Erdogan: Vozite lahko samo VW passata!

Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Volkswagnu se bi zaradi zaradi poteze turškega predsednika obrestovala naložba, a so v zadnjem hipu zategnili zavoro.
Oglej si celoten članek

Volkswagen je letošnje poletje kolebal, kje bo gradil svojo novo tovarno izven meja Nemčije. V igri je bila dolgo tudi Srbija, a na koncu so Nemci izbirali med Bolgarijo in Turčijo. Turčija se je izkazala za prvega favorita. V novi tovarni bi izdelovali passate in škode superb.

V zahvalo je turški predsednik Recep Erdogan izdal ukaz, da, ko se bo iztekla pogodba za službena vozila v njegovi stranki, ki je na oblasti, vsa zamenjajo z VW passati, piše Bloomberg. A prišlo je do zapleta.

Zaradi trenutnega dogajanja na turško-sirski meji je Volkswagen odloži končno odločitev o tovarni v Turčiji. Ker je Turčija uporabila vojaške sile v Siriji za boj proti Kurdom, je skupina VW preložila pogodbo, poročata "Frankfurter Allgemeine Zeitung" in "Handelsblatt". "Položaj spremljamo z veliko zaskrbljenostjo," je dejal tiskovni predstavnik VW za "Handelsblatt". Po mesecih pogajanj o novi tovarni, v kateri naj bi nastajali modeli različnih znamk koncerna, se je VW končno odločil za Turčijo kot lokacijo. V igri za tovarno je bila tudi Bolgarija. Po besedah časnika "Handelsblatt" pri VW za zdaj še ne nameravajo povsem opustiti načrta glede tovarne v Turčiji, a ...

Foto: Profimedia Recep Tayyip Erdogan

Avto Volkswagen predstavil prenovljenega in naprednejšega passata

Poteza Erdogana, pa čeprav gre v prvi fazi le za 19 službenih avtomobilov (19 vodilnih člankov stranke trenutno za svoje potrebe uporablja Audijeve modele, a se pogodbe iztečejo že čez dva meseca), privlačna za VW, ki glede na Erdoganov vplivlahko pričakuje, da bo v primeru postovitve tovarne v Turčiji na tisoče članov stranke vozilo nemške limuzine, pa so se zaradi Turškega posega v Siriji zadeve zapletle tudi politično.

Spremembe Naslednjega passata bo razvila Škoda

Po besedah premierja Spodnje Saške in člana nadzornega sveta VW Stephana Weila iz severne Sirije prihajajo "grozne slike". Sam, po navedbah spletnega portala Automobilwoche, ne verjame, da bi proizvajalec avtomobilov v trenutnih razmerah zgradil obrat v Turčiji. Weil je prepričan, da je vojaška ofenziva kršitev mednarodnega prava, ki bo za seboj potegnila nov val beguncev. "Ne predstavljam si, da bo Volkswagen pod temi pogoji vlagal milijarde v Turčijo," pravi in dodaja, da so istega mnenja tudi drugi proizvajalci avtomobilov.

Kljub temu pogajanja o projektu še niso končana, pri VW pa upajo, da se bo stanje v Turčiji kmalu normaliziralo. Kot je še povedal Weil, je naslednja seja upravnega odbora VW predvidena za sredino novembra, ni pa izdal, ali je v igri spet Bolgarija. 
Odločilni dejavnik naložbe v Turčijo in ne v "evropsko" Bolgarijo je bistveno boljša ekonomska učinkovitost projekta v Turčiji. Ne nazadnje so državne subvencije v kombinaciji z obstoječo industrijo preskrbe in dobro usposobljenimi delavci prispevale k odločitvi, da je Turčija glavni kandidat za novo tovarno.

V turških državnih institucijah imajo 110 tisoč službenih vozil. Časnik Sozcu je objavil podatek, da je vlada leta 2018, sklicujoč se na izjave opozicijskega politika Gursela Tekina, porabila skoraj 100 milijonov evrov za najem vozil, zato ni nemogoče, da bodo tak znesek v prihodnje porabili prav za najem vozil znamke Volkswagen. Seveda, če bodo v Wolfsburgu na koncu res zgradili tovarno v okolici Izmirja.

Foto: Volkswagen Volkswagen logo

VW revolucija Volkswagen ID 3 je novi golf in hrošč obenem

Nova Volkswagnova tovarna bi morala biti po prvotnih načrtih postavljena 40 kilometrov izven Izmirja, kjer že imajo svoje tovarne Ford, Goodyear, Renault, Mercedes Trucks, Tofas in številni drugi. Od leta 2022 naprej naj bi v tovarni na leto proizvedli 300.000 modelov passat in superb, delo pa bi dobilo okoli 5.000 Turkov in Turkinj. Naložba je ocenjena na okoli 1,3 milijarde evrov.

V tovarni v Emdenu v Nemčiji, kjer trenutno izdelujejo passata, bodo po novem izdelovali električne modele iz Volkswagnove serije I. D.

SLOVENSKA PREMIERA Avto, ki rešuje segment poslovnih limuzin in karavanov

V Turčiji je sicer na 1.000 prebivalcev 150 avtomobilov, trg novih avtomobilov pa se je v prvih sedmih mesecev prepolovil. Lani so v omenjenem obdobju prodali 481.982 avtomobilov, letos pa le 212.605.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • ode
    18:56 18. Oktober 2019.

    Enako se je Zoci-spoci dogovoril z Ikeo: vsi mestni uslužbenci in člani njegove stranke ma da kupujejo pohištvo samo v …

  • 08:43 16. Oktober 2019.

    Na koncu bo v Turčiji zmanjkalo delavcev in jih bodo morali uvažati iz Nemčije. Turke seveda.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.