Na Bledu in v Ljubljani opazili večjo skupino yetijev

Foto: Žurnal24 (Foto: Miha Pečoler) Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Štiri leta je trajalo, da so pri Češki Škodi predstavili končni inačico modela, ki je še kot študija na Ženevskem salonu leta 2005 požel veliko odobravanje avtomobilske srenje.
Oglej si celoten članek

Kljub temu pa to ne pomeni, da so v tem času oblikovalci in inženirji sedeli križem rok saj je danes yeti oblikovan po aktualnih trendih, pod kožo pa se nahaja obilica napredne tehnike in eden bolj simpatičnih (beri:zmogljivih) štirikolesnih pogonov na trgu. Vse to pa yeti nadgradi s samosvojo, a kljub temu dovolj impozantno podobo in za škode tipično notranjo ureditev prostora.

Tipična škodina podoba
Če vzamemo za izhodišče izgled študijskega vozila in ga primerjamo s končnim modelom, vidimo da se yeti v tem času ni veliko spreminjal. Mnogi bodo rekli, da to niti ni bilo potrebno. Oblikovalci so ga spreminjali in spremenili le malenkostno kljub temu pa ohranili podobo, ki je tipičnega za proizvajalca iz Mlade Boleslav. Yeti je tako zmes med eno- in veliko prostorcem, kombilimuzino in suvom. Največ vzporednic bi lahko potegnili z modelom roomster, s tem da yeti deluje nekoliko impozantneje in seveda bolj terensko. Zadnje je moč opaziti predvsem na sprednjem delu, ki ima bolj mogočno motorno masko, v isti ravni postavljena svetila pa dopolnjujeta še veliki meglenki postavljeni zelo visoko in proti sredini. Pod tem najdemo še plastične obrobe odbijačev in zaščitno motornega prostora v alu optiki. Tudi bočna linija je tipična za suve, saj proti zadku poteka zelo položno, enako pa velja tudi za streho. Opazovalec opazi še velike in poudarjene blatnike, podobo pa dopolnjujeta še strešni letvi prav tako v "alu looku". Zadek je v prid čim večji prostornosti odrezan strmo, odločitev za to pa naj bi botrovala tudi zaradi terenskosti saj tako voznik lažje pozna in določi robove karoserije.

Za premagovanje težje prevoznih terenov pa skrbi haldex sklopka 4. generacije. © Borut Fakin

 
Dovolj prostora za pet
Tudi v notranjosti lahko največ vzporednic najdemo z modelom roomster, je pa yeti od slednjega dobil na novo zasnovane merilnike, volanski obroč in sredinsko konzolo. Sedi se terensko visoko, hvalimo pa dovolj dolg sedalni del prednji sedežev, zaradi katerih je sedenje med udobnejšimi v razredu. Zaradi višine je pregled nad dogajanjem okoli vozila dober, zelo enostavno je določiti tudi do kam dejansko avto sega. Slabše pa se yeti odreže pri preglednosti, predvsem to velja za pogled nazaj in vstran. Prostornost na prednji in predvsem v drugi vrsti je pričakovana glede na 4,22 metra dolžine, preseneti pa pri prostoru za glave, ki ga zlepa ne bi smelo zmanjkati. Sedeži v tretji vrsti so posamični, srednji je ožji in le zasilen, možno pa je sedeže poljubno podirati ali celo odstraniti iz vozila. Stranska sedeža pa sta ob tem tudi še vzdolžno pomična, pri izgrajenem srednjem sedežu, pa ju je možno pomakniti za 80 milimetrov tudi prečno proti sredini, s čimer dobite t.i. "saloon car" efekt. Enako dobro kot potnikom se bo godilo tudi prtljagi, ki je lahko za najmanj 416 litrov ter največ 1.760 litrov, kar je več kot spodoben podatek. Ureditev notranjega prostora je tako tipično škodina, kar se pozna pri materialih, postavitev stikal pa je podobna tistim v vozilih z značko VW na nosu. Pri bolje opremljenih različicah tako na sredinski konzoli domuje velik zaslon občutljiv na dotik, ki ga poznamo že iz octavije, superba in novejših VWjev, kjer se izpisujejo podatki za delovanje navigacije in klimatske in avdio naprave. Delovanje zadnje pa lahko voznik diktira tudi z volana, kjer najdemo na novo in zelo všečno oblikovana stikala. Nad glavami potnikov v obeh vrstah pa se lahko po želji stranke razteza velika panoramska streha v velikosti Da vozite 4X4 vozilo pa vam, če je tako, šepeta zgolj napis na prestavni ročici, ki je, čeravno je dovolj natančna, še vedno po škodino (pre)dolga.

