Poleg športnosti pa je limuzinsko udobje tudi tu pisano z veliko začetnico.
Kot osnova služi razred E
Že prvi, ali bolj bežen pogled razodene, da so oblikovalci pri snovanju podobe pogledovali
proti nedavno predstavljeni limuzini razreda E, ki s svojo robustno in elegantno podobo vsekakor
pomeni dobro popotnico. Coupe je tako ohranil oglato obliko prednjih svetil, ki s poudarjeno
motorno masko in odbijačem tvori smiselno in všečno celoto. Bočna linija je, kot bi lahko
pričakovali, še malo dinamičnejša kot pri limuzini, svoje doda tudi pomanjkanje drugega para vrat.
Na zadku je podobnost s prej omenjenim bratom prav tako zelo očitna, za odtenek bolj razpotegnjene
so luči, na vrhu je nakazan tudi diskreten spojler in na dnu difuzor. Kljub temu pa ne gre za
izključno športno oblikovan model, saj E coupe preprosto deluje drag in udoben.
Prostora za štiri odrasle osebe
To se potrdi tudi v notranjosti, saj z odmerjenim prostorom in uporabljenimi materiali ne
boste smeli oziroma mogli biti razočarani, za lažji vstop pa se pri dražjih različicah lepo umakne
tudi volan in pri vstopu v drugo vrsto tudi sedež. Glede centimetrov namenjenih potnikov lahko
zapišemo, da je prostora dovolj v obeh vrstah, bo pa potreben kompromis, če bodo spredaj sedeči
preveč sebični ali višje rasti (nad 1,95 metra). V tem primeru zna sedečemu v drugi vrsti zmanjkati
kakšen centimetr pri prostoru za kolena, davek pa notranjost plača tudi na račun proti zadku hitro
padajoče strehe, saj ta odškrtne marsikateri cenitmeter, namenjen za glave. Kljub temu pa je
prostora več kot je navada v tem razredu in zato lahko za coupeja zapišemo da je pravi štirisedežni
kupe. Prtljažnik v izmeri 450 litrov je skorajda limuzinski in lepo obdelan, na željo stranke ga
odpre in zapre avtomatika.
Kot že rečeno so uporabljeni materiali v potniškem prostoru vrhunski, izbirate pa lahko med
številnimi kombinacijami oblazinjenja, na voljo je tudi več vrst in barv usnja ter več vrst
sedežev, od špostnih do udobnih in tudi designo usnje je na voljo. Enako velja za volanski obroč,
ki je trikraki, pri AMG različicah in istoimenskem paketu pa je na spodnjem delu dinamično
prisekan. Iz limuzine je vzeta podoba sredinske konzole, vključno s stikali klimatske naprave,
audio sistema, izgleda zračnikov in nad njimi do 6,5 palčnega TFT zaslona, imenovane command APS,
na katerem se preko vrtljivega gumba in tipk na volanu izpisujejo podatki za vse pomembnejše sklope
avtomobila.
Posebno pozornost pa so inženirji namenili tudi varnosti peščev, saj se pri tovrstnih trkih,
pokrov motorja malenkostno dvigne, za razliko od konkurence pa sistem deluje na principu vzmeti,
kar naj bi nudilo še večjo varnost za pešce. Poleg tega so na voljo še številni drugi sistemi, ki
so združeni v sklop E safety, večinoma pa gre za ideje, prvič predstavljene pri razredu S, ki pa so
sedaj konkretno prenovljeni in izboljšani.
Poleg sedmih varnostnih blazin in zaves ter dvoobmočne klimatske naprave so tako del serijske
opreme tudi številni napredni varnosnti sistemi, kot so attention assist, ki analizira obnašanje
voznika in mu pri znakih utrujenosti svetuje počitek, sistem PRE SAFE, ki predvideva različne
nepredvidljive vozne situacije in temu primerno reagira. Sistem NECK PRO, kjer gre za napredne
aktivne vzglavnike. Del serijske opreme so tudi tempomat, 17-palčna lita platišča, športno podvozje
DIRECT CONTROL (proti doplačilu tudi AGILITY CONTROL) ter prikazovalnik obrabljenosti zavornih
oblog in sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah.
V seriji pa dobite že tudi delno usnjene sedeže ARTICO. Med opremskimi dodatki najdemo
praktično vse, kar vozila s trikrako zvezdo na nosu premorejo, med drrugim paket inteligentnih
luči, sistem zaščite pred krajo, DISTRONIC PLUS – radarski tempomat, harman kardon zvočni sistem
ter paket AMG.
|
Tako kot limuzina je tudi kupe izdatno založen ne samo z udobjem, temveč tudi varnostjo, ki je trenutno ena najboljših na trgu sploh. © Miha Pečoler |
Na spisku motorjev najdemo pet različic, razen pri različici 500 pa gre pri vseh za BlueEfficiency modele. Razpon moči je tako od 150 do 285 kilovatov, Pri vseh je najvišja hitrost omejena na 250 km/h. Pri tem je potrebno izpostaviti, da tovarna pri motorju 250 CDI obljublja povprečno porabo 5,1 litra plinskega olja. Veliko slabše je ne odnese prav tako 150 kilovatni bencinanr 250 CGI, ki se v povprečju zadovolji s 7,5 litra bencina, ob čemer je potrebno dodati, da je ta različica že v osnovi opremljena s petstopenjskim avtomatskim menjalnikom. Tako je le pri osnovnem dizlu ta šeststopenjski ročni, pri zmogljivejših pa na njegovo mesto stopi preverjeni 7G tronic.
Testna vožnja različice E500 v okolici Maribora je razodela, da avto zmore veliko športnosti, a ne na ceno udobja, saj je to vseskozi prisotno. Je pa v ovinkih kupe zgledno vodljiv in zmore veliko pompa, če le voznik to hoče. V vožnji po avtocesti pa je popolnoma enak občutek, kot da bi se vozili v istoimenski limuzini.
Cene za kupeja so že oblikovane in se bodo pričele pri 47.760 evrih, kolikor staneta osnovni bencinar in dizel. Za različico E500 pa boste odšteli najmanj 70.320 evrov. Uvoznik načrtuje letos prodati 30 vozil.