Avto
2838 ogledov

Škodljivost izpuhov dizelskih motorjev preizkušali na opicah in ljudeh

avto izpuh
Volkswagen se je še enkrat znašel v središču pozornosti v povezavi z izpusti dizelskih motorjev.

Skupina Volkswagen se je že javno opravičila za svojo potezo. Podjetje iz Wolfsburga je po poročanju New York Times leta 2014, tik pred izbruhom afere dieselgate, sodelovalo na eksperimentu, na katerem so s pomočjo opic testirali toksičnost izpušnih plinov iz dizelskih motorjev, ki jih označujejo za zelo škodljive za človeško zdravje. 

Dizel Nov trend Avto Proizvajalci vozil zavohali, kako bi lahko "dizelsko krizo" speljali na svoj mlin

Namen eksperimenta je bil dokazati, da moderni dizelski avtomobili niso škodljivi za zdravje ljudi. Znanstveniki so testirali najmanj deset opic, ki so morale v zaprtih komorah vdihavati izpušne pline iz dizelskih motorjev VW beetla. To se je dogajajo v raziskovalnem centru v Novi Mehiki v ZDA, opicam pa so, da bi ostale mirne, več ur vrteli risane filme.

"Vemo, da so metode proučevanja napačne. Bolje bi bilo, da bi že na samem začetku odstopili od takšnih načinov testiranj. Prosim za opravičilo zaradi slabega obnašanja in slabe ocene posameznikov," so zapisali pri Volkswagnu ob razkritju New York Timesa. 

Sistem na prikazovalniku med merilniki prikazuje podatke o hitrosti, ki jo mora Slovenska Hidria Avto Slovenska Hidria je olajšala življenje voznikom dizelskih avtomobilov

Ameriški mediji poročajo, da so eksperiment finančno podprli tudi Daimler, BMW in Robert Bosch.

Iz Daimlerja so ločeno dejali, da bodo začeli preiskavo študije, ki jo je naročila Evropska znanstvena študijska skupina za okolje, zdravje in promet (EUGT).

Ugotovitve raziskave še niso znane

"Verjamemo, da so bili poskusi na živalih v tej študiji nepotrebni in odvratni," so zapisali pri Daimlerju v izjavi in dodali "Iz študije smo se izrecno oddaljili."

Dizel Avto Analitiki: Še večji padec dizelskih vozil v letu 2018

Po pisanju Automotive News Europe so pri BMW dejali, da so se oddaljili od preizkusa in, da niso sodelovali pri oblikovanju in metodah. Obrazložili so, da "nikakor niso vplivali na zasnovo ali metodologijo raziskave, opravljene v imenu EUGT in dodali, da ne izvajajo poskusov, ki vključujejo živali in niso imeli neposredne vloge v tej študiji.

Pri Bosch so zapisali, da so zapustili skupino leta 2013.

Raziskava je bila končana 30. junija 2017, njene ugotovitve pa še niso bile objavljene.

Po navedbah časnikov Süddeutsche Zeitung in Stuttgarter Zeitung je Evropska raziskovalna skupina za okolje in zdravje v prometnem sektorju (EUGT), ki danes ne deluje več, merila učinke vdihavanja dušikovega monoksida na 25 ljudeh. Meritve so potekale leta 2012 v univerzitetni bolnišnici v nemškem Aachnu. 

Vodja pristojnega oddelka aachenske bolnišnice Thomas Kraus je za nemške medije pojasnil, da je bila vrednost rezultatov študije omejena, saj vzorec ni bil reprezentativen, raziskava pa tudi ni upoštevala splošnega onesnaženja zraka.

V ločeni izjavi je bolnišnica navedla, da je študijo odobrila njena etična komisija, raziskava pa ni bila povezana s testiranji dizelskih izpustov. Namenjena je bila izboljšavam varnosti na delovnem mestu za zaposlene, kot so vozniki tovornjakov, mehaniki in varilci. Ravni dušikovega dioksida, ki so jim bili izpostavljeni sodelujoči, so bile precej nižje od tistih, ki jih je mogoče izmeriti na marsikaterem nemškem delovnem mestu, so poudarili.

Avto Kaj moramo paziti pri nakupu dizelskega avtomobila?

Raziskava EUGT je bila zasnovana z namenom dokazati, da odločitve Svetovne zdravstvene organizacije iz leta 2012, da bi izločila izpušne pline kot rakotvorne snovi, niso pravilne, so sporočili iz New York Timesa.

Odzvali so se tudi v nemški zvezdni deželi Spodnja Saška, ki so večinski lastniki Volkswagna. Premier dežele Stephan Well je dejal, da tako testiranje ni dopustno in je grozno ter dodal, da upa, da se tovrstni testni ne bodo nikoli več ponovili.

Oglasila se je tudi kanclerka

Kritikam testiranja na ljudeh in živalih se je danes pridružila tudi nemška kanclerka Angela Merkel. Kot je dejal njen tiskovni predstavnik Steffen Seibert, takšni preizkusi v nobenem primeru ne morejo biti etično upravičeni. "Ogorčenje mnogih je tako povsem razumljivo," je poudaril.

Namestnik ministra za promet Christian Schmidt pa je sporočil, da je vlada sklicala sestanek s predstavniki vpletenih družb, na katerem bodo od njih zahtevali pojasnila. "Ta primer predstavlja vnovično škodo za ugled avtomobilske industrije," je dejal.

Komentarjev 3
  • popokatopetl 00:25 30.januar 2018.

    Opice v eksperimentu so vseeno dihale prečiščen izpuh, saj so beetli tekli v laboratorijskem režimu. Prebivalci mest pa še vedno živimo v avtomaherskem megaeksperimentu, v katerem dihamo zrak izpuhov z izklopljenimi čistilnimi sistemi, pogosto verjetno slabši kot so ga tiste ...prikaži več opice. In avtomaherji ne kažejo nobenega namena, da bi ta eksperiment na nas prekinili, vsaj resnega ne (tj kej več kot softverska flika).

  • Jožef Koprivnikar 11:36 29.januar 2018.

    Ne na opicah, na ljudeh se itak vidi kako blagodejno vplivajo izpuhi iz dizelaše.No seveda bodo krive cigIRATE, DIZEL PA SE BO VESELO KADIL NAPREJ.kAJ PA KE ZDRAVO ?