Prodajalec avtomobilov: Cene rabljenih občutno navzdol

Foto: BMW
Foto: BMW
V času covid-19 so se zaloge nabrale tudi na področju rabljenih vozil, ki jih v Slovenijo uvažajo iz tujine. Pogovarjali smo se z Markom Ferlinom, strokovnjakom za uvoz vozil iz tujine.
Oglej si celoten članek

Marko Ferlin, direktor podjetja Odkrit nakup, se ukvarja z uvozom rabljenih vozil iz tujine. Kot nam je povedal v pogovoru, so se v času covid-19 rabljen vozila v tujini občutno pocenila, dodatno pa naj bi cena rabljenim vozilom po mnenju Ferlina padla tudi na račun zmanjša DDV v Nemčiji iz 19 na 16 odstotkov. Ferlin nam je na konkretnih primerih povedal, za koliko so se pocenila nekatera vozila v času po začetku krize covid-19, ki jih prodajajo na spletnem portalu narociavto, kjer poskrbijo za celoten proces uvoza, od nakupa do registracije vozila v Sloveniji.

Foto: Anže Petkovšek Marko Ferlin

Na trgu tudi prevaranti

»Kupcem ponujamo pomoč pri iskanju pravega vozila pri preverjenih prodajalcih, preverimo servisno zgodovino vozila in njegovo tehnično stanje, se pogajamo za ceno, pridobimo vso potrebno dokumentacijo, organiziramo transport in vozilo za pot ustrezno zavarujemo, v Sloveniji opravimo homologacijo ter celo zastopamo kupca pred FURS in uredimo plačilo DMV ter na njegovo željo avto tudi registriramo,« o postopku uvoza avtomobil iz tujine pove Ferlin in doda, da ponuja tudi možnost doplačila za jamstvo na uvoženo vozilo (do 24 mesecev), možnost zavarovanja vozila brez dodatnih poti kupca in plačilo na lizing ali kredit po ugodnih obrestnih merah. V času epidemije smo uvedli tudi razkuževanje uvoženega vozila, preden ga predamo stranki.

Rabljeni avtomobili Rabljeni avtomobili brez velikih okvar

Sam postopek uvoza se v zadnjih petih letih ni spremenil, se pa po besedah sogovornika vsako leto povečuje povpraševanje in uvoz rabljenih vozil po naročilu. »Morda je prav to razlog, da se pojavlja vse več spletnih prevarantov, ki ponujajo avtomobile po sanjsko nizkih cenah, vendar kupci na pogled lepih vozil nikoli ne dobijo. Prav tako se pojavlja vse več prodajalcev v tujini, ki bi radi le na hitro zaslužili in prodajajo rabljene avtomobile slabše kakovosti.« Ferlin poudarja, da je v primerjavi s preteklimi leti danes pomembno predvsem to, da ima kupec dobrega posrednika pri uvozu rabljenega ali novega vozila, saj se na ta način lahko izogne tako prevaram kot tudi številnim neljubim zapletom pri samem postopku uvoza avtomobila. 

Foto: Profimedia Avtomobilski ključi

Pasti pri uvozu vozila iz tujine

Vsak se lahko odloči, da tudi sam uvozi rabljeno vozilo iz tujine, a je proces nakupa rabljenega vozila iz tujine na lastno pest lahko precej zapleten, predvsem pa tvegan postopek, saj so kupci lahko hitro tarča prevarantov ali pa spregledajo kakšno zahtevo slovenske zakonodaje na tem področju. Ferlin pravi, da jih lahko kasneje to vsaj finančno udari po žepu, »v najslabšem primeru, če se denimo izkaže, da je vozilo ukradeno, ali pa če je bil kupec tarča prevarantov, pa ostanejo celo brez avtomobila.« Zato je pri uvozu avtomobila iz Nemčije, Francije, Belgije in drugih držav EU smiselno sodelovati s posrednikom, ki pozna trg in morebitne pasti, denimo pri lažnih oglasih za odlična vozila po zelo ugodnih cenah, plačilu dajatev za vozilo in drugi dokumentaciji. Pomemben dejavnik je tudi zavarovanje pri prevozu vozila v domovino, saj fizična oseba v tujini lahko pridobi le izvozne tablice, za katere velja le osnovno zavarovanje proti tretjim osebam, ne pa tudi za voznika ali sam avto. 

Velike razlike Cene rabljenih se lahko razlikujejo tudi do 15 tisoč evrov!

Cene skoraj za petino navzdol

Ferlin pravi, da je zdaj pravi čas za nakup rabljenega vozila, saj so se po njihovih izračunih v povprečju rabljeni avtomobili v tujini pocenili med 7 in 15 odstotkov, odvisno od cenovnega razreda vozila. Dražji so se pocenili bolj kot avtomobili srednjega razreda. »Podatki temeljijo na naših opažanjih, ko smo nekaterim strankam iskali avte od februarja, pred karanteno, in jim jih dobavljali v aprilu, maju – pri teh smo opazili, da so cene padle in tako rekoč čez noč so tudi »najzahtevnejši« cenovni cilji postali realni,« pravi sogovornik.

