Odgovor na vprašanje: Čakati ali kupiti rabljenega zdaj?

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Nemška tiskovna agencija poroča o tem, da cene rabljenih v Nemčiji zdaj že nekaj mesecev stagnirajo, torej se je rast cen ustavila, a vztraja na visoki ravni. Ali Slovenija v tem sledi Nemčiji, ali je pri nas stanje na trgu drugačno? Poiskali smo odgovore.
Oglej si celoten članek

V redakcijo smo prejeli številna vprašanja, ali je zdaj pravi čas za nakup rabljenega avtomobila, ali velja z nakupom še malo počakati, da bodo cene rabljenim vozilom padle? V Nemčiji že od začetka poletja cene rabljenih vozil stagnirajo in ne rastejo več.

Gašper Picelj, direktor podjetja Autopoint, kjer se ukvarjajo s spletnimi dražbami vozil, pravi, da je v Sloveniji situacija zelo podobna kot v Nemčiji. "Cene ne rastejo več tako hitro. Še vedno ostajajo na visokem nivoju, predvsem za dobro ohranjena mlajša vozila z manj kilometri. Vsekakor pa se na trgu pozna manjše povpraševanje. Stranke postajajo bolj previdne zaradi dvigov obrestnih mer in inflacije, ter s tem povezanih večjih življenjskih stroških. Povpraševanje po rabljenih in novih vozilih se je malo umirilo."

Avto Našli smo pet avtomobilov za študentski žep

Glede na to, da so se zopet začele širiti informacije o pomanjkanju čipov in zaustavitev proizvodnje novih vozil, bo po mnenju Piclja povpraševanje po "mladih" rabljenih vozilih zagotovo tudi v prihodnje ostalo na visokem nivoju. "Stvari so se v zadnjem času malo obrnile. Elektrika se je močno podražila, nafta pa se zaradi pričakovane recesije zopet ceni, kar se odraža tudi v ceni naftnih derivatov na bencinskih črpalkah. Glede na to menim, da bo zanimanje za rabljena bencinska in dizelska vozila večje kot za električna," dodaja.

Foto: Žurnal24 Spletna dražba vozil Autopoint

Močno primanjkuje malo rabljenih vozil

Picelj za vse, ki imajo namen čakati, da bo ponudba rabljenih boljša, nima dobrih novic. "Če gledamo evropski avtomobilski trg, je že četrto leto zapored v povprečju za 25 % manjši kot prej, kar pomeni, da se vozni park obnavlja zelo počasi. Verjetno bo pomanjkanje na trgu rabljenih vozil trajalo še dlje. Kupci, ki se bodo odločali za nakup novega vozila, bodo v veliki meri posegali po malo rabljenih, še posebej zato, ker so dobavljiva takoj."

Rok Florjanc, vodja rabljenih vozil pri Porsche Inter Auto (PIA), je za zurnal24.si potrdil, da v Sloveniji že lahko beležimo stagnacijo cen na trgu rabljenih vozil in sicer že od meseca maja letos, vendar na nižji ravni kot v Nemčiji. To še ne pomeni, da cene ne bodo rastle. Največji potencial za rast cen med rabljenimi avtomobili imajo po mnenju Florjanca EV vozila, katerih tudi močno primanjkuje. Pri PIA opažajo tudi porast povpraševanj po dizelskih vozilih. "Še vedno beležimo konstanten trend povpraševanj po dizelskih vozilih. Aktualno močno primanjkujejo mlajša vozila, starosti do enega leta (testna, službena vozila iz voznih parkov).
Nemci sicer napovedujejo, da bo pomanjkanje na trgu rabljenih vozil trajalo vsaj do leta 2024. Enaka pa je tudi ocena Florjanca: "Tudi v Sloveniji lahko pričakujemo enako oceno."

