Oče je rekel, naj proizvaja avtomobile, nastalo je to

Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota
"Moj oče je državi služil z vlaganjem v razvoj statev. Rekel mi je, naj proizvajam avtomobile," je o začetkih povedal oče danes enega največjih svetovnih proizvajalcev avtomobilov.
Oglej si celoten članek

Toyota se danes uvršča med največje avtomobilske znamke in se bori celo za mesto največjega proizvajalca s trdnimi koreninami, ki pa so bile drugačne, neavtomobilske.

Foto: Toyota A Toyotini avtomobilski začetki niso bili tako odločni, kot bi si lahko mislili glede na današnje stanje. Tovarna, ki je sicer nastala že konec devetnajstega stoletja, je vse do leta 1935 kot Toyoda Automatic Loom Factory izdelovala predvsem samodejne statve. Tedaj so se iztekli izključni patenti za nekatere izboljšave samodejnih statev, zato se je ustanoviteljev sin Kiichiro Toyoda začel ozirati za drugimi dejavnostmi in se odločil za proizvodnjo avtomobilov, nad katero se je navdušil med obiski Evrope in ZDA.

Avto Toyota C-HR: To ni običajen test avtomobila

Toyotini začetki v Evropi so bili nekoliko negotovi. Toyota je namreč junija 1962 na Finsko poskusno poslala dve toyopet tiari, a pri kupcih nista vzbudili nikakršnega zanimanja, zato prodaja ni stekla. Toyotin prvi evropski zastopnik je tako postalo dansko podjetje Erla Auto Import A/S, ki je maja 1963 postalo distributer za Dansko in Norveško in v Evropo pripeljalo prvih 160 toyot crown. Maja 1964 so začeli Toyote prodajati tudi na Nizozemskem, potem pa se je znamka hitro razširila tudi v druge evropske države.

Foto: Toyota

Maja 1935 so bili izdelani trije prototipi novega avtomobila, ki se je imenoval toyoda A1, zelo podoben pa je bil ameriškemu aerodinamičnemu modelu chrysler airflow, kar je izhajalo dejstva, da je japonska tovarna preprosto enega kupila in po njegovem zgledu razvila svoj prototip. Šasijo so vzeli od Forda, 3389-kubični šestvaljni motor pa so leto pred tem razvili pri Toyodi. Nenavadno za tisti čas je bilo, da je avtomobil imel prešana jeklena platišča in enodelno zakrivljeno vetrobransko steklo. Toyoda je kmalu po izdelavi prototipov projekt začasno opustila in se posvetila tovornjaku G1, ki je obetal več dobička.

Foto: Toyota

Avto Toyota jo želi passatu in drugim podkuriti z novim modelom

Osem potez za uspeh

Po premoru je leta 1937 projekt spet obnovila, avtomobilski del pod imenom Toyota Motor Co. ločila od proizvodnje statev in napovedala proizvodnjo avtomobila z imenom toyota AA. Kabrioletna različica se je imenovala toyota AB. Črko »d« v imenu je hkrati zamenjala za »t«, kar je izhajalo iz natečaja, ki ga je Kiichiro Toyoda julija 1937 razpisal za novi logo avtomobilskega oddelka.

Foto: Toyota

Zmagovalec natečaja je predlagal harmonično obliko znaka, ki je obetal hitrost, ker je bil narisan z vsega osmimi potezami čopiča, pa je tovarni obetal tudi uspešno prihodnost. Da bi se fonetično skladal z imenom tovarne, so Toyodo »prekrstili« v Toyoto, kar je ustrezalo tudi Kiichiru, ki je hotel avtomobilsko proizvodnjo tudi simbolno ločiti od tekstilne.

Foto: Toyota

Avto Toyota prius ob prenovi dobila štirikolesni pogon

Poleg same avtomobilske proizvodnje je bil Kiičiro »kriv« tudi za razvpiti Toyotin produkcijski sistem. Da bi s kar najmanj napora in izgub ustvaril čimveč je Kiičiro namreč utemeljil filozofijo »just-in-time«. To je pomenilo, da so s kar najmanj presežki izdelali le toliko avtomobilskih delov, kot so jih potrebovali za nemoten potek proizvodnega procesa. Ta filozofija je, skupaj s prizadevanji za dobre delovne razmere v tovarni, postala ključni faktor razvoja tovarne.

