Pred 10 leti je Peugeot zgodovino pisal na novo

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Pred več kot 10 leti je Peugeot revolucionarno spremenil svoja vozila.
Oglej si celoten članek

Leta 2010 je Peugeot na avtomobilskem salonu v Ženevi predstavil konceptno vozilo peugeot SR1, kupe-kabriolet, ki je razkril nekatere zamisli francoske avtomobilske znamke, Med njimi je bilo tudi revolucionarno voznikovo mesto, ki je spreobrnilo klasične zapovedi oblikovanja in ergonomije v avtomobilski industriji.

Avto Peugeot razkriva notranjost nove generacije modelov

S prvo generacijo peugeota 208 je Peugeot drznil revolucionarno spremeniti enega od tistih elementov, ki so v celotni zgodovini avtomobila prestali najmanj sprememb. To je voznikovo mesto. Od takrat je bilo izdelanih skoraj 10 milijonov primerkov voznikovega mesta, ki so ga poimenovali i-Cockpit®. Danes je se je razširil na celotno paleto vozil.

Foto: Peugeot Peugeot i-cockpit

Trije temelji

Koncept voznikovega mesta i-Cockpit® je bil prvotno zasnovan na treh temeljnih elementih, ki se od samega začetka niso spremenili. Vključuje kompakten volan majhnih dimenzij, ki omogoča pogled na instrumentno ploščo v višini oči, ki vozniku omogoča pregledovati vse informacije, povezane z vožnjo, medtem pa lahko ostane pozoren nad dogajanjem na cesti. Tretji del je osrednji zaslon na dotik, ki je na dosegu roke in omogoča upravljanje glavnih funkcij vozila.

Foto: Peugeot Peugeot i-cockpit

PRVI VTISI Preizkusili smo Peugeotov i-cockpit druge generacije

Pri Peugeotu so razložili, da so pred dobrim desetletjem preučevali klasične zapovedi oblikovanja in ergonomije in se odločili izboljšati voznikovo mesto na način, da vanj vnesejo bolj intenzivne občutke v vožnji, boljšo ergonomijo in več varnosti. Majhna skupina oblikovalcev in inženirjev se je lotila dela: precej hitro so prišli do zamisli o volanu manjših dimenzij. Do takrat je bil avtomobilski volan velik, informacije pa je voznik prebiral z instrumentne plošče prek volana. Za to spremembo so se odločili, ker je bila klasična postavitev instrumentne plošče in volana moteča. Prepričani so bili, da je najboljši položaj za prebiranje informacij v višini pogleda. Odločili so se, da je treba informacije umestiti v višino oči. Novi položaj je skupaj z manjšim volanom ustvaril povsem novo sintezo z instrumentno ploščo, ki jo imenujemo »instrumentna plošča v višini oči«. Dodatno je bil vgrajen tudi zaslon na dotik, s čimer so vsi upravljalni elementi postali veliko bolj enostavni in povezljivi. S tem so znamki začeli z zasloni na dotik.

Foto: Peugeot Peugeot i-cockpit

Avto Peugeot razkriva revolucionarni volan

»Znamka je s tako inovativnim in svežim konceptom takrat veliko tvegala. Naš koncept so morali sprejeti predvsem kupci. Za stranke iz Francije in Nemčije smo na dirkališču organizirali testne vožnje. Najprej so lahko udeleženci vozili avtomobil s klasičnim volanom in armaturno ploščo, nato pa smo jih posadili v prototip z novim volanom in novo instrumentno ploščo. Povratne informacije so bile odlične, saj so nas zelo pohvalili. Mladi so cenili predvsem športno tekmovalnost, starejši pa so menili, da je vozilo okretno, moderno in da predstavlja prelomnico s preteklostjo. Vsi so se z lahkoto navadili na manjši volan. Bili smo popolnoma prepričani, da smo ustvarili nekaj edinstvenega,» je povedal Jérôme Micheron, direktor produktov Peugeot.

Prvič leta 2012 v peugeotu 208

Prva generacija predstavljena leta 2012 v modelu 208 je bila serijsko opremljena z voznikovim mestom i-Cockpit®, ki so ga vozniki hitro sprejeli, zato so ga nenehno razvijali in se prilagajali potrebam strank. Leta 2016 je bila skupaj z drugo generacijo peugeotov 3008 in 5008 predstavljena različica z 12,3-palčno digitalno instrumentno ploščo, ki je ponudil večji nabor nastavitev in možnosti prilagajanja po meri, pod osrednji zaslon na dotik pa so bila nameščena preklopna stikala za lažji dostop do glavnih funkcij. Leta 2019 je bila skupaj z drugo generacijo peugeota 208 predstavljena digitalna instrumentna plošča 3D.

Foto: Peugeot Peugeot i-cockpit

Dodaten korak naprej je bil narejen z novima peugeotoma 308 (2021) in 408 (2022), saj od takrat dalje zajema novi informacijsko-razvedrilni sistem i-Connect®, novi kompaktni volan, ki lahko zazna prisotnost voznikovih rok med uporabo sistemov za pomoč pri vožnji in stikala i-toggles na dotik, ki jih je možno nastaviti za bližnjice do klimatske naprave, telefonskih stikov, radijske postaje, sprožitve aplikacije, ki si jih lahko uporabnik nastavi po meri.

Vse najboljše! Pred 40 leti je bil prava senzacija

Revolucijo se nadaljuje

Zgodba voznikovega mesta naslednje generacije je še v povojih: »i-Cockpit® mora vedno ostati intuitiven, dinamičen in legendaren. To je eden od naših ciljev. Peugeot je na tem področju oral ledino, zato moramo prav mi še naprej utirati pot novim inovacijam in iznajdljivosti, da bomo ohranili korak pred drugimi in ostali legendarni. Če želimo še naprej presenečati in ostati na najvišji ravni, moramo biti nenehno osredotočeni na spremembe. Nekaj je gotovo: i-Cockpit® ima pred seboj še dolgo pot!«, trdi Bertrand Rapatel, direktor notranjega oblikovanja Peugeot.

Foto: Peugeot Peugeot i-cockpit

Konceptno vozilo inception, ki je bilo v začetku letošnjega leta predstavljeno na sejmu CES v Las Vegasu, napoveduje prihodnost voznikovega mesta i-Cockpit z revolucionarnim krmilnim sklopom Hypersquare, ki ponuja nove vozniške izkušnje s tabličnimi računalniki in pametnimi napravami.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.