Gosposki limuzinski kupe

Foto: Žurnal24 4,70 metra dolgi kupe je od limuzine sicer 17 cenimetrov krajši, ponuja pa za ku Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Mercedes-benzov srednje veliki kupe pomeni novost pri razredu E, kar pa ne pomeni, da ni imel predhodnika, to je bil namreč CLK. Slednjega prekaša po eleganci, športni podobi, pa tudi po zmogljivih, a ekonomičnih agregatih.
Oglej si celoten članek

Poleg športnosti pa je limuzinsko udobje tudi tu pisano z veliko začetnico.

Kot osnova služi razred E
Že prvi, ali bolj bežen pogled razodene, da so oblikovalci pri snovanju podobe pogledovali proti nedavno predstavljeni limuzini razreda E, ki s svojo robustno in elegantno podobo vsekakor pomeni dobro popotnico. Coupe je tako ohranil oglato obliko prednjih svetil, ki s poudarjeno motorno masko in odbijačem tvori smiselno in všečno celoto. Bočna linija je, kot bi lahko pričakovali, še malo dinamičnejša kot pri limuzini, svoje doda tudi pomanjkanje drugega para vrat. Na zadku je podobnost s prej omenjenim bratom prav tako zelo očitna, za odtenek bolj razpotegnjene so luči, na vrhu je nakazan tudi diskreten spojler in na dnu difuzor. Kljub temu pa ne gre za izključno športno oblikovan model, saj E coupe preprosto deluje drag in udoben. 

Prostora za štiri odrasle osebe
To se potrdi tudi v notranjosti, saj z odmerjenim prostorom in uporabljenimi materiali ne boste smeli oziroma mogli biti razočarani, za lažji vstop pa se pri dražjih različicah lepo umakne tudi volan in pri vstopu v drugo vrsto tudi sedež. Glede centimetrov namenjenih potnikov lahko zapišemo, da je prostora dovolj v obeh vrstah, bo pa potreben kompromis, če bodo spredaj sedeči preveč sebični ali višje rasti (nad 1,95 metra). V tem primeru zna sedečemu v drugi vrsti zmanjkati kakšen centimetr pri prostoru za kolena, davek pa notranjost plača tudi na račun proti zadku hitro padajoče strehe, saj ta odškrtne marsikateri cenitmeter, namenjen za glave. Kljub temu pa je prostora več kot je navada v tem razredu in zato lahko za coupeja zapišemo da je pravi štirisedežni kupe. Prtljažnik v izmeri 450 litrov je skorajda limuzinski in lepo obdelan, na željo stranke ga odpre in zapre avtomatika.

Kot že rečeno so uporabljeni materiali v potniškem prostoru vrhunski, izbirate pa lahko med številnimi kombinacijami oblazinjenja, na voljo je tudi več vrst in barv usnja ter več vrst sedežev, od špostnih do udobnih in tudi designo usnje je na voljo. Enako velja za volanski obroč, ki je trikraki, pri AMG različicah in istoimenskem paketu pa je na spodnjem delu dinamično prisekan. Iz limuzine je vzeta podoba sredinske konzole, vključno s stikali klimatske naprave, audio sistema, izgleda zračnikov in nad njimi do 6,5 palčnega TFT zaslona, imenovane command APS, na katerem se preko vrtljivega gumba in tipk na volanu izpisujejo podatki za vse pomembnejše sklope avtomobila.

Posebno pozornost pa so inženirji namenili tudi varnosti peščev, saj se pri tovrstnih trkih, pokrov motorja malenkostno dvigne, za razliko od konkurence pa sistem deluje na principu vzmeti, kar naj bi nudilo še večjo varnost za pešce. Poleg tega so na voljo še številni drugi sistemi, ki so združeni v sklop E safety, večinoma pa gre za ideje, prvič predstavljene pri razredu S, ki pa so sedaj konkretno prenovljeni in izboljšani.

Poleg sedmih varnostnih blazin in zaves ter dvoobmočne klimatske naprave so tako del serijske opreme tudi številni napredni varnosnti sistemi, kot so attention assist, ki analizira obnašanje voznika in mu pri znakih utrujenosti svetuje počitek, sistem PRE SAFE, ki predvideva različne nepredvidljive vozne situacije in temu primerno reagira. Sistem NECK PRO, kjer gre za napredne aktivne vzglavnike. Del serijske opreme so tudi tempomat, 17-palčna lita platišča, športno podvozje DIRECT CONTROL (proti doplačilu tudi AGILITY CONTROL) ter prikazovalnik obrabljenosti zavornih oblog in sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah.

V seriji pa dobite že tudi delno usnjene sedeže ARTICO. Med opremskimi dodatki najdemo praktično vse, kar vozila s trikrako zvezdo na nosu premorejo, med drrugim paket inteligentnih luči, sistem zaščite pred krajo, DISTRONIC PLUS – radarski tempomat, harman kardon zvočni sistem ter paket AMG.

Tako kot limuzina je tudi kupe izdatno založen ne samo z udobjem, temveč tudi varnostjo, ki je trenutno ena najboljših na trgu sploh. © Miha Pečoler

 
Še bolj zmogljivi in ekonomični motorji
Na spisku motorjev najdemo pet različic, razen pri različici 500 pa gre pri vseh za BlueEfficiency modele. Razpon moči je tako od 150 do 285 kilovatov, Pri vseh je najvišja hitrost omejena na 250 km/h. Pri tem je potrebno izpostaviti, da tovarna pri motorju 250 CDI obljublja povprečno porabo 5,1 litra plinskega olja. Veliko slabše je ne odnese prav tako 150 kilovatni bencinanr 250 CGI, ki se v povprečju zadovolji s 7,5 litra bencina, ob čemer je potrebno dodati, da je ta različica že v  osnovi opremljena s petstopenjskim avtomatskim menjalnikom. Tako je le pri osnovnem dizlu ta šeststopenjski ročni, pri zmogljivejših pa na njegovo mesto stopi preverjeni 7G tronic.

Testna vožnja različice E500 v okolici Maribora je razodela, da avto zmore veliko športnosti, a ne na ceno udobja, saj je to vseskozi prisotno. Je pa v ovinkih kupe zgledno vodljiv in zmore veliko pompa, če le voznik to hoče. V vožnji po avtocesti pa je popolnoma enak občutek, kot da bi se vozili v istoimenski limuzini.

Cene za kupeja so že oblikovane in se bodo pričele pri 47.760 evrih, kolikor staneta osnovni bencinar in dizel. Za različico E500 pa boste odšteli najmanj 70.320 evrov. Uvoznik načrtuje letos prodati 30 vozil.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.