Foto: Hyundai Hyundai Promise, prodaja rabljenih avtomobilov

Ker se je prodaja v drugi polovici marca skoraj ustavila, je bilo takih strank, za katere so tesno spremljali trg, kar veliko. Vendar je padec cen, ki so ga zaznali v tem obdobju, po mnenju Ferlina tudi logičen, saj se je za kakšen mesec oziroma skoraj dva prodaja avtomobilov popolnoma ustavila. Takrat so trgovci začeli spuščati cene, saj je bil to edini način, da so lahko ostali plačilno sposobni.

Najpogosteje se v Slovenijo iz tujine uvažajo tri skupine avtomobilov: družinski karavani (VW Passat, Mazda 6, BMW serije 3 in 5, Mercedes-Benz C in E-klasse), SUV-ji (BMW X5, Volvo XC90 itd.) ali pa športni bencinarji, katerih v Sloveniji ni veliko. V veliki meri gre torej za premijske avtomobile, a vseeno je med njimi veliko “vsakdanjih” vozil.

V aprilu in maju so zato prejeli ogromno klicev strank, ki so čakale na dobro ponudbo, s karanteno pa je do tega prišlo po sili razmer, zato je to postalo izjemno ugodno obdobje za nakup avtomobila. 

Avto Več kot polovica rabljenih avtomobilov je vprašljivih

Ferlin pravi, da dražje, kot je vozilo, bolj mu je padla cena. Večji padec so doživele luksuzne znamke in prestižnejši modeli. Največ rabljenih vozil sicer uvozijo iz Nemčije (90%), sledita Nizozemska in Belgija. Glede na porast povpraševanja za letos načrtujejo, da bomo uvozili med 700 in 800 avtomobilov. 

Foto: Žurnal24 Servis popravilo servisna delavnica

Vsak lahko na servisu preveri stanje vozila

Ali se stranka lahko odloči, da po uvozu avtomobila iz tujine vitalne dele vozila pregleda neodvisni slovenski mehanik ali servis? Ferlin odgovarja, da je to odvisno od želja stranke. »Mi opravimo osnovni pregled vozila, nimamo pa nobenih zadržkov, če želi stranka vozilo sama podrobneje pregledati. Lahko gre na uradni servis na pregled vitalnih točk avtomobila, lahko ga pregledajo sami, lahko ga pridejo pogledat s svojim mehanikom ali pa ga odpeljejo svojim mehanikom.«

Sami izvajajo nakup vozil pri zaupanja vrednih prodajalcih, ki se z manipulacijami preverjeno ne ukvarjajo, zato avtomobili, ki jih uvozijo, nimajo napak, trdi sogovornik. O vsakem avtu pred nakupom pridobijo natančne informacije o zgodovini, trenutnem stanju, tehničnih napakah oz. brezhibnosti in o njem dobimo celovito sliko. »Kupujemo od najboljših prodajalcev v Nemčiji, ki večinoma prodajajo avtomobile svojim državljanom, ti pa so pri nakupu precej bolj petični kot Slovenci, zato so avti praviloma bolje opremljeni in tudi odlično ohranjeni. Izbira države, kjer kupujemo,  je zelo pomembna. V tujini, predvsem v Nemčiji in Belgiji, je za prevrtavanje kilometrov zagrožena finančna  kazen lahko tudi nekaj 10 tisoč evrov, v nekaterih državah poznajo celo zaporno kazen in kazen prenehanja opravljanja dejavnosti. V Sloveniji, kjer je kazen za manipuliranje s kilometri zelo nizka, naj bi imel prevrtene kilometre vsak tretji avto, medtem ko je v tujini takšnih zgolj en odstotek,« pojasnjuje Ferlin, ki se je dotaknil tudi znižanje DDV v Nemčiji iz 19 znižal na 16 odstotkov, tudi za rabljena vozila.

Foto: Anže Petkovšek Marko Ferlin

Kdaj pade cena najbolj?

 »S tem bodo tudi slovenski državljani upravičeni do nižjega davka na motorna vozila za avtomobile, starejše od pol leta in z več kot 6000 prevoženih kilometrov. DDV v Nemčiji je namreč po novem v primerjavi s slovenskim nižji za kar 6 odstotkov. Če avto brez DDV stane 15.000 evrov, bi tako v Nemčiji zanj z DDV plačali 17.400 evrov, v Sloveniji pa kar 18.300 evrov. Pri narociavto.si poskrbimo, da fizične osebe plačajo DDV v Nemčiji, mi pa opravimo vse ostalo, potrebno za registracijo vozila v Sloveniji.«

Zanimal nas je tudi podatek, koliko let star avtomobil se splača kupiti in koliko v povprečju glede na vrednost novega avtomobila padejo cene rabljenih v prvih petih letih.

