Dokaz, da ga bo »elektrika« težko ujela na avtocesti

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d
Čeprav v dolžino meri manj kot pet metrov je polnokrvna Mercedesova limuzina s poudarkom na premijskem doživetju. Z neslišnimi in ekonomičnim dizlom je vožnja v limuzinskem C-ju udobna in nestresna. Test.
Oglej si celoten članek

Mercedesov modelni portfelj je iz leta v leto večji. Razred C že dolgo ni več vstopnica v svet družine vozil znamke Mercedes-Benz. Je pa C mejnik med kompaktnimi modeli znamke in klasikami, med katere se limuzina razreda C uvršča.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d

Zaradi tehnike, udobja in prestiža bi lahko hitro spregledali, da se peljete v limuzini razreda E ali S, ampak v manj kot pet metrov dolgi limuzini razreda C. C, ki temelji na platformi z vzdolžno nameščenimi motorji, ki poganjajo predvsem zadnji kolesi, je namreč povezan s tehnologijami višjega srednjega in luksuznega razreda.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d

Neverjetno Neverjetno, katera avtomobilska znamka ima najmlajše kupce

Mercedes razreda C je sicer v obeh karoserijskih oblikah, tako karavanski, kot preizkušani limuzini, nekoliko zrasel, postal pa je tudi hibridiziran ter bolj digitaliziran in povezljiv, vendar je ostal udoben in razkošen. Predvsem pa se je s posodobljeno tehniko - infozabavnim sistemom, velikimi zasloni, pametnim vmesnikom MBUX z umetno inteligenco, projekcijskimi lučmi in podobnimi elementi - precej približal razredu S.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d

Nekaj posebnosti smo našli

Na prvi pogled je to klasična limuzina z elegantnim profilom. Z novo generacijo je mercedes razreda C precej elementov na svoj način prevzel od večjega razreda S, ki so ga Nemci predstavili leto prej. Osnovna silhueta sicer ostaja precej podobna dosedanji, vendar pa je na karoseriji dovolj elementov, da novega razreda C ne bo nihče zamenjal za starega, saj je ta na zunaj postal predvsem bolj agresiven, v skladu s trenutnimi stuttgartskimi oblikovnimi smernicami pa so zaobljene oblike predhodnika nadomestile bolj ostre. Sploh pri paketu AMG. Na prednjem delu sicer izstopa predvsem trapezoidna maska hladilnika, ki jo lahko v paketu AMG line sestavljajo miniaturne zvezdice, obdajata pa jo zašiljena žarometa, ki sta seveda urejena v najbolj napredni led tehniki. Izrazito zašiljenih oblik pa so tudi zadnje luči. V nasprotju z bolj ostrima prednjim delom in zadkom so boki v primerjavi s predhodnikom veliko bolj zaobljeni in jih pravzaprav popestrijo predvsem velika kolesna platišča.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d

Neverjetni podatki Mercedes razkril naslednji korak pri elektriki

Da ne gre za razred S, še najbolj razkriva udobje na zadnji klopi. Tega ni bistveno več kot pri predhodniku, a dovolj, da lahko štirje povprečno visoki odrasli udobno potujejo tudi na dolgih službenih poteh.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d

Po navedbah proizvajalca se je za dva centimetra povečal prostor za kolena zadnjih potnikov, še vedno pa se zna kakšen visokorasli zadaj pritožiti nad prostorom za glavo. Prav tako je v razrednem povprečju 455-litrski prtljažnik.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d

Avto Prestiž tudi za tiste, ki nimajo 100 tisočakov

Celotna arhitektura sicer temelji na razredu S in zato je C v kabini videti zelo razkošno, moderno. Materiali so v primerjavi z razredom S nekoliko slabši zgolj v spodnjem delu, povsod drugje »baby benzu« ni kaj očitati. Nasprotno, nihče v srednjem razredu še ni ponudil tako razkošne notranjosti, kot jo ponuja razred C.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d

Napredna kabina

Ne gre le za oblikovne prijeme, temveč tudi za izbiro materialov, kakovost izdelave, še posebej moramo izpostaviti napredno ambientalno osvetlitev in kakovost kamere za vzvratno vožnjo, ki je med pariranjem odličen pomočnik v temi in slabe vremenu. S pritiskom na zaslon lahko izbirate enobarvne ali večbarvne osvetlitve prednjega dela armaturne plošče in vrat, ne le spredaj, tudi za potnike zadaj.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d

Osrednji gradnik potovalne kabine je ogromen, pokončno nameščen zaslon na dotik, ki meri kar 11,9 palca (30,2 centimetra) in je podprt z najnovejšo različico sistema MBUX. Grafična podoba, odzivnost in logika delovanja, so prvovrstni. Čeprav je krmiljenje prezračevanja vgrajeno v zaslon, ima na njem svoje fiksno mesto in težko rečemo, da je uporabnost bistveno slabša kot z uporabo fizičnih stikal. Česa podobnega do zdaj nismo bili vajeni v tem razredu vozil.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d

Avto Mercedesovo nagrajeno vozilo za manj kot 19 tisočakov

Prav tako odlična je 12,3-palčna digitalna instrumentna plošča pred voznikom in tudi moderen volan opremljen z drsnimi ploščicami, prek katerih lahko upravljate karkoli na obeh zaslonih. Drsniki na volanu ponujajo še možnost izboljšanja, saj so mi v tem primeru osebno boljši fizični gumbi – omogočajo bolj natančno in hitrejše ukazovanje.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d

Slovensko zna, a ...

