Honda CR-V hybrid: avto brez menjalnika

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Honda v svoji slovenski ponudbi nima več turbodzelskega motorja, ampak sta na voljo samo 1,5-litrski turbobencinski motor ali hibridni pogonski sklop, kakršnega sem vozil na testu. In ta je nekaj posebnega, saj nima nobene vrste konvencionalnega menjalnika.
Oglej si celoten članek

Pri Hondi so se razvoja hibridnega pogonske sklopa namreč lotili na samosvoj način. Sestavljen je iz 107-kilovatnega 2-litrskega bencinskega štirivaljnika, ki deluje v hibridnim pogonskim sklopom bolj primernem Atkinsonovem ciklusu, elektromotorja z močjo 135 kilovatov in baterije s kapaciteto 1,3 kilovatne ure, ki jo napaja 103-kilovatni električni generator.

Foto: Saša Despot Honda CR-V

Večinoma zaporedni hibrid

Honda CR-V hybrid večino časa deluje kot zaporedni hibrid, pri katerem bencinski motor skrbi za proizvodnje energije, ki preko baterije napaja elektromotor, ta pa z neposrednim prenosom poganja prednji ali vsa štiri kolesa, odvisno od različice. V primeru testnega avtomobila je to bil štirikolesni pogon. Stvari se spremenijo pri višjih hitrostih, ko se bencinski motor v učinkovitem območju vrtljajev preko posebne sklopke med generatorjem in elektromotorjem priključi neposredno na pogon, za sinhronizacijo vseh delov pa v vlogi klasičnega menjalnika skrbni vmesni električni generator.

Avto Konec prihodnjega leta v Slovenijo prihaja zelo poseben avto

Foto: Saša Despot Honda CR-V

Kot pravijo pri Hondi, so s tem zagotovili, da bencinski motor večinoma deluje v gospodarnem območju vrtljajev, kar pripomore tudi k bolj ugodni porabi goriva. A upoštevati je treba, da je honda CR-V vseeno precej velik avtomobil, zato se ugodna poraba v tem primeru še vedno giblje okoli sedem litrov.

Avto Honda uradno: Konec za dizle v Evropi leta 2021

Če je mogoče, deluje kot električni avtomobil

Med vožnjo se opazi predvsem, da sistem motor na notranje zgorevanje ne le izkorišča za proizvodnjo elektrike, ki poganja elektromotor, ampak ga tudi izključi vedno, ko je le mogoče, se pravi, ko je v bateriji vsaj malo elektrike, za katero avtomobil poskrbi tudi z rekuperacijo zavorne energije. Honda v tem primeru seveda postane pravi električni avtomobil. In takšnih primerov je veliko, zato se vam kar pogosto zgodi, da z drugih sedežev zaslišite stavek: "Kako tih je ta avto," deležni p ste tudi začudenih pogledov iz okolice ceste.

Foto: Saša Despot Honda CR-V

Upravljanje pogonskega sklopa je sicer precej preprosto. Prestavno ročico so na sredinski konzoli povsem nadomestili gumbi in stikala , ki so razvrščeni dovolj pregledno in se med seboj tudi razlikujejo, tako da pri nastavljanju voznih programov ne prihaja do pomot . Poleg standardnega voznega programa sta na voljo tudi športni in gospodarni program, prav tako pa lahko avtomobilu ukažete, naj se obnaša kot električni avtomobil. Ob volanskem obroču najdete tudi prestavne ročice, ki pa v tem primeru ne služijo prestavljanju, ampak nastavljanju stopnje rekuperacije zavorne energije in posledično seveda tudi silovitosti zaviranja z generatorjem. Žal se nastavitve ponastavijo vedno, ko pritisnete na plin, honde C-V hybrid pa tudi ne morete voziti in ustaviti zgolj s pedalom plina.

Že v Sloveniji V Slovenijo že prišel avto, ki ima tri različne pogone hkrati

Foto: Saša Despot Honda CR-V

Velik in udoben športni terenec

Honda CR-V hybrid je velik in precej težak športni terenec, k masi pa svoje dodajo tudi dodatni elementi hibridnega pogonskega sklopa, zato bi gotovo pričakovali slabše vozne lastnosti, a to ne velja. Podvozje namreč zanesljivo opravi z zahtevami in uspešno zgladi tudi cestne neravnine. Kljub temu, da razpolaga z razmeroma skromnimi 135 kilovati, avtomobil navsezadnje prazen tehta 1,726 tone, pa tudi elektromotor ne kaže podhranjenosti. Pri hitrostih nad 75 kilometrov na uro mu tako ali tako pomaga tudi bencinski motor.

Foto: Saša Despot Honda CR-V

Kaj pa udobje? Potniška kabina je odlično izolirana pred zvoki iz zunanjosti , kar tudi pripomore k prej omenjeni tihoti vožnje, na razkošno odmerjenih sedežih se udobno sedi, prtljažnik pa tudi ni med najmanjšimi. Morda bi lahko bil nekaj pritožb deležen infozabavni sistem, prikazovalniki pa vsekakor omogočajo dober pregled nad dogajanjem v vožnji. Soliden je tudi nabor asistenčnih sistemov, med katerimi gotovo izstopa sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu, ki avtomobil učinkovito vodi med črtami in vozniku omogoči nekaj brezskrbnosti, a ne preveč, saj rok volanskega obroča nikakor ne sme spustiti iz rok.

Foto: Saša Despot Honda CR-V

Podatki o vozilu (Honda CR-V hybrid 2.0 i-MMD AWD elegance)

Motor: bencinski, štirivaljni, 1.993 ccm + elektromotor

Največja moč: 107 kW (145 KM) pri 6.200 vrtljajih + 135 kW (184 KM)

Največji navor: 175 Nm pri 4.000 vrtljajih + 315 Nm

Zmogljivosti: 180 km/h, 8,8 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.600 x 1.855 x 1.679, medosna razdalja 2.601

Prtljažnik (v litrih): 497—1.697

Poraba: 5,3 litra/100 km (kombinirani cikel ECE), izpusti CO2: 120 g/km

Cena v evrih: 40.610

Plusi: Oblika, udobje, prostornost, oprema, pogonski sklop

Minusi: Cena, infozabavni sistem.

Foto: Saša Despot Honda CR-V

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 10:23 22. December 2019.

    Takšen pogon oz. "menjalnik" poznamo že iz Chevrole Volta in Opel Ampere iz leta 2011. Sam vozim Ampero in je …

  • 10:13 22. December 2019.

    https://Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks

  • 08:11 22. December 2019.

    japonci so zakon, še en konkurenčni udarec za evropska vozila, ki so navadna krama ... v evropi kaj takega za …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.