Recept: Električni, ki se pelje kot bencinski avto

Foto: Citroën
Foto: Citroën
Kaj pravijo Citroënovi ljudje o novem citroënu C4 in izzivih, ki jih pred njih postavljajo klasični in električni pogoni.
Oglej si celoten članek

Citroën z novim citroënom C4 v spodnjem srednjem razredu nadaljuje to, kar je skupina PSA zastavila že z DS3 crossbackom ali pa citroënom C5 aircrossom, možnost izbire med zelo različnimi pogonskimi sklopi. Na voljo bo namreč tako s turbobencinskimi in turbodizelskimi motorji na notranje zgorevanje kot tudi z električnim pogonskim sklopom. In z izjemo pogonskega sklopa in z njim povezanih pomožnih sistemov se različno motorizirane različice med seboj načeloma ne bodo razlikovale.

Avto Citroën v Sloveniji predstavil svojo vročo novost

Pestrost pogonske tehnike

»Klasiko« zastopajo že znani stroji skupina PSA 1,2-litrski trivaljniki puretech 100, 130 in 155 ter 1,45-litrski turbodizelski štirivaljniki blueHDi 110 in 130 v kombinaciji z ročnimi ali samodejnimi menjalniki, ki voznikom, ki si želijo tradicionalnih pogonskih možnosti, zagotavljajo veliko izbire, usklajeni pa so tudi z najsodobnejšimi okoljskimi merili.

Foto: Citroën Citroën C4

A morda je bolj zanimiva električna različica ë-C4, v kateri elektromotor proizvaja solidno moč 100 kilovatov in še bolj solidni navor 260 njutonmetrov. Dovolj, da precej veliki in težki citroën ë-C4 z njim v 9,7 sekunde pospeši do 100 kilometrov na uro in pospešuje do za razumno porabo elektrike še sprejemljive največje hitrosti 150 kilometrov na uro. Litij-ionska baterija s kapaciteto 50 kilovatnih ur, ki jo lahko polnite tudi z  močjo 100 kilovatov, ko se vsako minuto napolni za deset kilometrov nadaljnje vožnje, pa zadostuje za dobrih 350 kilometrov dosega, merjeno v skladu s ciklusom WLTP.

Platforma CMP

Možnost izbire različnih pogonov v avtomobilu, ki je za uporabnika v bistvu skoraj enak, so pri Citroënu poskrbeli z novo platformo CMP, ki je namenjena avtomobilom do velikosti spodnjega srednjega razreda ( s čimer dopolnjuje modularno platformo EMP2 za večje modele) in se ponaša z visoko stopnjo modularnosti.

Avto Citroën C4 se vrača kot križanec

S prilagodljivostjo namreč omogoča dve širini kolotekov, tri medosne razdalje, tri module zadnje preme in možnost montaže koles z različnimi premeri. To inženirjem skupine PSA omogoča razvoj avtomobilov s širokim izborom karoserijskih oblik od majhnih mestnih avtomobilov, preko limuzin do športnih terencev. Prav tako pa oblikovalcem zagotavlja veliko prostosti pri prilagoditvi oblikovnih zasnov posameznim znamkam.

Foto: Citroën Citroën C4

Seveda je ena od njih tudi Citroën, eden od avtomobilov, ki jim je platforma omogočila njihove lastnosti, pa je citroën C4 z električno različico ë-C4. Na vprašanja o njegovem razvoju, razlikami med pristopi h konvencionalnim in električnim različicam in tem, kako gledajo na električne avtomobile in njihov razvoj v prihodnosti, smo se pogovarjali s produktno vodjo projekta Audrey Amar in tehničnim vodjem projekta Denisom Cauwetom.

Ko sem vozil električni avtomobil skupine PSA in tudi priključno hibridni citroën C5 aircross se nisem mogel znebiti občutka, da je vožnja na nek način netipična za električni avtomobil. Predvsem je podobna vožnji klasičnega avtomobila z motorjem na notranje zgorevanje. Ste to hoteli doseči tudi s citroënom C4? Kako ste to storili?

Audrey Amar: Res je, nastavitve avtomobilov z motorjem na notranje zgorevanje in baterijskih električni avtomobilov so si zelo podobne. Vendar pa citroën ë-C4 ne zahteva kompromisov, ko gre za udobje, lastnosti in opremo, prostornost in prostornino prtljažnika. Zares smo želeli doseči, da bi kupec med obema različicama izbiral le na podlagi svojih preferenc in načinov uporabe avtomobila. Vse odločitve smo od začetka razvoja platforme eCMP sprejemali s tem v mislih in vse zmogljivosti, ki jih pričakujemo od obeh različic, so enake.

Avto Nov premijski avto že kmalu tudi pri nas

Pojasnite nam, kakšne so glavne razlike med električnim citroënom C4 in različicami z motorji na notranje zgorevanje. Kakšne so tehnične razlike?

Audrey Amar: S produktnega pogleda se najbolj razlikujejo po obliki litih kolesnih platišč. Platišča »crosslight« na električnem C4 so v primerjavi s platišči »aeroblade« na drugih različicah bolj trdna, predvsem pa so razvita tako, da še dodatno zmanjšujejo hrup in vibracije.