Foto: Porsche Inter Auto Porsche Inter Auto

Končno! Slaba novica za goljufe, ki prodajajo avtomobile z lažnimi kilometri

Najbolj so se povišale cene LGV vozil

Pri spletnem prodajalcu rabljenih vozil s preverjeno zgodovino Doberavto, ki deluje v okviru AMZS, ne opažajo, da bi cene rabljenim vozilom v zadnjih mesecih padale, a po drugi strani tudi ne naraščajo "Očitno so glede na vse skupaj cene na začetku jeseni dosegle točko preko katere kupci ne gredo. Ko pogledamo oglase na naši spletni strani opažamo, da se prodajajo predvsem avtomobili, ki na nek način izstopajo. Bodisi zaradi ohranjenosti, dobre cene ali urejene zgodovine servisiranja in z realnimi kilometri," so odgovorili na naše vprašanje.

To se dogaja s cenami Dobra novica za kupce rabljenih vozil

Pri Doberavto  poudarjajo, da so jih najbolj presenetile cene novih lahkih gospodarskih vozil, ki so v določenih primerih dosegle ogromno rast. "Ker so to vozila za opravljanje dejavnosti in so dobave zelo slabe pa očitno trg lahko prenese tudi več kot 50 % podražitve cen. Cena bo morda rasla le resnično lepo ohranjenim in redno servisiranim avtomobilom, ki niso starejši od štirih let. Za ta segment je zanimanje na DoberAvto.si namreč največje."

Foto: Doberavto Doberavto

Katerih vozil pa trenutno najbolj primanjkuje na slovenskem trgu rabljenih vozil? Na Doberavto.si ocenjujejo, da so to vsekakor malo rabljena vozila iz tujine, običajno srednjega in višjega srednjega razreda. "Če naštejemo nekaj modelov so to VW aassat, BMW serija 3 in 5, audi A4 in A6."

Veliko zanimanje za uvoz električnih

Marko Ferlin, direktor podjetja Odkrit nakup, se ukvarja z uvozom rabljenih vozil iz tujine, se strinja, da bo pomanjkanje na trgu rabljenih vozil trajalo vsaj še dobro leto, oziroma bo to odvisno predvsem od tega, če bodo težave v dobavni verigi rešene ali ne. "Če konec leta 2023 težave še ne bodo rešene, potem se zna pomanjkanje z rabljenimi vozili še podaljšati," pravi Ferlin, ki opaža upočasnjevanje rasti cen, čeprav pri marsikaterem modelu cene še vedno vztrajno rastejo. "Zelo odvisno je predvsem od tega, ali je dobavljivost modela slaba ali ne. Predvsem je to res za električne avtomobile, kjer so čakalne dobe za nove ogromne. Pri praktično vseh modelih Tesle znajo stranke raje posegati po pol leta staremu za podobno ceno, kot bi odšteli za novega (in hkrati ne bodo mogli koristiti subvencije). To pa zato, da lahko že takoj pričnejo z uporabo vozila, hkrati pa s tem pridobijo prihranke." Ferlin pravi, da imajo tudi stranke, ki posežejo po vozilih letnika 2021, da se lahko čim prej usedejo v vozilo in pričnejo s prihranki, ki jih ponuja električni pogon.

Foto: Marko Ferlin Marko Ferlin

Dilema kupcev Nakup rabljenega z veliko prevoženimi kilometri - da ali ne?

Katera rabljena vozila imajo po mnenju Ferlina še potencial po rasti cen? Pravi, da so to električna vozila. Vzrok so visoke cen goriva, dobavljivost novih pa je slaba. "Predvsem je težava v dolgih dobavnih rokih in dejstvu, da roki niso zagotovljeni, velikokrat se podaljšujejo. Zato se kupci raje odločijo, da kupijo rabljenega, celo za višjo ceno, kot bi jo odšteli na novega."

Ferlin dodaja, da povpraševanje po dizlih še vedno ostaja večinsko, se pa odstotkovno manjša. Več je nakupov avtomobilov z bencinskim motorjem, v strmem vzponu pa so avtomobili z elektro pogonom. "Če smo jih lani dobavili 10 v celem letu, jih letos dobavljamo tri do pet mesečno. Na slovenskem trgu rabljenih vozil trenutno najbolj primanjkuje mladih električnih vozil."
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 11:30 17. Oktober 2022.

    Slovenček bo denar za dober, svetleč avto vedno imel, pa tudi če bo zato lačen. Ga nobene šparpvnost, recesija, inflacija …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.