Leto, ki se izteka, se bo v avtomobilsko zgodovino zapisalo kot leto padcev prodaje in dobičkov, ki so za seboj potegnili množična odpuščanja ter brezkompromisno nižanje stroškov.
Skorajda vsi proizvajalci so se morali ubadati s povečano ravnjo zalog, doživeli smo tudi nekaj finančnih zlomov, ki pa na koncu le niso bili tako hudi, kot so bili sprva videti.
Prodajo rešile subvencije
Strokovnjaki so napovedali, da se bo prodaja znašla na mrtvi točki, a je na koncu padec prodaj znašal vsega štiri odstotke. Razloge za to gre iskati v subvencijah, ki so jih uvedle nekatere članice EU. Zaradi teh je prodaja vsaj za nekaj mesecev tekla kot namazana. Najbolje so v promet sicer šli cenejši in manjši modeli, prodaja modelov prestižnih znamk pa se je v povprečju dobesedno prepolovila.
Za nami uspešno leto
V redakciji pa na 2009 kljub vsemu gledamo z optimizmom. To pa zato, ker smo letos že drugo leto zapored priredili Žurnalov avto leta in temu dodali karting zvezd ter Žurnalovega varčnega voznika.
Strokovnjak avtomobilizma Niko Mihelič pa v prihodnjem letu najtežje pričakuje prihod modelov audi A7 in ferrari 458 italia ter množičen prihod modelov s porabo dveh litrov – predvsem s hibridnim pogonom.
NAJDOGODEK
Sprememba DMV in višanje cen
Zakonodaja. Sprememba zakona o davku na motorna vozila (DMV) bo bolj obdavčila ekološko škodljivejše modele in manj tiste, ki v ozračje izpustijo manj CO2. Zakon naj bi pričel veljati s 1. januarjem, posledično naj bi se avti za nekaj odstotkov podražili, kar bo zagotovo vplivalo na prodajo. Ta naj bi po napovedih znašala 56 tisoč vozil.
Povsem nov model iz Revoza
Gospodarstvo. Za slovensko gospodarstvo bo najpomembnejša modelna novost dvosedežni roadster s trdo streho, ki bo v sredini prihodnjega leta prvič zapeljal s proizvodnih trakov tovarne Revoz v Novem mestu. Za zdaj nosi oznako E33.
NAJSEJEM
Avtosalon še pod vprašajem
Sejem. Zadnji slovenski salon datira v leto 2006. Sekretar sekcije za motorna vozila pri gospodarski zbornici Mirko Fifolt je na vprašanje ali bo v 2010 organiziran avtosalon povedal: “Sekcija bo o možnostih organizacije salona za leto 2010 govorila januarja, menim pa, da je možnost, da bi ta drugo leto le bil, zelo majhna."