Nova pravila: Evropski komisar povedal, za koliko se bodo podražili avtomobili

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Evropa je razkrila, kaj si lahko obetamo od novega emisijskega standarda za vozila Euro 7. Veljati bo začel 1. julija 2025. Tehnološke posodobitve v avtomobilih, povezane z manjšimi emisijami, bodo podražile avtomobile.
Oglej si celoten članek

Predlog Evropske komisije za strožji emisijski standard Euro 7 naj bi zajemal več področij in tudi električne avtomobile. Proizvajalci vozil ga kritizirajo in opozarjajo na nesmiselnost glede na načrtovano prepoved prodaje avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem.

Standard Euro 7 bo začel veljati 1. julija 2025 in bo veljal za osebna vozila in kombije. V primerjavi s standardom Euro 6 bodo morali proizvajalci avtomobilov pri novih avtomobilih zmanjšati izpuste dušikovih oksidov za 35 % in trdnih delcev za 13 %. Za tovornjake in avtobuse bo Euro 7 veljal od leta 2027.

Avto Prihaja e-katalizator za euro 7

Evropski komisar Thierry Breton je povedal, da se bodo vozila, ki ustrezajo novemu emisijskemu standardu, v povprečju podražila za 304 evre. Predstavniki avtomobilskih podjetij menijo, da je novi standard nepotreben iz več razlogov. Vodja BMW in trenutni predsednik Združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) Oliver Zipse dvomi o okoljski koristi novih pravil in poudarja, da se bodo zaradi njih avtomobili občutno podražili.

Foto: Profimedia Vožnja avtomobila

Avto EU z letom 2035 ukinja motorje z notranjim zgorevanjem

Tudi električni obremenjujejo okolje

Še en, drugačen vidik, je izpostavil direktor električne veje evropskega Forda Martin Sander. Po njegovih besedah gre za korak v nasprotju s prehodom na elektromobilnost, saj ne bi smeli več vlagati v razvoj tehnologije, za katero se ve, da je preteklost. Po drugi strani pa Euro 7 ureja tudi omejitve na področjih, povezanih z električnimi avtomobili.

Opozorilo Opozorilo, da bodo kitajski avtomobili prehiteli evropske

To so na primer izpusti trdih delcev iz zavor in pnevmatik. Pri zavorah naj bi emisije padle za 27 %, a metodologija merjenja obrabe gum še ni izdelana. Breton izpostavlja, da čeprav električni avtomobili ne izpuščajo ogljikovega dioksida, so v povprečju 40 % težji od avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem in zato iz zavor in pnevmatik izpuščajo več trdih delcev. Ob tem je treba dodati, da gre v korist električnim avtomobilom dejstvo, da lahko uporabljajo tudi regenerativno zaviranje.

Avto Bruselj bi zaostril pogoje za vozila

Na drugi strani evropska nevladna zveza za promet in okolje (T&E) kritizira novi emisijski standard Euro 7 kot šibek. Kot glavni razlog se jim zdi dejstvo, da bi ob trenutnih rekordnih dobičkih avtomobilskih podjetij lahko veliko več vlagali v inovacije in se ne pritoževali nad ekonomskim bremenom, ki ga prinaša standard. Menijo, da je proizvajalcem dobiček pomembnejši od zdravja ljudi.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 7

  • 11:31 17. November 2022.

    Evropska komisija koplje jamo za evropske izdelovalce avtomobilov. Že prihajajo kitajski in indijski ponudniki, ki bodo z cenovno sprejemljivimi avtomobili …

  • 10:04 17. November 2022.

    Menijo, da je proizvajalcem dobiček pomembnejši od zdravja ljudi. A ni to bistvo današnjega turbo kapitalizma! To velja za vsa …

  • 08:42 17. November 2022.

    no ja za avte takoj, za kamione pa enkrat potlej. po eni strani naj vlade dajo subvencije da se uvede …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.