Ducat jajc je preživel vožnjo

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Na podaljšanem testu vozimo citroën C3 aircross, ki smo ga preskusili z mislijo na legendarnega spačka in zahtevo Citroënovega direktorja iz tridesetih let prejšnjega stoletja, naj bo sposoben na trg po cestah vseh vrst nedotaknjeno prepeljati košaro jajc.
Oglej si celoten članek

Urbana legenda pravi, da naj bi se poznejšega citroëna 2CV, ki je pri nas postal znan predvsem kot spaček, tedanji generalni direktor Citroëna Pierre Boulanger leta 1936 domislil, ko je opazoval kmete, ki so zjutraj svoje žene in otroke z vozovi vozili na trg, zvečer pa so jih prišli iskat. Ti kmetje bi si lahko prihranili veliko časa, če bi imeli na voljo majhen avtomobil, ki bi ga lahko vozile tudi njihove žene.

Foto: Saša Despot Citroen C3 Aircross

Svojemu glavnemu konstruktorju Broglyju je menda naročil: »Razvijte avtomobil, v katerem bo dovolj prostora za dva kmeta v škornjih in cent krompirja ali sod vina. Vozi naj s hitrostjo najmanj 60 km/h in pri tem porabi le tri litre bencina na 100 km. Poleg tega naj uspešno premaguje tudi najslabše ceste, njegovo upravljanje pa naj bo tako preprosto, da ga bo lahko brez težav vozila tudi neizkušena voznica. Vzmetenje mora biti izrazito mehko, tako da bo v njem košara jajc nepoškodovana preživela tudi luknjaste podeželske ceste.«

Avto Admiralska ladja, kot se spodobi

Je citroën C3 aircross naslednik spačka?

Čeprav je povsem drugačen, bi citroën C3 aircross lahko bil nekakšen naslednik spačka, saj gre za avtomobil, ki na razmeroma majhnih merah ponuja ugodno veliko prostora in praktičnosti. Poleg tega je njegovo podvozje, ki je še višje od tistega na že sicer precej visoko nasajenem citroënu C3, nastavljeno solidno mehko in ugodno blaži tudi neravnine slabših makadamov. Tudi sedeži so med mehkejšimi v svojem razredu, a kljub temu dajejo vtis, da bi lahko za udobno oporo telesom potnikov poskrbeli tudi na daljših poteh.

Foto: Saša Despot Citroen C3 Aircross

Je torej citroën C3 aircross pravi avtomobil za preskus tega, kar je od spačka na začetku njegovega razvoja zahteval Pierre Boulanger in kar je Broglyju in njegovim ekipi tudi precej dobro uspelo? Je torej sposoben po različnih terenih peljati košaro jajc, ne da bi se ta razbila?

Avto Po stotih letih se pripravlja ponovitev velike avanture

Povsem neznanstven in netehnični preskus smo opravili med vožnjo na Krim, edino vzpetino v neposredni bližini Ljubljane, ki se lahko kvalificira za goro. Okoli Krima pač vodi krožna pot, ki ponuja vse od ravnih cestnih odsekov, preko asfaltnih serpentin in lepega makadama do slabših makadamskih odsekov, na katerih nas je tudi nekoliko bolj premetavalo.

Foto: Saša Despot Citroen C3 Aircross

A kljub temu naše zaupanje v sposobnost blaženja udarcev ni bilo tako veliko, da ducata kokošjih jajc, ki so se sicer peljala v košari, tako kot bi želel Boulanger, nismo dodatno zavarovali in jih zložili v plastično posodo. Nihče si pač ne želi čistiti sedežev, ki so prepojeni s surovimi umešanimi jajci. Pa čeprav Citroën slovi o zgodovini uspešnega zagotavljanja udobja, ki sega v začetke njegovega obstoja.

Avto Citroën C3, kakršen bo bolj všeč umirjenim voznikom

Zgodovina udobja

Že prvi množični citroen tip A iz leta 1919 je bil namreč med drugim opremljen z oblazinjenimi sedeži in eliptičnimi vzmetmi, ki so delovale neodvisno ena od druge in so zagotavljale precej voznega udobja, citroën pa je prav zaradi udobja v tridesetih letih uporabljal tudi papež Pij XI. Citroën je kot prvi evropski avtomobilski proizvajalec motorje vpel na gumijaste bloke, s čimer so se precej zmanjšale vibracije v kabini. "Le Moteur Flottant" (plavajoči motor) so imeli modeli C4, C6 in rosalie, kar je Andre Citroën poudaril z znakom laboda, ki naj bi poudarjal tiho vožnjo teh avtomobilov.

