Kupce električnih avtomobilov je strah, da se bodo subvencije bistveno znižale ali da bi jih celo ukinili, kažejo vprašanja na družbenih omrežjih. Preverili smo, kaj pravijo na pristojnem ministrstvu za okolje, podnebje in energijo. Za nekatere avtomobile je namreč dobavni rok več mesecev, 7200 ali 6500 evrov subvencije pa je pri odločitvi za nakup ključnega pomena. Pri 30 tisoč evrov vrednem avtu se cena s subvencijo zniža za skoraj četrtino.
"Subvencije v predvidljivi prihodnosti ostajajo," na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo odgovarjajo na vprašanje, ali podpirajo ohranitev višine subvencij in bodo zanje zagotovili sredstva ter do kdaj. Trenutno tudi ne razmišljajo o znižanju subvencij. "Zaenkrat o tem ne razmišljamo, saj še vedno ne dosegamo zastavljenih ciljev glede e-mobilnosti," so odgovorili na naše vprašanje.
Hkrati so se strinjali, da je potrebno "napovedovanje večjih sprememb sistema subvencioniranja potrebno, da se zagotavlja predvidljivost za upravičence".
Kdo je morda ostal brez 3000 evrov
V zadnjem razpisu se je spremenili pogoj, koliko star je lahko največ rabljen električni avto, da je upravičen do 3000 evrov subvencije. Prej je bil pogoj, da je moral biti prvič registriran po 1. 11. 2021, po novem pa je pogoj, da ob registraciji pri nas ne sme preteči več kot tri leta od prve registracije. To pomeni, da mora biti avto, da bi bil zdaj upravičen do subvencije, prvič registriran po septembru 2022, še bolje pa nekoliko mlajši, saj se upošteva datum prve registracije in datum registracije pri nas, če je avto pripeljan iz tujine, pa ga je treba pri nas še homologirati.
Ta sprememba je lahko komu odnesla tri tisoč evrov subvencije, tudi na portalu avto.net smo že po objavi novega poziva našli avte, pri katerih so prodajalci obljubljali možnost pridobitve subvencije, a po novem do nje kupci zaradi starosti vozila niso bili več upravičeni.
Na ministrstvu sicer ocenjujejo, da je pri spremembi pogoja starosti "šlo za manjšo prilagoditev računanja roka za maksimalno starost rabljenih vozil (3-letni drsni namesto fiksni datumski rok). S tem smo zagotovili, da so vsi upravičenci na istem glede maksimalne starosti vozil". Strinjamo se, da je drsni rok pravičnejši, hkrati pa menimo, da bi bilo spremembo smiselno vnaprej napovedati.
V novem pozivu je tudi pogoj, da mora prejemnik subvencije ostati lastnik tri leta in ne le dve leti, kot je veljajo doslej. Na ministrstvu so pojasnili, da bi radi s tem "preprečili neželene prakse upravičencev, ki smo jih ugotovili na podlagi izkušenj iz dosedanjih razpisov". Sprememba tega pogoja po naši oceni bistveno manj vpliva na nakupno odločitev kot bi morebitna sprememba višine subvencije ali njena ukinitev.
janez.zalaznik@styria-media.si
E-avti se že splačajo brez subvencij tistim ki veliko prevozijo in lahko poceni polnijo iz lastne sončne elektrarne, ali vsaj …
Subvencije imajo smisel. Mogoče bi pa nekaterim bolj ustrezal norveški primer. Klasične avte obdavčiti 200% in potem boste vsi kupovali …
Subvencije, zakaj? Zato ker so eni investirali in so vedeli, da brez prisile ali motivacije nikdar ne bodo dobili nazaj …