Otroci v avtih sedijo na sedežu kar s torbami na hrbtu

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
"Starše bi povabil k razmisleku, ali je treba res vedno v šolo voziti z avtomobilom," pravi strokovnjak za promet. Statistika pri prevozu otrok v šolo je namreč zaskrbljujoča.
Oglej si celoten članek

"Zjutraj smo pred šolami opazovali starše, ki so otroke vozili v šolo, ali pa z njimi prišli peš. Naše ugotovitve so, da so bili otroci v mestih praviloma pravilno pripeti v otroškem sedežu, medtem, ko je na podeželju opaziti tudi otroke, ki niso pripeti ali sploh ne sedijo v otroških sedežih, na sedežu pa sedijo s torbami na hrbtu,“ pravi inštruktor varne vožnje Andrej Brglez, ki poudarja še en zaskrbljujoč podatek, ki ga je dobil v svojih raziskavah: "Staršem predlagam, da si vzamejo dovolj časa, da otroka pravilno pripnejo v otroški sedež, še bolj pa podpiram aktualne pobude, ne le pri nas, po vsem svetu, da naj otrok hodi v šolo.“ Brglez bi zato starše pobvabil k razmisleku, če je res treba vsak dan voziti otroke v šolo. "Otroci so včasih hodili sami v šolo. V Sloveniji imamo visok odstotek šol, ki od doma niso oddaljene več kot 20 minut hoje,“ poudarja.

Foto: Žurnal24 Šolarji in dijaki bodo danes dobili spričevala, maturanti in devetošolci so že n

Nasvet AVP-ja AVP: Vaš avto naj drsi skozi promet

Opazovanja, ki jih je leta 2016 izvedla AVP, so pokazala, da je med vožnjo uporabljalo varnostni pas 90 odstotkov voznikov, 92 odstotkov potnikov spredaj ter le 68 odstotkov na zadnjih sedežih, otroci pa so bili v povprečju pripeti v 93 odstotkih. Najbolj pogosto so bili pripeti voznik in sovozniki na avtocestah, nato na regionalnih cestah, najnižji delež pripetosti pa so opazili na ulicah znotraj naselij. 

Eksperiment agencije AVP testira, kako voznikovi možgani gledajo v napačno smer

Foto: Žurnal24 Šolar

Koliko otrok v šolo vozijo z avtomobilom?

Še leta 1990 je več kot 90 odstotkov učencev v šolo hodilo ali kolesarilo. Danes pride v šolo peš ali s kolesom le še približno četrtina učencev, je zapisano v raziskavi, objavljeni v Priročniku za urejanje šolskih okolišev po načelih trajnostne mobilnosti. Na Agenciji za varnost prometa (AVP) so nam pojasnili, da je delež otrok, ki gre v šolo peš ali s kolesom, v zadnjih letih močno upadel ravno na račun vožnje z avtomobilom. Menijo, da čeprav želijo starši zaščititi otroke pred nevarnimi situacijami v prometu, slabim vremenom ipd., pa s tem otrokom vzamejo možnost, da spoznavajo svojo okolico, prometne zakonitosti in jih prikrajšajo za dragocene izkušnje, ki jim bodo koristile, ko se bodo v prometu znašli sami.

Če se staršem zdi pot nevarna, lahko spremljajo otroke sami in jim z dobrim zgledom tudi prenašajo vrednote in znanje. Lahko se na lokalni ravni dogovorijo z drugimi starši in otroci in jih izmenjaje spremljajo v šolo v skupini, vsak dan drug starš, t.i. peš bus. Šolska prometna služba zagotovi prostovoljce, ki pomagajo otrokom čez prehod za pešce, zagotovi se lahko tudi avtobusni prevoz ali kombi, četudi gre za razdaljo krajšo od štirih kilometrov.

Foto: Zavod Varna pot Zavod varna pot

Avto Šest Slovencev opravljalo izpit v prestižnem športnem avtu

Statistični podatki o prometnih nesrečah z udeležbo otrok kažejo, da so otroci najpogosteje huje poškodovani kot potniki v vozilih, pogosto, ker niso ustrezno pripeti in nameščeni v otroških varnostnih sedežih. Pripetost otrok se je od leta 2005 povečala za kar 36 odstotkov, še vedno pa otroci prepogosto niso pripeti ali pravilno pripeti v ustreznih sedežih ko se vozijo po ulicah, znotraj naselji. 

