Kdo je kriv za grozljivo prometno nesrečo, avto ali človek?

Foto: 7aktuelle.de prek ViralTrunk.com
Foto: 7aktuelle.de prek ViralTrunk.com
Po smrtni nesreči z BMW iX v Nemčiji je vozilo trenutno na pregledu strokovnjakov. Po besedah BMW ni šlo za načrtovano testno vožnjo. Za napako naj bi bil odgovoren voznik.
Oglej si celoten članek

Po grozljivi nesreči v Nemčiji, v kateri je ena oseba umrla, devet je bilo huje poškodovanih, v kateri je BMW iX zapeljal na nasproti vozni pas, vozilo trenutno pregleduje ekipa strokovnjakov, poročanje nemške policije navaja spletni portal Automobilwoche. V preiskavo je vključenih več inženirjev za raziskavo nesreč, ki jih je prispeval proizvajalec vozila, pa tudi trije strokovnjaki za nesreče, specialisti iz prometne policije Tübingen in državnega urada kriminalistične policije v Stuttgartu. Preiskave so do zdaj pokazale, da avtonomna vožnja v času nesreče ni bila mogoča, so sporočili s policije.

Iz Tesle pojasnjujejo Zaradi nenavadne nesreče v Parizu, Teslin avtopilot spet pod drobnogledom

Polemike je je sprva povzročilo policijsko poročilo, v katerem je povzročitelj nesreče govoril o "avtonomnem e-testnem vozilu". Uradniki so izjavo utemeljili na slikah nesreče, na katerih so bile vidne nalepke, ki označujejo vozilo kot testno vozilo za izključno električno in avtonomno vožnjo. Poleg logotipa BMW je bil viden tudi simbol s kamero in napisom "Autonomous Driving" (avtonomna vožnja).

Foto: 7aktuelle.de prek ViralTrunk.com Prometna nesreča

Je imel voznik roke na volanu?

V prvi izjavi so iz BMW trdili, da ne gre za avtonomno testno vozilo. »Vozilo ima sisteme za pomoč vozniku 2. stopnje, ki so že vgrajeni v serijska vozila in po potrebi pomagajo vozniku pri vožnji. Pri vozilih stopnje 2 avtonomne vožnje je voznik vedno odgovoren za vožnjo,« je dejal tiskovni predstavnik policije v Reutlingenu, ki je za Automobilwoche povedal, da so zdaj iz BMW potrdili, da je bilo vozilo, vpleteno v nesrečo, razvojno vozilo, torej ne vozilo običajne proizvodnje.

Avto Prvič se je zgodila situacija iz prihodnosti

Precej bolj kot status vozila pa je odločilno, ali je imel voznik v času nesreče aktivirane avtomatizirane vozne funkcije in je tako rekoč sam vozil avtomobil, ali pa je imel voznik sam roke na volanu. Tudi v serijski različici ima BMW iX Driving Assistant Professional, sistem, ki vozniku omogoča, da vsaj za kratek čas umakne roke z volana, saj lahko vozilo na primer uporabi oznake voznega pasu, da ostane v pasu. To vprašanje še ni pojasnjeno, je povedal tiskovni predstavnik policije za Automobilwoche.

Avto Zaradi hude nesreče polemike o novih sistemih

Kot so še izvedeli pri nemškem spletnem portalu vožnja ni bila uradna testna vožnja za preizkušanje novih funkcij vozila. Testnemu vozniku je bilo omogočeno dolgoročno testiranje z iX, da bi zbral več podatkov. V testne vožnje spadajo tudi zasebna potovanja, kar pojasnjuje dejstvo, da so bile v času grozljive nesreče v vozilu štiri osebe in leto in pol star otrok. Takšno dolgotrajnejše testiranje je običajna praksa v industriji z razvojnimi vozili, saj z vožnjami nenehno zbirajo podatke in vtise.

Foto: 7aktuelle.de prek ViralTrunk.com Prometna nesreča

Nova era Uradno: na naših cestah lahko vozila brez volana

Samo Mercedes vozi na stopnji 3

Preiskava mora zdaj razjasniti, kaj je bil vzrok nesreče. Ker je tehnološko gledano BMW iX zasnovan za 3. stopnjo avtonomne vožnje, to pomeni spremembo paradigme. Medtem, ko mora na stopnji 2 imeti voznik vedno nadzor nad vozilom, se na stopnji 3 odgovornost prenese na vozilo. To pomeni, da se lahko voznik ob vklopljenem sistemu, na primer v prometnem zastoju, posveti tudi drugim dejavnostim, kot je pisanje elektronske pošte ali gledanje filmov. Vendar pa mora biti po opozorilu, ki mu jo posreduje vozilo, v okoli desetih sekundah sposoben ponovno prevzeti volan. V nasprotnem primeru se vozilo samodejno ustavi v sili.
Mercedes je za zdaj edini proizvajalec, ki se je odločil za ta korak. Sistem imenovan Drive Pilot za razred S in povsem električni EQS lahko avtonomno vozita s hitrostjo do 60 kilometrov na uro na več kot 13.000 kilometrih avtocest v Nemčiji. To pomeni, da sistem uravnava hitrost in razdaljo ter usmerja vozilo po voznem pasu. Teoretično pa mora biti voznik tudi pripravljen prevzeti nadzor nad vozilom, če ga vozilo spodbudi k posredovanju. Mercedesov Drive Pilot je prvi uradno certificiran sistem te vrste na svetu.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 08:30 19. Avgust 2022.

    Dokler ne bo 5. stopnje, kjer bo za vse 100% kriv izdelovalec, naj se ne igrajo s polizdelki! Človek ni …

  • 07:57 19. Avgust 2022.

    Yugo, Fičko, Katrca Legende, zdajšnji avtomobili sama šara za na smetišče zgodovine.

  • 07:05 19. Avgust 2022.

    Sedaj pa strokovnjaki stikajo betice in že naprej se ve,da bodo oprali roko,ki jih plačuje in krivdo zvalili na človeški …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.