Kako bodo s tem zaščitili potrošnike?!

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Po eni strani je odločitev povsem logična, a ima po drugi izrazito negativno plat.
Oglej si celoten članek

Odločitev nemškega sodišča, da dovoli omejitev dizelskih vozil v nekaterih mestih v Nemčiji, še vedno dviguje prah. "S stališča varstva pred onesnaženim zrakom je odločitev povsem logična, nekoliko manj pa s stališča zaščite potrošnikov, ki so avtomobile povsem legalno kupili, zdaj pa jim bodo začeli omejevati dostope do določenih mest ali področij. Načeloma dobronamerna odločitev ima zato tudi negativno plat, stvari se rešujejo ad hoc in konkretno ter v kratkem času zarežejo v navade potrošnikov. Menim, da bi morali tovrstne prepovedi obravnavati na ravni celotne EU in ljudem omogočiti, da se jim ustrezno prilagodijo," opozarja Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS). 

Nemška odločitev bo vplivala na slovenski trg, o čemer smo že pisali. V Nemčiji se namreč trgovci z rabljenimi vozili že soočajo s težavami, saj povprečen dizelski avtomobil na parkirišču z rabljenimi vozili stoji že 100 dni, medtem ko je pri bencinarjih doba za petino nižja. Po ocenah naj bi na parkiriščih stalo okoli 300.000 dizelskih avtomobilov z motorjem, ki ustreza starejšemu emisijskemu standardu 5 in ne aktualnemu euro 6. Pričakovati je povečan "uvoz" starejših nemških dizlov na naš trg rabljenih avtomobilov. 

Avto V Sloveniji strm padec v prodaji dizelskih avtomobilov

"Bojim se, da so tovrstne skrbi povsem realne, saj ni videti, da bi v reševanje problematike posegel Bruselj. Povsem jasno je, da se bodo dizelski avtomobili v Nemčiji pocenili in da bodo to izkoristili trgovci, ki bodo avtomobile pošiljali na druge trge. To, seveda, pomeni diskriminacijo, saj ni nobene logike, da nekaj, kar pretirano onesnažuje okolje v eni državi, v drugi nemoteno vozi po cestah. Edina prava rešitev bi bila, da se »umazane« avtomobile uniči oziroma popravi tako, da bodo (tudi na cesti) ustrezali najbolj sodobnim okoljskim standardom," meni Okorn.

Foto: Reuters bencin, dizel, bencinska črpalka, bencin

Kako rešiti težavo?

Okorn vidi rešitev v prepovedi uvoza avtomobilov euro 5 in starejših. "S tem bi začeli resneje reševati okoljske probleme, ki bodo nastali zaradi uporabe zastarelih vozil. Vprašanje je, kako bi lahko ukrepali tudi v večjih mestih, tu bi bila verjetno najbolj ustrezna kombinacija zmanjševanja možnosti parkiranja v centru mest in bolj učinkovitega javnega prevoza, še zlasti po železnici," dodaja. 

Na ministrstvu za okolje in prostor pravijo, da je bil že pred nekaj leti sprejet ukrep, ki je zmanjšal uvoz rabljenih dizelskih vozil z visokimi izpusti onesnaževal na slovenski trg, in sicer davek na motorna vozila. Davek je odvisen od izpustov ogljikovega dioksida in od izpustov onesnaževal. Pripravljajo se tudi za prihodnost. "MOP bo predlagal zaostritev okoljskih meril, in sicer tako, da bodo odražala napredek tehnologije," napovedujejo. 

Na ministrstvu za infrastrukturo o morebitnih novih ukrepih ne govorijo. "Za vsa vozila velja, da je dovoljen uvoz le v primeru, če vozila ustrezajo standardu euro 6. Ker smo del enotnega evropskega trga, je uvoz takrat, ko vozilo prihaja iz tretjih držav. Znotraj enotnega evropskega trga in enotne carinske unije država članica nima pravice in pristojnosti, da bi omejevala prost pretok blaga, ki je že na EU trgu. Slovenija z davkom na motorna vozila (DMV) že omejuje nakup vozil, ki imajo slabše okoljske podatke, kot so euro razredi in izpustI CO2."

Volkswagen Škodljivost izpuhov dizelskih motorjev preizkušali na opicah in ljudeh

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 9

  • 10:17 27. Marec 2018.

    saj je vse eno bodo šleparji dovol onesnaževali.

  • 09:31 27. Marec 2018.

    Kaj pa je narobe, če nekdo euro 2 zamenjaz euro 5?

  • 09:29 27. Marec 2018.

    Ni res,zakon še ni v veljavi in verjetno še kr neki časa ne bo.Zato kar brez panike. Kot prvo bodo …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.