V tem času so se karte v segmentu tudi dodobra premešale, saj je rasel predvsem v spodnjih delih razreda. Francozi pa kupcem tu poleg 3008 ponujajo tudi še 5008. Med obema je kar nekaj sorodnosti, vprašanje pa je, ali niso malce zamudili vlaka, saj je konkurenca že pobrala smetano v razredu. To pa ne zmanjšuje vtisa, ki ga za sabo pusti 5008.
Elegantno športna podoba
Pri zunanjosti Francozi niso želeli odstopati od hišnih smernic oblikovanja, niti se oddaljevati od ustaljenih trendov v segmentu. Zunanja podoba je tako narejena dovolj dinamično in klasično obenem, kar pa ne pomeni, da se za 5008 ne obračajo glave. Francoz pri manevriranju na ozkih prostorih dobro skriva svoje mere, k temu pripomore predvsem dobra preglednost steklenih površin, tudi tistih navzgor je kar za 5,7 m2. 5008 z 4,53 dolžinskega metra vase, če je treba, sprejme tudi sedem potnikov. In res je tako, če odprete velika in težka prtljažna vrata, boste hitro opazili višje dno, v katerem sta skrita še dva ne nujno zasilna sedeža. Čeprav boste na 600 evrov ocenjena dodatka raje kot odrasle posedli mlajše osebe ali tiste nižje rasti. Prostora v prtljažniku je tako za 580 do 1.754 litrov, sedeži v drugi vrsti so ločeni, in tako jih je mogoče tudi premikati in zlagati. Tako dobite tudi do poltretji kubik velik prostor, za prevoz daljših predmetov pa se podre tudi sovoznikov sedež.
Znotraj zelo soroden 3008
Voznikov delovni prostor in preostanek armaturne plošče sta podobna tistima pri modelu 3008 in če smo tistega takrat pohvalili, nam tudi tukaj ne preostane drugega. Sedi se sicer enoprostorsko visoko, enako je tudi vstopanje v vozilo, drugače pa so občutki presenetljivo limuzinski. Sredinska konzola je ponovno zelo položna, prestavna ročica pa je visoko in na koncu sredinskega grebena. Med pomanjkljivosti štejemo le odtenek prevelik volanski obroč, ki med vožnjo z večjimi hitrosti tudi ne otrdi dovolj, v mestu je zgodba drugačna, saj je manevriranje kljub velikemu rajdnemu krogu enostavno. Slabše se odreže tudi glede odlagalnih prostorov, saj lahko te preštejemo na prste ene roke. Krami, ki se valja po avtomobilu, sta tako na voljo le odlagališči v vratih in eno veliko na sredini med sedežema. Konkurenca, predvsem tista francoska, ima to rešeno veliko bolje. Dobro denejo tudi manjše pozornosti, na primer avdio vizualna parkirna pomagala, proti doplačilu je na voljo tudi kar nekaj naredne tehnike. Takšna sta parkirni asistent, ki meri dolžino parkirnega prostora, in merilec razdalje med vami in vozilom spredaj. Sta pa sistema zgolj v pomoč in nimata moči, da bi stvari vzela v svoje roke. Tu je tudi še t. i. head-up display, ki projicira pomembne podatke na zaslon neposredno pred voznikom. Sicer je opreme že v osnovi dovolj, čeprav presežkov 5008 ne more ponuditi. Tudi pri dražjem paketu je kar nekaj želja prišlo s seznama doplačil, kar pa je končno ceno temu primerno dvignilo.
Prostora v prvi vrsti je povsem dovolj, v drugi vrsti prej kot centimetri v ospredje stopi prilagodljivost. V drugi vrsti sedeči tako lahko določajo naklon hrbtnega dela sedežev in uporabljajo priročne mizice.
"Turbak" z nekaj več moči
V motornem prostoru se je vrtel najmočnejši na strani bencinarjev, in sicer gre za znani prisilno polnjeni 1,6-litrski agregat, ki so ga razvili skupaj z BMW-jem. Ta se vrsti v večini modelov te francoske znamke, tu pa različica z eno turbino zmore še pet dodatnih kilovatov. To v praksi pomeni več kot povprečne pospeške, še posebej vmesne med 50 in 120 km/h, agregat se najbolje počuti med 2.000 in 5.000 vrtljaji, pod to mejo tudi ni čutiti turbo luknje, nad to znamko je motor dobro slišen v notranjosti. Glede porabe motor ne blesti, saj se redko zadovolji z manj kot 9 litri goriva, mi smo na testu porabili še slab liter več. Če je 5008 zaradi motorja še športno naravnan, pa se to konča z preveč občutljivim ESP sistemom, ki hiti popravljati vsak najmanjši zdrs preko osi vozila, volan pa ne sledi športnim voznikovim ukazom. Škoda, ker motor ima potencial.
Cena, predvsem brez dodatkov, umestna
22 in pol tisočakov za tako velik in motoriziran avto ni pretirana, v okolici najdemo tudi večino konkurence. Dodatki (številne je imel tudi testnik) pa ceno hitro dvigajo in bližajo 30 tisočakom, kar je vseeno malce preveč za bencinsko gnanega 5008.
Podatki o vozilu: (Peugeot 5008 premium 1.6 THP premium)
Motor: 1.598 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni bencinski
Moč: 115 kW (156 KM)/5.800 vrtljajih na minuto
Navor: 240 Nm/ pri 1.400 vrtljajih na minuto
Poraba: 9,8 litra/100 km, 167 g CO2/km
Zmogljivosti: 195 km/h, 9,6 sekunde od 0–100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.529x1.837x1.644 medosna razdalja 2.727, prtljažnik (v litrih): 580/2.500
Cena: 22.550/26.500 EUR