Kriza usekala tudi po pločevini

Foto: Žurnal24 Prihodnost je v elektriki, pravi Ghosn, prvi mož Renaulta, ki kljub težkim časom Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Na avtosalonu v Parizu je letos precej manj prešernega vzdušja kot ga je bilo še pred dvema letoma, ko je bil evropski trg v konkretnem vzponu, direktorji koncernov pa nasmejani.
Oglej si celoten članek

Novosti sicer ne manjka, predstavljenih je veliko novih, zelenih tehnologij, ki dajejo slutiti, da je revolucija glede pogona in izpusta emisij le še nekaj let stran, vseeno pa se zdi, da je avtomobilski svet prestavil v vzvratno.

Gospodarska kriza, ki je zadnje tedne dodobra pretresla ves svet, je še kako vplivala na kupce, ki so v težkih časih na mednarodnih finančnih trgijh naglo pozaprli denarnice in preložili nakup novih avtomobilov v lepšo prihodnost. Praktično vse poglavitne znamke poročajo o nižanju prodaje, nekaterim, kot recimo Fordu, je prodaja septembra padla celo za 30 odstotkov. V takših časih je jasno, da so zloščena pločevina in pripadajoča dekleta v ozadju zanimanja novinarjev, ki imajo veliko več vprašanj na temo prihodnosti avtomobilske industrije.

Odločilni bosta naslednji dve leti
Ne samo ZDA, tudi v Evropi je kriza že stopila čez duri. Fritz Henderson, direktor operative v GM, je zaskrbljen nad dogajanjem v Zahodni Evropi. "Vsi bomo še prihodnjih 12 do 24 mesecev pod hudim pritiskom. Prva polovica leta 2009 bo zagotovo zelo slaba glede prodaje," je dejal pred novinarskimi mikrofoni.

Winterkorn ostaja optimist kljub težavam v koncernu. © Reuters

 
Slabo gre tudi evropskim igralcem. V Volkswagnu imajo največ težav s Seatom, po drugi strani gre še vedno zelo dobro Audiju. Generalni direktor VW-ja Martin Winterkorn upa, da bo koncernu uspelo ustvariti vsaj nekaj dobička.

Carlos Ghosn, energični vodja Renaulta in Nissana, ni skrival dejstva, da jih čaka ponovno ovrednotenje načrtov, ki ne bodo izključevali odpuščanj. Zaradi upadanja prodaje se posledice krize že kažejo tudi v novomeškem Revozu, ki je pred dnevi napovedal prva odpuščanja oz. nepodaljšanje delovne pogodbe nočni izmeni.

Eric Bernard, šef Renaulta za Slovenijo, je za Žurnal24 povedal, da Slovenija še ni občutila krize v tolikšni meri kot Zahod, vseeno pa za prihodnje leto po najoptimističnejših napovedih pričakuje petodstotni padec prodaje, po najbolj pesimističnih pa za 15 odstotkov. Bernard upa, da bo specifični slovenski trg krizo prebrodil lažje kot jo bodo prodajalci drugod po Evropi.

Tudi Japoncem je zmanjkalo optimizma, Toyota že napoveduje revizijo. "Držimo se načrtov. Preživeti moramo naslednji dve leti," pa nam je povedal generalni direktor koncerna PSA (Peugeot-Citroën) Christian Streiff. Koncern je v zadnjem času že konkretno oklestil stroške.

Revozu se ni potrebno bati za prihodnost, če bo le ostal na visokem nivoju učinkovitosti in kakovosti, pravi Eric Bernard. © Grega Prebil

 
Nas bo rešila revolucija?
Ob takšnem dogajanju se zdi, da bo kratko potegnil napredek, še posebej pri razvoju novih pogonov, ki bi znižali škodljive emisije in porabo fosilnih goriv. A optimizem ostaja. Carlos Ghosn iz Renault-Nissana ostaja zavezan prihodnosti  – leta 2010 bo Renault pričel z uresničevanjem načrta o avtomobilu z ničelnimi emisijami. "Z novimi avtomobili ne želimo več zmanjševati meje CO2 za 20 ali 30 odstotkov. Naredili bomo avtomobil z ničelnimi emisijami. Prihodnost je v električnih avtomobilih," je neomajen Ghosn, ki je s tem morda pokazal na vrata, za katerimi se skriva upanje na lepše avtomobilske čase.


Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.