Foto: Saša Despot Citroen C3 Aircross

V zadnjem desetletju obstoja je sloviti citroën traction avant v različici 15H predstavil zgodnje hidropnevmatsko vzmetenje, ki ga je zares proslavil njegov naslednik DS. DS je namreč potnike navduševal tudi z izrazitim udobjem med vožnjo, za katero je poskrbelo prav hidropnevmatsko vzmetenje, ki je dolga leta ostalo eden od Citroënovih zaščitnih znakov. Hidropnevmatsko vzmetenje namreč ni ostalo omejeno zgolj na Citroënovo "admiralsko ladjo", ampak so ga dobili tudi drugi modeli. V devetdesetih letih je kot z elektroniko močno podprt sistem hydractive II doživel zenit v Citroënovi admiralski ladji XM in xnatii activi, kot zadnja različica hydractive III+ pa se je poslovil v citroënih C5 in C6.

Ekskluzivni test Kako se vozi avtomobil s 30-palčnimi pnevmatikami?

Drugi steber udobja so pri Citroënu vedno bili tudi sedeži, ki so tudi v bolj konvencionalnih modelih ponujali nadpovprečno veliko udobja. V citroënu DS je za to med drugim skrbela posebna pena "dunlopilo", ki je bila usklajena z lastnostmi vzmetenja. Tudi spaček je v vseh generacijah od prve leta 1948 do zadnje leta 1990 vedno razvajal z mehkimi sedeži. "Dunlopilo" sedeže so imeli tudi citroëni GS, CX, SM in BX, citroën CX prestige pa je kot prvi citroen v zadnjem delu ponudil posamične sedeže, na katere so vplivali zasebni reaktivci. In danes? Pri Citroenu v zadnjem času izpostavljajo predvsem "zofa" zasnovo prednjih sedežev v citroënu C4 cactusu, sodobno adaptacijo nekdanjih klopi, ki so v prednjih delih zgodnjih avtomobilov pogosto bile namesto posamičnih sedežev.

Foto: Saša Despot Citroen C3 Aircross

Leteča preproga

Citroën je pred leti opustil hidropnevmatsko vzmetenje, ki je postalo predrago in se ob napredku drugih sistemov ni več splačalo, a na nek način ga je obudil citroën C5 aircross. Ta je namreč ob prihodu leta 2017 predstavil hidravlično vzmetenje »progressive hydraulic cushion, za katerega pri Citroënu pravijo, da kot »leteča preproga« vzbuja občutek lebdenja v vožnji, ki je precej blizu občutkom pri hidropnevmatskem vzmetenju.

Avto Vozil sem starodobnike, ki si jih lahko le želiš v svoji garaži

Podoben sistem je pozneje dobil tudi citroën C4 cactus, ne pa C3 aircross. Ta se mora namreč zadovoljiti z mehko nastavljenim konvencionalnim vzmetenjem. In to kljub temu povsem dobro opravi z razmeroma lahkim avtomobilom, kar je navsezadnje dokazal tudi poskus s košaro jajc.

Foto: Saša Despot Citroen C3 Aircross

Jajca so se namreč med vožnjo, ki ni bila nič bolj prizanesljiva kot v primeru, ko na sedežu ne bi bilo občutljivega tovora, saj smo se med vožnjo trudili pozabiti nanje, tudi nekoliko premetala. A premetavanje ni bilo v nobenem primeru tako močno, da bi se kakšno jajce razbilo. Tako kot s spačkom, bi francoski kmet tudi danes v citroënu C3 aircross košaro jajc na trg pripeljal brez skrbi, da se bodo razbila. In zadovoljen bi bil verjetno tudi Pierre Boulanger.

Bili smo med srečneži Take avtomobile morda voziš le enkrat v življenju

Mi pa smo morali jajca za nagradno omleto po opravljeni nalogi morali razbiti na roke, brez pomoči avtomobila.

Foto: Saša Despot Citroen C3 Aircross

Citroen C3 aircross Citroen C3 aircross: Zakaj bi ga imeli raje kot konkurente?

Podatki o vozilu (Citroën C3 aircross shine 1.2 puretech 110 S&S BVM6)

Motor: turbobencinski, trivaljni, 1.199 ccm

Največja moč: 81 kW (110 KM) pri 5.500 vrtljajih

Največji navor: 205 Nm pri 1.750 vrtljajih

Zmogljivosti: 185 km/h, 11,3 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.145 x 1.765 x 1.605, medosna razdalja 2.604

Prtljažnik (v litrih): 410 – 1.289

Poraba: 4,8 litra/100 km (kombinirani cikel NEDC), izpusti CO2: 109 g/km

Cena v evrih: 17.766

  Foto: Saša Despot Citroen C3 Aircross

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 13:58 17. Maj 2020.

    kurja jajca so peživela, moja pa NEBI!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.