Občine v bankrot zaradi barvanja znakov?

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Občine predlog novega prometnega pravilnika, ki uvaja nove prometne oznake in regulira njihovo postavitev, sicer pozdravljajo, a hkrati opozarjajo - obsežnega barvanja cest, kot si ga zamišlja država, občine finančno ne bodo zmogle.
Oglej si celoten članek

Poročali smo že o novem pravilniku o prometni signalizaciji in prometni opremi, ki uvaja kar nekaj novosti na področju načina in upravičenosti postavljanja prometnih znakov in drugih označb.

Foto: Ministrstvo za infrastrukturo Talne označbe Med drugim pravilnik natančno določa, katerih znakov se v naseljih ne sme več postavljati, saj so jih upravljavci cest doslej radi postavljali in zgolj kopičili dvojne označitve tudi tam, kjer za to ni bilo razloga. 

Lepo na papirju, neizvedljivo na terenu

Na Skupnosti občin Slovenije, kjer so zbirali pripombe občin, pravijo, da so z nekaterimi temeljnimi usmeritvami pravilnika zadovoljni, saj za voznike zmanjšanje števila znakov pomeni prednost. "Kot primer racionalizacije prometnih znakov lahko izpostavimo možnost označitve con za omejitev hitrosti in označitev ureditve parkiranja, kar bo predvsem v središčih zmanjšalo število prometnih znakov. Prav tako pozitivno je pripravljavec omogočil uporabo enega droga za več prometnih znakov," pravi  generalna sekretarka Jasmina Vidmar. Sama postavitev znakov bo po njenem tako s tega stališča lahko cenejša in bolj smotrna.

Foto: Ministrstvo za infrastrukturo Talne označbe Med precejšnjimi novostmi pravilnika pa je tudi usmeritev, da bodo horizontalne znake odslej v precej večji meri nadomeščale talne označbe z enakovredno veljavo. 

"Občine bodo morale označiti vse priključke nekategoriziranih cest s kategoriziranimi cestami. Tako se finančni učinki medsebojno izničujejo, dela z ureditvijo novega sistema pa bo precej," opozarja Vidmarjeva na dejstvo, da padanja povprečnin občine postavlja pred velike izzive, kako izpolniti vse stroške in naloge, ki jih nalaga zakonodaja, tudi glede cest. 

"Zato se na Skupnosti občin Slovenije bojimo, da predlagani Pravilnik, ki zvišuje standarde na cestah ne bo mogel zaživeti v celoti, saj tako občine, kot tudi država ne bodo imeli sredstev za ureditev prometne signalizacije v skladu s pravilnikom."

Foto: Ministrstvo za infrastrukturo Semafor za pešce in kolesarje Nekaj turističnih občin je izpostavilo tudi prepoved turističnih znakov in usmerjevalnih tabel, na katerih bi bili napisi lahko dovoljeni tudi v neuradnem jeziku, torej denimo v angleščini, nemščini ... Občine glede na prakso, s katero se srečujejo pri parkiranju, tudi ugotavljajo, da pravilnik pri prometnih znakih in označbah ni predvidel vseh situacij.

Na Skupnosti občin so sicer zadovoljni, da so jih na Ministrstvu za infrastrukturo v proces pripravljanja pravilnika vključili relativno zelo zgodaj in si takšnega partnerskega sodelovanja z državo nadejajo tudi na področju priprave druge zakonodaje in zagotavljanju prometne varnosti, zaključuje generalna sekretarka Vidmarjeva. 

Zaradi varčevanja in jasnejšega označevanja cest naj bi bilo po cestah v prihodnje precej manj klasičnih znakov, a veliko več talnih označb. Vendar občine vnaprej opozarjajo, da jim bo zapovedano barvanje cest izsušilo proračune. 

Slovenija še ni nared za "golo cesto"

Jure Kostanjšek, strokovnjak za cestno infrastrukturo pri AMZS, se strinja z namero države, da zmanjša število postavljenih znakov na cestah. Vendar pa opozarja, da so se doslej upravljavci z množičnim "sajenjem" zaščitili pred morebitnimi napakami: "Razlog velikemu številu prometnih znakov je tudi ta, da mora biti upravljalec ceste seveda 'zaščiten' v smislu, da je o vseh potrebnih omejitvah, nevarnostih ali priporočilih potrebno obvestiti voznika. Namreč, v primeru, ko se zgodi kakšen neljubi dogodek, se radi sklicujemo prav na to, da o tem nismo bili ustrezno obveščeni, da ni bilo prometnega znaka. In tukaj pa ima upravljalec cest to dilemo oziroma kar dolžnost, da je dolžan postaviti takšno veliko število prometnih znakov."

Foto: Ministrstvo za infrastrukturo Državna meja Kostanjšek v razmislek daje idejo "gole ceste", čeprav priznava, da Slovenija na kaj takšnega še ni prirpavljena: "Želeli bi si, da bi namesto tako velike količine prometnih znakov veljala tudi pravila 'zdrave pameti', presoje ter ocene in medsebojnega spoštovanja. O tem govori koncept 'naked streets', ulice brez prometnih znakov, kjer je vse prepuščeno 'vizualnemu' dogovoru med uporabniki, vendar verjetno pri nas še nismo dorasli takšnim rešitvam, niti zakonsko niso omogočene."

Prometni strokovnjak za prihodnost napoveduje prometno signalizacijo, ki bo vse tesneje povezana z voznikom in vozilom. "Imamo že prometno odvisne semaforje, moderne avtocestne info portale, tako da na tem področju s pomočjo telekomunikacije in informatike pričakujemo dodaten napredek. Prav tako so v porastu mobilno zmogljive aplikacije za načrtovanje poti, izbiro prometnega sredstva, ki nas bodo vodile mimo zastojev, po optimalnih poteh glede na vrsto našega potovanja. In želeli bi si, da nam ni treba samim sebi postavljati omejitve, temveč, da bomo že sami po sebi spoštovali soudeležence v prometu ter tako skrbeli za varno in tekoče odvijanje prometa."

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 15

  • 18:01 18. September 2015.

    Pristojni organi izvajajo na terenu postopke, ki jih je Slovenija pred prihodom vala beguncev predvidela za ravnanje v tem primeru. …

  • 18:00 18. September 2015.

    Inštruktor je reke - oznako si moraš predstavljati

  • 17:58 18. September 2015.

    In kaj ima to zveze z izpitom

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.