Avto Novost, ki bo precej okrepila zaupanje v nakup in prodajo rabljenih avtomobilov

Ferlin priporoča nakup od 2 do 5 let starega vozila. Ti avtomobili so po njegovih besedah glede ohranjenosti in prevoženih kilometrih še zelo blizu novim, so pa že izgubili precejšen del vrednosti novega. Prav tako povečini izgledajo še enako kot aktualni model, nekateri so deležni še podaljšanega jamstva, »skratka, toliko star avto je še vedno moderen, a finančno precej ugodnejši in dostopnejši.« Povečini so avtomobili po 5 letih vredni le še 40-60 odstotkov svoje novonabavne vrednosti brez popustov. Tri ali štiri leta star avtomobil se že da kupiti za polovico vrednosti novega. V nekaterih primerih bolj luksuznih modelov je tak padec vrednosti možen že po dveh letih ali manj.

Foto: Saša Despot Mazda6

Za koliko se je neko vozilo pocenilo v času, ko je bilo na prodaj februarja in je stranka prestavila nakup na maj oz. junij. To so podatki portala narociavto.

Primer družinskega karavana: 
Znamka: Mazda
Model: Mazda 6
Letnik: 2017
Število prevoženih kilometrov: 135.000 km
Motor: 2.2, diesel
Moč motorja: 150 KM
Končni stroški uvoza, do registracije: od 12.412 EUR
Znižanje cene po karanteni: cca 1.300 EUR

Primer SUV-a višjega razreda: 
Znamka: Volvo
Model: XC90 D5 AWD
Letnik: 2017
Število prevoženih kilometrov: 110.000 km
Motor: 2.0, diesel
Moč motorja: 235 KM
Končni stroški uvoza, do registracije: od 24.900 EUR
Znižanje cene po karanteni: cca 2.700 EUR

Primer limuzine luksuznega razreda: 
Znamka: BMW
Model: 740d xDrive
Letnik: 2018
Število prevoženih kilometrov: 50.000 km
Motor: 3.0 diesel
Moč motorja: 320 KM
Dodatna oprema pri vozilu iz primera: laserski žarometi, ventilacija sedežev, polno usnje, Head-Up display, adaptivni tempomat in ostalo.
Končni stroški uvoza, do registracije: od 52.700 EUR
Znižanje cene po karanteni: cca 9.200 EUR 

Foto: Boštjan Tacol Prodaja rabljenih vozil.

V tujini večja izbira in več opreme

Kakšne pa so bistvene razlike med avti istega modela, ki so se novi prodali v Sloveniji ali v Nemčiji, Belgiji? V smislu opreme, opravljanja servisov, prevoženih kilometrov? 

»Tako kot nekateri raje kupijo Nutello, ki je bila delana za severni trg, ker verjamejo, da ima boljše sestavine, gredo drugi tudi raje po avto, ki je bil delan za severni trg, kot po avto, ki je bil delan za slovenski trg. Koliko je v tem resnice, ne vemo, je pa res, da so npr. avti, ki so bili delani za nemški trg, že v osnovi bolje opremljeni. Na primer, avti, ki so bili delani za nemški trg, imajo po veliki večini vključeno ogrevanje prednjih sedežev,« pravi Ferlin in dodaja, da se poleg naštetega v Nemčiji proda veliko več novih avtomobilov z močnejšimi in večjimi motorji ter veliko več opreme. Precej bolj kot pri nas so priljubljeni bencinarji, sploh v močnejših, športnejših izvedenkah. »Na drugi strani se v Sloveniji, logično, zaradi nižjega standarda kupuje avto z manj opreme, a višjega razreda. Slovenec bo tako raje kupil VW Passata z osnovno opremo, kot močno opremljenega VW Golfa. V Nemčiji imajo raje bolje opremljene avte.«

Foto: Saša Despot VW Passat

V Nemčiji je tudi več avtomobilov, ki delajo velike število kilometrov – a so ti avti redno in bolje servisirani, na uradnih servisih itd. Kot si lahko lažje privoščijo nov, bolje opremljen avto, si tudi lažje privoščijo vzdrževanje.

Uvažamo tudi nove avtomobile vseh znamk, tudi električne. Pogoste so npr. Tesle. Subvencija se koristi enako, kot če bi ga prodal slovenski trgovec. Ferlin pravi, da ima Eko sklad določene kriterije in če jih avtomobili izpolnjujejo, dobijo subvencijo. Električni avti sicer med slovenskimi kupci šele pridobivajo na popularnosti, predvsem na račun višje cene, dodaja.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 09:32 20. Julij 2020.

    Mogoče je od cele množice preprodajalcev 10 % poštenih, ostalo je pa... ampak tako je vedno bilo in bo še …

  • 21:47 19. Julij 2020.

    Še vedno lokalni preprodajalci imajo visoke cene za ne ustrezna vozila. Če tuki ne morejo prodati pa peljejo v BiH …

  • 10:29 19. Julij 2020.

    Ne razumem vas predhodnike, vse tako vidite negativno in pišete neprimerno. Dejstvo je da vsi od nečesa živimo, preprodajalci pač …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.