Kako pri nas prepoznati "pijanega" kolesarja

Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa Foto: Anže Petkovšek kolesar Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa
Kolesarji, prste in oči stran s telefonov. Pa tudi vsi ostali v prometu.
Oglej si celoten članek

Če boste te dni v prometni konici na križiščih v Ljubljani, Mariboru, Kranju, Celju in Kopru naleteli na gruče aktrivistov s transparenti v rokah, ne gre za demonstracije. Agencija za varnost prometa izvaja posebno akcijo, s katero želi vse cestne udeležence opozoriti na nevarnost, ki jo povzroča distrakcija, predvsem zaradi mobilnih naprav. 

Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa

O nevarnostih vožnje in sočasne uporabe mobilnikov so bile opravljene že številne študije, največ sicer pri avtomobilistih. Ena takšnih študij je tudi v Sloveniji potegnila jasne povezave s tem, da naši možgani med telefoniranjem in sočasnim upravljanjem vozila delujejo drugače, precej bolj omejeno. Če voznik avtomobila ali kolesa telefonira med vožnjo, je to tako, kot bi imel v krvi 0,8 promila alkohola, med pisanjem SMS sporočila pa kar štirikrat več časa ne gleda na vozišče, kot pri normalni vožnji.

Avto "Izgleda kot sranje. Ampak rešuje moje življenje"

Foto: Anže Petkovšek kolesar

In kaj to pomeni v realnih okoliščinah? Podatki za leto 2018 kažejo, da je najpogostejši vzrok za nesreče, v katerih so vpleteni kolesarji, neupoštevanje pravil prednosti. Kar četrina vseh nesreč v letu 2018 z udeležbo kolesarjev je bilo takšne narave. Največkrat so sicer krivi drugi udeleženci, ki so zaradi najrazličnejših razlogov, gotovo tudi zaradi nepozornosti, odvzeli prednost kolesarju. Odvzem prednosti je tudi najpogostejši razlog za najhujše nesreče, saj je v zadnjih petih letih v takšnih nesrečah umrlo skupaj 17 kolesarjev. Devet od teh umrli kolesarjev je zaradi neupoštevanja prednosti samih zakrivilo nesrečo.

Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa

Slovenski dokazi Edinstven slovenski eksperiment dokazal vpliv uporabe telefona na delovanje možganov voznikov

Na drugi strani pa je prav uporaba telefona med vožnjo eden najpogostejših prekrškov, ki jih policisti zaznavajo pri kolesarjih. Zelo se je razpasla tudi uporaba slušalk, ki pa negativno vplivajo na sluh kolesarja, saj lahko zaradi tega zlahka presliši motorna vozila ali druge opozorilne znake. Tudi takšna vožnja je prepovedana, kazen pa je za kolesarje enaka, kot da bi uporabljali mobilnik - 40 evrov.

Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa

Dva nasveta, kako postopati, če kot kolesar naletite na drugega nepozornega kolesarja:

- Če vidite, da nekdo s kolesom vozi počasi in vijuga po kolesarski poti s samo eno roko na krmilu, potem zelo verjetno z drugo drži slušalko. Prehitite šele, ko je na voljo dovolj bočne razdalje.

- Če nekdo nosi slušalke na kolesu, morda ne bo slišal niti vašega zvonca. Bodite pozorni, da prehitite šele, ko je to varno.

Klik, ki dokazano rešuje življenja

Tokratna akcija AVP je sicer usmerjena tudi v zavedanje o pomenu pripenjanja v motornih vozilih. Kar tretjina smrtnih žrtev v nesrečah ni uporabljalo varnostnega pasu, marsikatera izmed njih bi preživela, če bi pred začetkom vožnje naredila to enostavno potezo. Še posebej izpostavljeni so sopotniki, predvsem na zadnjih sedežih, saj imajo zelo varljiv občutek, da so zadaj varni tudi nepripeti.

Foto: Anže Petkovšek agencija RS za varnost prometa

V resnici jih v primeru trka močne sile lahko nenadzorovano potisnejo v prednja potnika in s tem izzovejo hude poškodbe tudi pri njih, zelo pogosto pa jih centrifugalne sile med obračanjem vozila vržejo skozi vrata ali celo stekla. Posledice so v takšnih primerih skoraj vedno izjemno hude. 

Raziskava o Slovencih Raziskava, kaj vse počnejo Slovenci z mobilniki med vožnjo

 

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 15:01 8. April 2019.

    Tistega ki na kolesu telefonira , prehitiš in ga udariš po roki , da mu pade mobi na tla . …

  • 06:29 28. Marec 2019.

    Orng pijanega Božička na kolesu (vsak po mojih izkušnjah iz centar Ljubljane) najlažje prepoznaš, ko skuša postaviti kolo na 'taco'. …

  • 23:42 27. Marec 2019.

    Želite najti žensko za eno noč? Dobrodošli v == >> www.3xDate.top

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.