Dvojna krožišča izumirajo

Foto: Suzana Kos
Foto: Suzana Kos
Naokrog. Tujci se čudijo, kako napredno je naše razmišljanje. Dvojnih krožišč ne bo več.
Oglej si celoten članek

Znanje. “Statistična primerjava nesreč v klasičnih štirikrakih križiščih in krožiščih kaže, da je v krožnih križiščih občutno manj nesreč, posledice pa so blažje. Tudi število konfliktnih točk se v krožiščih bistveno zmanjša,” pravijo na policiji.

“Naši nizozemski kolegi niso mogli verjeti, kako se nam je uvajanje krožišč poznalo pri varnosti, saj se je ta v križiščih izboljšala za kar 70 odstotkov,” pravi vodja centra za prometno gradnjo na mariborski fakulteti za gradbeništvo Tomaž Tollazzi.

Kot dodaja, je stroka od uvedbe prvega krožišča leta 1991 do danes naredila napredek, ki ga marsikje jemljejo za zgled. Slovenija je med prvimi začela uvajati 
turbokrožišča z ločenimi pasovi, poleg Nizozemcev pa smo edini z lastnimi predpisi glede gradnje tega sodobnega tipa, medtem ko so bile zgolj na področju izboljšav napisane že štiri magistrske naloge.

Niso se znašli med pasovi

Predvsem starejši in mladi imajo veliko težav z dvojnimi krožišči, v katerih se prepletata zunanji in notranji pas, zato marsikdo proti predpisom vozi le po zunanjem pasu, pojavljajo se izsiljevanja, tudi trkov je po policijski statistiki več. Takšnih dvojnih krožišč zato ne bodo več gradili, 14 obstoječih pa bodo poskušali preurediti v turbokrožišča. V njih ima vsak voznik svoj vozni pas od vstopa do izstopa iz krožišča, zato izsiljevanja niso mogoča.

Krožišč, v katerih je hitrost večja, pa ni mogoče graditi vsepovsod. Predvsem v bližini šol, vrtcev, domov za ostarele in podobnih ustanov bodo zaradi varnosti šibkejših udeležencev ostali semaforji.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 12

  • 11:15 27. April 2014.

    Se pridružujem Mirku. Izvoz z dodano vrednostjo. Kot desničarja pa me Janša ne predstavlja najbolje. Glede krožišč pa: iz njih …

  • 20:39 26. April 2014.

    Tudi v politiki bi se zbližala, če bi za politične diskusije na forumih uporabljal argumente in dejstva, ne pa trditve …

  • 20:46 25. April 2014.

    ta turbo križišča so za nič ker se prehodi za pešce nahajajo ob vstopu v turbino namesto 30-50m ped vstopom …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.