Denis Cauwet: Platforma za električno različico je specifična. V primerjavi s platformo za avtomobile z motorji na notranje zgorevanje ima veliko različnih delov, vendar pa pritrditvene točke s karoserijo ostajajo enake. Karoserijo si vse različice delijo 99-odstotno. Doseči smo želeli, da je čim več delov enakih, da bi bile vse različice kar najbolj v prid koristi za kupca.

Foto: Citroën citroën C4

Kdo vam dobavlja baterije in s katerim proizvajalcem sodelujete pri dobavi elektromotorjev?

Audrey Amar: Pri proizvodnji elektromotorjev skupina PSA od decembra 2017 sodeluje s podjetjem Nidec Leroy-Somer. S tem smo v Franciji lokalizirali razvoj in proizvodnjo glavnih komponent električnega pogonskega sklopa. Baterije nam dobavlja kitajsko podjetje CATL.

Nekateri proizvajalci so za električne avtomobile razvili posebne platforme. Tudi izdelujejo jih v drugih tovarnah kot klasične avtomobile. Zakaj ste se vi odločili za drugačen pristop? Kaj je glavni razlog za to?

Audrey Amar: Trenutno je prodaja električnih avtomobilov v globalnem pogledu zelo majhna, zato je težko amortizirati stroške, ki jih zahteva razvoj  specifične platforme, ne da bi povečali prodajno ceno električnega vozila.  Uporaba multi-energijske platforme nam omogoča, da trgu ponudimo atraktivne modele za konkurenčno ceno in da jih lahko fleksibilno in hitro izdelujemo v isti tovarni.

Avto Avto, ki se tudi v Sloveniji vrača na veliko sceno

Če je lastništvo električnega avtomobila bolj enostavno, je bolj enostaven tudi njegov razvoj?

Audrey Amar: Razvoj električnega avtomobila ni nič bolj ali manj zapleten od razvoja avtomobila z motorjem na notranje zgorevanje. Razlika je le v tem, da imamo trenutno več izkušenj z razvojem avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje.

Denis Cauwet: Razvoj električnega avtomobila od nas zahteva več dela z izolacijo kabine pred zunanjimi zvoki, saj so ti zaradi tihega motorja bolj moteči kot v avtomobilu z glasnejšim motorjem na notranje zgorevanje. To nam po drugi strani omogoča tudi, da izboljšamo lastnosti avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje. Tudi baterija zaradi velike mase od nas zahteva, da okrepimo strukturo platforme in od tega imajo korist tudi avtomobili z motorji na notranje zgorevanje, saj med obema različicama platforme ne more biti takšnih razlik, da bi lahko zmanjšali njihovo trdnost.

Foto: PSA PSA platforma CMP

Kakšne izzive postavlja pred vas razvoj električnih avtomobilov?

Audrey Amar: Električni avtomobili predstavljajo modernost in prihodnost. Zato je tudi vloženega toliko dela na področju inovacij baterijskih električnih vozil. Izzivi za naše inženirje so, da ostanejo budni in v koraku s časom, se neprestano učijo  in kreativno predlagajo nove rešitve.

Denis Cauwet: Včasih je največji izziv vedeti, kako stranke uporabljajo avtomobile. Razumeti moramo pričakovanja lastnikov baterijskih električnih vozil in jih kolikor se le da nasloviti: kako ravnati s polnilnimi kabli, kateri zvoki so sprejemljivi in kateri ne itd. Številni člani ekipe so že prej imeli izkušnje z električnimi avtomobili. Smo inženirji, a tudi kupci in uporabniki. In zato načrtujemo, da bomo v razvoj baterijskih električnih vozil vložili tudi lastne izkušnje.

Poskusili smo Ducat jajc je preživel vožnjo

Menite, da obstajajo socialne in kulturne ovire pri sprejemanju električnih vozil? Imate inženirji enake težave ali strastno verjamete v električna vozila?

Audrey Amar: Največje ovire pri sprejemanju električnih vozil so cena, doseg in možnosti polnjenja. Izziv inženirjev je pomagati kupcem da preko privlačne ponudbe premagajo te ovire.

Denis Cauwet: Ni ovir, le izzivi. In včasih je preprosto treba poiskati odgovore na naša osebna vprašanja.

Kako vidite prihodnost električnih vozil v naslednjih desetih do dvajsetih letih?

Audrey Amar: Prihodnost nam bo pokazala! Odvisno bo od trendov, pričakovanj kupcev ter novih priložnosti in omejitev v povezavi z novimi tehnologijami.

Denis Cauwet: Ne vem … ampak si želim … in vem … smo del te prihodnosti!

Foto: Citroën citroën C4

Dva v enem Radi kampirate? Našli smo vozilo za vas

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 05:28 20. December 2020.

    www︎.︎tweom︆.︆com - odličen projekt za odrrasle, ki želijo najti partnerja za sseks

  • 23:48 19. December 2020.

    Končno, citroën! Skoraj 20 let po ustanovitvi tesle ste se končno spametovali in izdelali električni avto. Zgleda, da ste ugotovili, …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.