Avto
9164 ogledov

Kako bodo s tem zaščitili potrošnike?!

Avtomobili parkirišče Shutterstock
Po eni strani je odločitev povsem logična, a ima po drugi izrazito negativno plat.

Odločitev nemškega sodišča, da dovoli omejitev dizelskih vozil v nekaterih mestih v Nemčiji, še vedno dviguje prah. "S stališča varstva pred onesnaženim zrakom je odločitev povsem logična, nekoliko manj pa s stališča zaščite potrošnikov, ki so avtomobile povsem legalno kupili, zdaj pa jim bodo začeli omejevati dostope do določenih mest ali področij. Načeloma dobronamerna odločitev ima zato tudi negativno plat, stvari se rešujejo ad hoc in konkretno ter v kratkem času zarežejo v navade potrošnikov. Menim, da bi morali tovrstne prepovedi obravnavati na ravni celotne EU in ljudem omogočiti, da se jim ustrezno prilagodijo," opozarja Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS). 

Nemška odločitev bo vplivala na slovenski trg, o čemer smo že pisali. V Nemčiji se namreč trgovci z rabljenimi vozili že soočajo s težavami, saj povprečen dizelski avtomobil na parkirišču z rabljenimi vozili stoji že 100 dni, medtem ko je pri bencinarjih doba za petino nižja. Po ocenah naj bi na parkiriščih stalo okoli 300.000 dizelskih avtomobilov z motorjem, ki ustreza starejšemu emisijskemu standardu 5 in ne aktualnemu euro 6. Pričakovati je povečan "uvoz" starejših nemških dizlov na naš trg rabljenih avtomobilov. 

Prodajni salon Avto V Sloveniji strm padec v prodaji dizelskih avtomobilov

"Bojim se, da so tovrstne skrbi povsem realne, saj ni videti, da bi v reševanje problematike posegel Bruselj. Povsem jasno je, da se bodo dizelski avtomobili v Nemčiji pocenili in da bodo to izkoristili trgovci, ki bodo avtomobile pošiljali na druge trge. To, seveda, pomeni diskriminacijo, saj ni nobene logike, da nekaj, kar pretirano onesnažuje okolje v eni državi, v drugi nemoteno vozi po cestah. Edina prava rešitev bi bila, da se »umazane« avtomobile uniči oziroma popravi tako, da bodo (tudi na cesti) ustrezali najbolj sodobnim okoljskim standardom," meni Okorn.

bencin, dizel, bencinska črpalka,  bencin | Avtor: Reuters Reuters

Kako rešiti težavo?

Okorn vidi rešitev v prepovedi uvoza avtomobilov euro 5 in starejših. "S tem bi začeli resneje reševati okoljske probleme, ki bodo nastali zaradi uporabe zastarelih vozil. Vprašanje je, kako bi lahko ukrepali tudi v večjih mestih, tu bi bila verjetno najbolj ustrezna kombinacija zmanjševanja možnosti parkiranja v centru mest in bolj učinkovitega javnega prevoza, še zlasti po železnici," dodaja. 

Na ministrstvu za okolje in prostor pravijo, da je bil že pred nekaj leti sprejet ukrep, ki je zmanjšal uvoz rabljenih dizelskih vozil z visokimi izpusti onesnaževal na slovenski trg, in sicer davek na motorna vozila. Davek je odvisen od izpustov ogljikovega dioksida in od izpustov onesnaževal. Pripravljajo se tudi za prihodnost. "MOP bo predlagal zaostritev okoljskih meril, in sicer tako, da bodo odražala napredek tehnologije," napovedujejo. 

Na ministrstvu za infrastrukturo o morebitnih novih ukrepih ne govorijo. "Za vsa vozila velja, da je dovoljen uvoz le v primeru, če vozila ustrezajo standardu euro 6. Ker smo del enotnega evropskega trga, je uvoz takrat, ko vozilo prihaja iz tretjih držav. Znotraj enotnega evropskega trga in enotne carinske unije država članica nima pravice in pristojnosti, da bi omejevala prost pretok blaga, ki je že na EU trgu. Slovenija z davkom na motorna vozila (DMV) že omejuje nakup vozil, ki imajo slabše okoljske podatke, kot so euro razredi in izpustI CO2."

avto izpuh Volkswagen Avto Škodljivost izpuhov dizelskih motorjev preizkušali na opicah in ljudeh

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 9
  • Albatroz 10:17 27.marec 2018.

    saj je vse eno bodo šleparji dovol onesnaževali.

  • Robert Pungerl 09:31 27.marec 2018.

    Kaj pa je narobe, če nekdo euro 2 zamenjaz euro 5?

  • Baubau 09:29 27.marec 2018.

    Ni res,zakon še ni v veljavi in verjetno še kr neki časa ne bo.Zato kar brez panike. Kot prvo bodo euro 5 in 6 z softwerom dejansko spravili na ta nivo.