Nekaj povsem novega na slovenskih cestah

Foto: Žurnal24 DS 4 Foto: Žurnal24 DS 4 Foto: Žurnal24 DS 4 Foto: Žurnal24 DS 4 Foto: Žurnal24 DS 4 Foto: Žurnal24 DS 4 Foto: Žurnal24 DS 4 Foto: Žurnal24 DS 4 Foto: Žurnal24 DS 4 Foto: Žurnal24 DS 4 Foto: Žurnal24 DS 4 Foto: Žurnal24 DS 4 Foto: Žurnal24 DS 4 Foto: Žurnal24 DS 4 Foto: Žurnal24 DS 4 Foto: Žurnal24 DS 4 Foto: Žurnal24 DS 4 Foto: Žurnal24 DS 4
Znamka DS Automobiles je k nam pripeljala četrti model v svoji modelni paleti. DS 4 je do zdaj najbolj pomemben model francoskega premijskega proizvajalca, tudi kar zadeva množičnost prodaje.
Oglej si celoten članek

DS 4 je dolgo pričakovani izdelek koncerna Stellantis. DS Automobiles se znotraj koncerna uvršča na sam vrh modelne ponudbe. Gre za premijskega proizvajalca francoskih vozil, ki ponuja povsem samosvojo zgodbo o prestižu, povsem drugačno od nemškega prestiža, pa čeprav so njegovi največji tekmeci modeli iz Stuttgarta, Münchna in Ingolstadta. Upira se na tri stebre, ki tvorijo DNK znamke: izpiljen zunanji in notranji dizajn, tehnologija in udobje.

Foto: Žurnal24 DS 4

Avto Eden najlepših avtomobilov vseh časov navdih za nove izdelke

Predvsem zanimivo se nam zdi, da želi znamka z enim modelom konkurirati v kar dveh avtomobilskih razredih: med kombilimuzinami napada modele kot so BMW serija 1, audi A3 ali mercedes razred A, med kompaktnimi križanci pa SUV-je s kupejevsim zadkom, na primer BMW X2 in lexus UX. Zato je na prvi pogled težko DS 4 umestiti v določen avtomobilski razred. Z opremo oziroma oznako cross, ki prinaša robustnejše poteze, strešne nosilce in sistem grip control za boljši oprijem na spolzkem terenu naj bi nagovarjal tiste, ki želijo križanca, z voznimi lastnostmi, udobjem in eleganco pa tiste, ki v prvi vrsti iščejo kombilimuzino. Pri DS Automobiles svoje križance oziroma SUV-je sicer označujejo z oznako crossback. Cross je le ena od treh izvedenk, poleg »navadnega« DS4 in različice DS4 performance line, ki piha na dušo tistim, ki imajo radi bolj dinamično oblikovana vozila.

Foto: Žurnal24 DS 4

Oblika, ki izstopa

Prvi vtis je prav gotovo, da je avto lep, nenavaden. Kot je na slovenski predstavitvi poudaril direktor znamke DS za Slovenijo Peter Horvat so želeli, da je avto najprej lep, da privlači poglede, seveda pa mora ponuditi več kot koncernski modeli, ki nastajajo na isti platformi. Več tehnologije in opreme.

Pri DS 4 se vse začne pri svetlobnem podpisu. To je ena od posebnosti avtomobila, ki ima močno vez s Slovenijo. Dnevna luč, ki je nenavadno ločena od glavnega žarometa in je ena glavnih oblikovnih posebnosti vozila, je delo slovenskih strokovnjakov iz Helle Saturnus Slovenija. Zaradi svetlobnega podpisa spredaj in zadaj DS 4 na cesti ni mogoče spregledati niti ponoči.

Foto: Žurnal24 DS 4

Avto Premijska znamka čez tri leta le še 100-odstotno električnimi vozili

V višjih opremah so že serijsko na voljo matrični LED žarometi. Celotni svetlobni odtis sestavlja kar 98 led svetilk. Pametni žarometi omogočajo pet različnih načinov delovanja. Pri počasnejši vožnji se svetlobni snop na primer širi, da se osvetlijo pešci in ovire na in ob cestišču, pri hitrejši vožnji pa je led snop svetlobe usmerjen naprej, voznik pa na ta način na daleč opazi morebitne nevarnosti na cesti.

Foto: Žurnal24 DS 4

Žarometa sta optično povezana z osrednjo masko, ki je lahko urejena v različnih vzorcih, dolgi pokrov motorja pa poskrbi, da se elementi kljub precejšnji višini dinamično iztečejo proti zadku.

Bočni profil je kombinacija fluidnih in ostrih linij, ki jih – tako kot na DS3 crossbacku - poudarjajo tudi pogrezne kljuke vrat, za mogočen nastop pa poskrbijo velika kolesa. Ta lahko merijo tudi 20-palcev, zanimivo pa je, da so pri dražjih opremskih različicah serijska 19-palčna platišča. Najmanjša sicer merijo 17-palcev. Zadaj za aerodinamičen iztek poskrbi poševno spuščajoča se streha, izstopa pa tudi stebriček C iz črnega lošča. Prvič je napis DS našel mesto na boku. Zadnjim led lučem poudarek dajejo predvsem lasersko gravirane notranje površine. Na voljo je v sedmih barvah karoserije, kovinska barva je že serijska.