Foto: Toyota

Ustanovitelj Toyote Kiichiro Toyoda je znan tudi po različnih izjavah. Ena takšnih je bila tudi: "Preden rečeš, da nečesa ne moreš storiti, to vsaj poskusi storiti." Druga pa: Moj oče je državi služil z vlaganjem v razvoj statev. Rekel mi je, naj proizvajam avtomobile. Težko je organizirati avtomobilsko industrijo." Njegov oče Sakichi pa je povedal: "Delavci so bogastvo tovarne. Zame so pomembni."

Foto: Toyota

Ko je podjetje po drugi svetovni vojni spet dvignilo iz pepela, je kmalu postalo največja avtomobilska tovarna na Japonskem, ki je oskrbovala kar štirideset odstotkov domačega trga. Konec petdesetih let se je Toyota začela širiti tudi na tuje trge. Leta 1957 so v ZDA prispele prve toyote crown, v naslednjem desetletju pa je tovarna z modeli kot je toyota corolla po ugledu in prodajnih številkah začela konkurirati celo domačim ameriškim avtomobilskim proizvajalcem. Prvi uradni uvoz Toyotinih avtomobilov v Evropo se je leta 1963 zgodil na Danskem, od takrat pa se je Toyota uspešno utrjevala na evropskem avtomobilskem trgu, ki med poznavalci velja za sofisticiranega in zahtevnega.

Foto: Toyota

prva vožnja Toyota RAV4 v petem poglavju piše pravila na novo

Foto: Toyota

Uspeha ne bi bilo brez uspešnih avtomobilov

Za uspešen prodor na domači in tuje avtomobilske trge so bili seveda pomembni predvsem Toyotini izdelki, se pravi avtomobili. Že dve leti po drugi svetovni proizvodnji je Toyotina avtomobilska proizvodnja spet popolnoma stekla in leta 1947 je Toyota predstavila svoj prvi serijski avtomobil toyopet SA in ponudbo kmalu razširila še na druge modele. Leta 1951 je nastal tudi prvi terenec toyota land cruiser, leta 1955 pa večja modela crown in corona. Leta 1966 je bila predstavljena prva generacija corolle, leta 1967 pa se je tovarna med proizvajalce športnih avtomobilov uvrstila s toyoto 2000 GT. Športni sloves so okrepili še leta 1970 uvedena celica, leta 1984 uvedeni RM2 in leta 1986 uvedena supra. Leta 1970 se je nad corollo uvrstila carina, leta 1978 pa pod njo tercel in starlet. Leta 1984 se je land cruiserju pridružil še športni terenec 4runner. 

Foto: Toyota

Avto Corolla, avto, s katerim je Toyota obnorela svet

Konec devetdesetih let se je Toyotina ponudba predvsem v Evropi začela precej spreminjati. Leta 1999 je bila predstavljena prva generacija yarisa, leta 2005 je prišel še manjši aygo, leta 2009 pa mikro avtomobil iQ. Limuzino srednjega razreda carino je leta 1998 nasledil avensis, corollo pa leta 2007 auris, ki z zadnjo pravkar predstavljeno generacijo spet nastopa pod imenom  corolla. Leta 1994 je bil predstavljen tudi športni terenec RAV4, leta 2001 pa kompaktni enoprostorec corolla verso, ki je bil od leta 2009 le še verso ter leta 2011 dobil manjšega sopotnika verso-S. Oba sta vmes že zapustila modelno ponudbo. 

Foto: Toyota

Avto Poglejte, kaj bo Toyota poslala na Luno

Omeniti velja tudi hibridni model prius s prvo generacijo iz leta 1997, drugo iz leta 2003, tretjo iz leta 2009 in četrto iz leta 2015, ki ima tudi priključo hibridno različico, prav tako pa tudi hibridni športni terenec C-HR in avtomobil s pogonom na gorivne celice mirai. 
In najnovejša pridobitev? Toyota se je odločila, da bo obudila svojo športno uspešnico supro, kar ji je odlično uspelo.

Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota Foto: Toyota

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 11:46 26. Marec 2019.

    Na tem portalu imate precej velik feti$ na Toyote in temu primeren prispevek k izgradnji imidža Toyote kot (edine) eko …

  • 10:03 26. Marec 2019.

    delujejo, to vemo vsi, ampak avto si kupiš tudi iz razloga, da je vsaj malo lep...

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.