Avto
6161 ogledov

"Izgleda kot sranje. Ampak rešuje moje življenje"

kolesarji kampanja BMVI
Na pol gola mladenka, ki v postelji leži s kolesarsko čelado na glavi.

Nemško prometno ministrstvo je zadnje dni dvignilo prah v državi s kampanjo ob začetku kolesarske sezone. Minister Andreas Scheuer se je postavil v bran nekonvencionalnemu pristopu, češ da je to način, kako sporočilo preposlati prek tradicionalnih vzorcev mišljenja. 

Mnogi pa se z njim ne strinjajo, celo znotraj vlade so očitne razpoke. 

V središču kampanje je 18-letna študentka Alicija, sicer vzhajajoča zvezda nemškega šova Next top model, ki v belem spodnjem perilu leži na postelji. Na glavi pa ima kolesarsko čelado. Poleg je slogan, ki v angleščini pravi, da kolesarska čelada morda res ne izgleda lepo, "ampak rešuje življenja". Povezava z zaščitnimi sredstvi med spolnim odnosom je več kot očitna. Video kampanjo bodo pospremili tudi s plakati, sodelujejo še drugi moški in ženski modeli. Za fotografije je zaslužen znani britanski fotograf supermodelov Rankin.

kolesarji kampanja | Avtor: BMVI BMVI

"S čelado in oblečena"

Del javnosti je nad kampanjo ogorčen in jo označujejo za tipično seksistično. Med slednjimi je tudi Maria Noichl, ki predseduje ženskemu odboru v vladni socialdemokratski stranki SPD. Ministrica za družine Franziska Giffey iz iste stranke pa je na Facebooku objavila fotografijo sebe ob kolesu in s čelado na glavi, poleg pa pripis: "S čelado gre tudi oblečena." 

Podatki med mladimi so katastrofalni

A minister Scheuer iz največje vladne stranke CDU je za zdaj neomajen. Ministrstvo je v odzivu na Twitterju izpostavilo, da so ciljna skupina kampanje predvsem mladi moški in ženske, ki zavračajo nošnjo čelad zaradi estetskih razlogov, saj naj bi jim kvarile videz. Da bi razumeli sporočilo, potrebujejo nekaj, kar je napisano v "njihovem" jeziku. 

Nesreča kolesarja Avto Najpogostejše napake, ki skrajšujejo življenja kolesarjem

Velikemu problemu zavračanja nošnje čelad pri mladih, ki smo mu priča tudi v Sloveniji, pritrjujejo številke: če nosi čelado kar 82 odstotkov nemških otrok do 10 leta starosti, v starostni skupini med 11 in 16 let čelado nosi le še 38 odstotkov nemških najstnic in najstnikov, medtem ko odstotek pade na komaj 8 odstotkov v starostni skupini med 17 in 30 let! Pa čeprav večina teh ljudi doma ima svojo čelado.

Nato se stanje malo izboljša, čelado si pred vožnjo povezne na glavo 15 odstotkov kolesarjev, starih med 31 in 40 let.

S temi trditvami se strinja nemška mladina glede na anketo iz februarja 2019:

1. S čelado nisem videti dobro. (70 odstotkov žensk in 58 odstotkov moških temu pritrjuje)

2. Čelada mi kvari pričesko. (64 odstotkov žensk, 48 odstotkov moških)

3. Čelade niso kul. (56 odstotkov žensk, 50 odstotkov moških)

In očitno so del svojega namena s kampanjo že dosegli, po podatkih ministrstva si je video v nekaj dneh ogledalo dva milijona ljudi, starih med 14 in 49 let, poroča BBC.

dezurni@zurnal24.si

 

Komentarjev 1
  • Papcar 23:18 01.april 2019.

    Jaz sem svojo na glavi ob srečanju s tlemi že razbil in preverjeno deluje v smeri ohranjanja življenja ali pa vsaj kvalitete življenja. Priporočam!

Sorodne novice