Pri DS izpostavljajo prostornost kabine in prtljažnika. Izpostavljajo nadpovprečno široko zadnjo klop, kar dodatno prispeva k udobju potovanja tudi na zadnjih sedežih in prtljažnik, ki v osnovi meri 430 litrov pri termični izvedenki motorja in 390 litrov pri različici E-tense, ki je oznaka za priklopni hibrid.

Foto: Žurnal24 DS 4

Poudarek na detajlih in materialih

Kar Francoza loči od Nemcev, se predvsem otipa in občuti, pravijo pri DS Automobiles. Veliko časa so posvetili kakovosti in obdelavi materialov, nekateri šivi so izvezeni ročno. Uporabljeni so bili številni prestižni materiali, od posebnega tropskega lesa, alkantare, finega usnja, kroma. Navdih so iskali tudi v prestižnih francoskih urah.

Sedeži spredaj, lahko so školjkasti, da v primeru dinamične vožnje »objamejo« telo, serijsko grejejo in ventilirajo, oba sedeža spredaj sta serijsko električno pomična. Posebnost vozila so obloge vrat s skritimi ročaji. Veliko je odlagalnih površin, po vsem vozilu za kar 35 litrov.

Foto: Žurnal24 DS 4

Intervju Prihajajo avti, ki bodo polovico energije ustvarili med potjo

Ročnega menjalnika ni, serijski je 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki je oblikovno minimalističen kot celotna prečiščena notranjost. Še ena posebnost je vstavek iz kovanih karbonskih vlaken, ki je serijsko na volanskem obroču na izvedenkah performance line.
Informacijski sistem serijsko prinaša 10-palčni zaslon na dotik, s katerim se voznik sporazumeva v slovenskem jeziku. Vozilo se posodablja samodejno, preko internetne povezave. Ko to voznik potrdi.

Nova generacija multimedijske naprave

Zelo napreden je multimedijski sistem, ki ponuja prednastavitve oziroma bližnjice za različne poglede na zaslone. To pomeni, da s pritiskom na gumb spremenimo zaslon, na ta način pa nam med vožnjo ni treba posegati v menije in smo lahko bolj osredotočeni na samo vožnjo.

Foto: Žurnal24 DS 4

Head up zaslon omogoča projiciranje neposredno na vetrobransko steklo, z občutkom, da je projekcija dva metra pred voznikom. Nastavljamo lahko prikazovanje različnih podatkov, hitrost in prepoznavanje prometnih znakov sta podatka, ki jih bo imel voznik vseskozi pred očmi.

Kot zanimivost omenimo še kamero za vzvratno vožnjo, ki ima tudi funkcijo čiščenja. Ko se čisti zadnje steklo, se očisti tudi objektiv kamere za vzvratno vožnjo. Za doplačilo si je možno omisliti tudi 360-stopinjski pogled slike kamere.

Avto Slovensko znanje v francoskem prestižu

Še ena posebnost vozila povezanega z udobjem je aktivno vzmetenje. Kamera na vetrobranskem steklu zaznava nepravilnost na cesti in hipno prilagaja nastavitve vzmetenja. Šasija je opremljena tudi s štirimi tipali za zaznavanja naklona podvozja in tremi merilniki pospeška, zato lahko podlagi prilagodi upravljanje vsakega kolesa posebej, kar pripomore h gladki vožnji brez stresa za potnike.

Foto: Žurnal24 DS 4

Bencin, dizel, hibrid

Ekskluzivno v razred kompaktnih premijskih vozil DS 4 uvaja tudi sistem »night vision«. IR kamera na prednji maski v temi ali megli prepoznava pešce ali živali do 200 metrov pred vozilom. Od novih tehnologij gre omeniti še DS drive assist 2.0, ki omogoča polsamodejno prehitevanje in prilagajanje hitrosti pri vožnji v ovinek. Še ena dobrodošla tehnologija je opozorilnik na promet, ki prihaja od zadaj. Sistem za nadzor mrtvega kota vozilo prepozna že na dolgi razdalji, to je 70 metrov.

V duhu futurizma izstopa predvsem priključno hibridni pogonski sklop, Gre za šibkejši 225-'konjski' priključno-hibridni sklop skupine Stellantis, ki poganja prednji kolesi in mu bo baterija v zadnjem delu zadnje poltoge preme v skladu s ciklusom WLTP zagotavljala okoli kot 50 kilometrov električne vožnje. Za zdaj niso povedali, če bo DS4 imel tudi močnejši štirikolesni priključno-hibridni sklop, zato pa lahko kupci izbirajo med bencinski motorji puretech 130, 180 ter 130-'konjskim' turbodizelskim motorjem. Za leto 2024 obljubljajo tudi 100-odstotno električni model, ki bo omogoča kar za 700 kilometrov dosega s polno baterijo.

Foto: Žurnal24 DS 4

Za najcenejši DS 4, to je z vstopnim bencinskim motorjem s 130 KM je treba odšteti 28.230 evrov, cene za dizelski model se začnejo pri 29.730 evrih, za priklopni hibrid pa pri 39.230 evrih. Kot so nam pojasnili pri slovenskem uvozniku za letos načrtujejo prodajo okoli 50 enot DS 4, dobavni rok za vozila, ne glede na želje po personalizaciji vozila, je dva do tri mesece.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.