posebnež v razredu, kjer marsikdo še vedno stavi na pogon zadaj.
Res je, vendar pa prednji pogon prihaja v ospredje. Tudi Mercedes ga ima pri kompaktnih modelih, Volvo, Audi. Prednosti prednjega pogona je veliko. Zadnji pogon je bolj vozniški, prednji pogon pa je primernejši za obvladovanje vozila v kritičnih razmerah. Prednji pogon bolj ustreza lastnostim ES.

Foto: Gregor Prebil Lexus na avtomobilskem salonu v Parizu

Avto Za volanom lexusa ES, ki je sploh prvič na voljo pri nas

Se to pozna tudi na ceni?
Strategija Lexusa je, da enako opremljene avtomobile prodajamo od 7 do 10 odstotkov ceneje od nemške trojke. Dobro opremljeni ES s hibridno tehnologijo in avtomatskim menjalnikom stane okoli 50 tisoč evrov.

Avto Lexus pokazal novo orožje proti kombinaciji X1 in Q3

Že na začetku ste omenili, da imate največja pričakovanja s prvim malim križancem znamke Lexus, to bo UX, ki ga bomo lahko preizkusili konec februarja. Kaj lahko pričakujemo?
Če govorim z naše strani, so pričakovanja velika. To bo najbolje prodajan Lexusov model v Sloveniji, predstavljal bo 40 odstotkov naše prodaje pri nas. Tudi pri njem lahko glede cene povem enako kot za ES. V primerjavi z enako opremljenimi Nemci bo sedem do deset odstotkov cenejši. Kar pa se tiče vožnje, sledi zadnjim zapovedim. Hoče biti dinamičen avto, kljub višji nameščenosti v kabini.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 12

  • 21:42 17. Februar 2019.

    Jaz že leta čakam, da bi lahko kupil kakšen avto na parni pogon alu pa vsaj konjsko vprego. Pa vsak …

  • ode
    08:17 17. Februar 2019.

    Toyota in druge azijske in ameriške znamke, ki tradicionalno prisegajo na bencin so začele vgrajevati dizel motorje samo zaradi povpraševanja …

  • 14:57 16. Februar 2019.

    Tole z dizli pa je sploh samo trenutno modna muha. Ker so v vsem boljši od bencinskih. Kmalu bodo nazaj

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.