Otroka učite na poti v šolo

AVP zato svetuje, da starši skupaj z otrokom prehodijo šolsko pot še pred začetkom šolskega leta, nato pa otroka vsak dan spremljajo na poti do šole in nazaj ter ob tem utrjujejo znanje o varnem vedenju v prometu. Pri tem poudarjajo, da jim pokažejo, kako morajo varno prečkati cesto, kje je pot v šolo najbolj varna, jim razložiti prometne znake in oznake ter se z njimi pogovarjati o situacijah, ki so jih doživeli na poti. Spodbujajo naj jih k opazovanju prometa in jim pojasnijo svoje ravnanje ter jim povedo, da so pravila v prometu jasna in jih je treba vedno upoštevati. "Igra na cesti pa je vselej prepovedana!," poudarjajo.

Foto: Žurnal24 varna pot v solo

Avto Test, na katerem bi takoj pogrnilo ogromno slovenskih voznikov

Pri AVP opravljajo tudi terenske pregledi varnosti šolskih poti. Začele se bodo izvajati letošnjo jesen. Vsak lokalni svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu bo v sodelovanju z osnovnimi šolami in glede na načrt šolskih poti določil, kje so izpostavljene točke in ocenil, zakaj. Pri AVP pojasnjujejo, da se je pri izvedbi digitalizacij šolskih poti pri pregledu terena v zadnjih dveh letih izkazalo, da skoraj ni šole, ki ne bi imela vsaj enega mesta oziroma odseka, kjer je ogroženost otrok večja in je potrebno izvesti manjše ali večje ukrepe. "Zato šole in občine spodbujamo, da ažurirajo Načrte šolskih poti, saj se poti učencev in pa tudi stanje na cestah nenehno spreminjajo."

Vsak izmed prvošolcev bo ob začetku šolskega leta prejel rumeno rutico in knjižico Prvi koraki v svetu prometa z napotki staršem in skrbnikom glede varne udeležbe najmlajših v prometu. V prvem tednu šole bo potekalo varovanje otrok na šolskih poteh v izvedbi nevladnih organizacij, Policija pa bo skrbela za poostren nadzor v okolici šol in vrtcev. Predstavniki Agencije za varnost prometa (AVP) bodo prvi šolski dan tradicionalno preživeli s prvošolci na izbrani šoli, kjer jim bodo podelili rumene rutice, jih pospremili v šolo in jih podučili o nevarnostih v prometu.

Foto: Anže Petkovšek Šolarji

Sodelovanje z občinami

Pri AVP preko Svetov za preventivo in vzgojo v cestnem prometu sodelujejo tudi z lokalnimi oblastmi, in sicer v smislu organizacije strokovnih usposabljanj, regionalnega povezovanja in izmenjave dobrih praks, zagotavljanja promocijskega gradiva ob nacionalnih preventivnih akcijah pa tudi okviru v okviru vsakoletnih pozivov lokalnim skupnostim. Slednji so tudi mehanizem, kjer lokalne skupnosti prejmejo pripomočke in /ali storitve za delo s šolami in zagotavljanje varnih šolskih poti.

Zatečeno stanje Nevarna praksa. Starši, ne dopustite je!

V letu 2018 so pri AVP v okviru javnega poziva lokalnim skupnostim zagotovili: troznake "Usposabljanje kolesarjev", kolesarske čelade, odsevne brezrokavnike za kolesarje, spretnostni poligon za kolesarje, digitaliziran načrt šolskih poti na podlagi izdanih Smernic za šolske poti, presoje varnosti šolske poti oz. površin za pešce, ki obsega posamezno izstopajočo točko ali krajši odsek.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 15:32 30. Avgust 2018.

    Google je plačal vsako uro dela na spletu od 150 do 250 evrov. Prejel sem prvi mesec 23795 € in ...

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.