Če pa se želite pogovarjati s svojim avtomobilom, ima Mercedes najbolj dovršen glasovni nadzor v celotni avtomobilski industriji. A le, če obvladate angleški jezik. V slovenščini se vam bodo sicer izpisali podatki na zaslonih, v slovenščini pa mu ne morete ukazovati. Nasmejali smo se tudi glasovnemu podajanju navigacijskih podatkov v živo v slovenskem jeziku. No, vsaj nasmejali smo se.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d

C res lahko ponuja največ, kar si lahko v vozilih znamke Mercedes-Benz zaželite v tehničnem smislu. Predvsem s področja asistenčnih sistemov, vendar pa je bil testni avtomobil, z izjemo digitalizacije in vrhunskih LED luči, skop z naprednimi sistemi. Izvzeli bi še ambientalno osvetlitev in masažo sedežev. Asistenčni sistemi na koncu tudi zelo zasolijo ceno vozila, a bomo morali počakati na kakšno bolje založeno različico z asistenčnimi sistemi, da bi opisali, kako se obnesejo v praksi. 

Novi razred C ponuja različne motorje, a izbirali boste med blagimi hibridnimi štirivaljniki v kombinaciji z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom. Zmogljivejše in večje enote bodo rezervirane le za prihodnje modele AMG.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d

Je to res dizel?

Na testu smo imeli različico 300 d, kar verjetno ne bo najbolj iskana motornih različic pri nas. Ta bo 220 d z dvolitrskim turbodizelskim motorjem s 147 / 200 KM, mi pa smo preizkušali zmogljivejšo različico dvolitrskega prisilno polnjenega štirivaljnega dizla z močjo 195 kW/265 KM in kar 550 Nm navora.

Preizkusi Neprebojne limuzine vedno bolj priljubljene

Ta motor se odlikuje po kombinaciji prefinjenega delovanja, ekonomičnosti in moči. Tudi po hladnem zagonu in še bolje po ogrevanju je izjemno tih. Povsem nekaj drugega, kar smo bili dolga leta vajeni pri dizelskih motorjih.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d

1100 kilometrov brez ustavljanja?

Dizelski ropot zaslišimo le pri zelo velikih hitrostih. Avto pospešuje vse do 250 km/h. Pri vsem tem ima veliko vlogo serijski devetstopenjski samodejni menjalnik. Nikoli ne cukne, je izjemno hiter pri pretikanju nismo imeli potrebe, da bi prestavljali v ročnem načinu, tako dobro so inženirji izračunali prestavna razmerja. Menjalnik je tudi bolj kompakten, lažji in varčnejši. Na avtocestni poti od Ljubljane do Murske Sobote in nazaj je bila povprečna poraba dizla le 6,1 l/100 km. Na moji običajni poti Kamnik – Ljubljana, brez vožnje po avtocesti, pa je bila poraba manjša od petih litrov. Kombinirana poraba je bila okoli 5,5 litra plinskega olja na 100 kilometrov. Kar čudno sem pogledal, ko sem po postanku za polnjenje goriva ob polni posodi na potovalnem računalniku videz izpis, da lahko brez ustavljanja prevozim 1.100 kilometrov. Nekaj, česar nisem več vajen, sploh v dobi, ko novinarji množično preizkušamo električne avtomobile.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d

Tako udobno že dolgo nisem potoval

Druga plat, ki me je na poti do Prekmurja očarala, je zvočna zatesnjenost. Tako udobno nisem potoval že dolgo časa.
Ko zavijete iz avtoceste na zavito cesto je avto tudi več kot dovolj dinamičen. Pospešek od 0 do 100 km/h je 5,7 sekunde. Še najbolj pa me je pri dinamiki presenetilo obnašanje vzmetenja. Prilagodljivo podvozje ponuja občutek vožnje v velikih mercedesih. 
Tu mislim na sproščenost krmarjenja. Pozibavanja je minimalno, zahvaljujoč natančni nastavitvi volana omogoča res ostro vožnjo. To ni bil vedno zaščitni znak razreda C.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C 300 d

Razbili mit Razbili mit: To je doseg električnih pri 130 km/h

Novi Mercedes razreda C je lahko tehnološko in z vgrajenimi materiali razkošen kot še nikoli do zdaj. Ponuja odličen dizelski motor in združuje udobje z okretnostjo v mešanici, ki ustreza avtomobilu te kategorije. V serijski opremi smo pogrešali napredni pametni tempomat, ki vozniku s podporo elektronike pomaga v številnih voznih situacijah. Zaradi dodatkov, kot so napredni žarometi in drugih dodatkov za udobje, je lahko končna cena v primeru dizla, ki v osnovi (220 d) stane 49.900 evrov, v primeru 300 d pa 57.900 evrov, hitro preseže tudi številko 75 tisoč evrov, kot v našem primeru.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 13:47 6. April 2022.

    fosilcev že dolgo niti pogledam ne, to je zgodovina

  • 10:56 6. April 2022.

    Je tisto telefonček namesto števcev?

  • 09:04 6. April 2022.

    kupili ga bomo pa z našim slovenskim minimalcem juhu

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.