Vsi motorji s prisilnim polnjenjem

Za poganjanje okoli tono in pol težkega yetija skrbi pet motorjev. Bencinske barve tako branita 1.2- in 1.8-litrska TSI agregata z 77 oziroma 118 kilovati. Predvsem zadnji pa nudi tudi zelo konkretne (športne) zmogljivosti, saj znaša njegov pospešek do prve stotice vsega 8,4 sekunde. Osnovni agregat pa ni zgolj to, saj nudi povsem zadostno konjenico, navor pa znaša prav tako zelo solidnih 175 Nm. Je pa ta motor lahko tudi zelo varčen saj se poraba giblje okoli sedmih litrov. Na dizelski strani pa najdemo tri različice dvolitrskega TDI motorja in sicer z 81, 103 oziroma 125 kilovati največje moči. Da gre za agregate z vbrizgavanjem goriva po skupnem vodu ni treba posebej izpostavljati. Ali pač. Menjalnik je le pri osnovnem dizelskem motorju pet- stopenjski ročni, drugače ima prestavno razmerje več. V kombinaciji z 1.2 TSI motorjem pa si lahko stranka omisli tudi sedem stopenjski DSG menjalnik, zakaj ga nima tudi 1.8 TSI motor (ki bi mu tudi najbolj pristoji) nam niso zaupali. Štirikolesni pogon je v osnovi znan že iz modelov scout in octavia 4X4, v primeru yetija pa navor na vsa štiri kolesa razmejuje elektronska sklopka haldex četrte generacije. V normalnih razmerah je tako 96 odstotkov navora speljanega na prednji kolesni par, po potrebi pa lahko na zadnjo premo "pade" tudi do 90 odstotkov navora. Avtomatska zapora diferenciala pa skrbi, da se tudi posamezno kolo ne zavrti v prazno in navor razmeji na kolo z boljšim oprijemom. Ima pa yeti še terenski program, ki botruje k drugačnemu delovanju sistemov ABS, ESR in EDS, omehča pa še stopalko za plin, za večjo kontrola sta tu še speljevalna asistenca in asistenca za nadzorovani spust, ki deluje povsem samodejno. Zmogljiv pogon je tako na voljo (serijsko) pri vseh motorjih razen osnovnega bencinskega in dizelskega.

Cene za slovenski trg še niso določene, je pa uvoznik namignil da se bodo cene pričele nekaj pod 17 tisočaki. © Miha Pečoler

 

Ljudski kar se tiče opreme

Kar se tiče opreme so te v osnovi tri, že osnovna active pa nudi štiri varnostne zračne blazine, ročno klimo, 16 palčna jeklena platišča, električni paket in nekaj druge funkcionalne opreme kot so strešne letve. Paket ambition je bogatejši za dvo- območno avtomatsko klimatsko napravo, zračni zavesi in varnostno blazino za voznikova kolena, meglenki, potovalni računalnik, alu platišča in še kaj. Experience pa primakne še palec večja platišča, welcome-going home osvetlitvijo, mali usnjeni paket, velik zaslon na konzoli, terenski vozni program in meglenki s smerno funkcijo. Na spisku dodatne opreme pa najdemo stranski zračni blazini za drugo vrsto, parkirni sistem s krmilno avtomatiko (parkirni pomočnik), biksenonska svetila z osvetlitvijo ovinkov ter navigacija columbus s 3D prikazom map in stavb ter velikim na dotik občutljivim zaslonom. Tako lahko rečemo, da glede opreme yeti pretirano ne izstopa tako glede udobja ( usnje in elektrificirana in ogrevana prednja sedeža je sicer mogoče naročiti) kot napredne tehnike (ni lane assista, radarskega temomata, itd).

Pri nas s ceno pod 17 tisočaki
Proizvodnja v tem trenutku že teče, prva vozila pa bodo slovenskim kupcem predana v drugi polovici septembra oziroma prvi polovici oktobra. Cene za slovenski trg še niso določene, je pa uvoznik namignil da se bodo cene pričele nekaj pod 17 tisočaki, za štirikolesno gnanega pa naj bi stranka odštela najmanj 21 tisoč evrov.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.