Samodejno zaviranje: Nov alarm za avto industrijo?

Foto: Youtube
Foto: Youtube
Številni napredni varnostni sistemi samodejnega zaviranja pred pešci v temi delujejo slabo, so po obširnih testiranjih zapisali pri priznani ameriški neprofitni skupini Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Znano je, kateri so se odrezali najbolje in kateri slabo.
Oglej si celoten članek

Skupina, ki jo je podprla zavarovalniška industrija, je v nočnem času preizkusila sistem samodejnega zaviranja pred pešci v 23 modelih vozil, od limuzin, srednje velikih športnih terencev do poltovornjakov. Kar 12 od 23 preizkušenih modelov si je prislužilo zgolj osnovno oceno, ali pa je ostalo neocenjenih. Le štirje so si prislužili najvišjo možno oceno. Za vzporednico, v pogojih dobre vidljivosti je 19 od 23 istih avtomobilov dobilo najboljšo možno oceno.

Na motorju! Ta znamka bo prva uvedla samodejno zaviranje na motorjih

Od modelnega leta 2023 bodo pri IIHS na novem testu za pridobitev ocene "superiorno" ali "napredno" tudi zaznavanja pešcev v temi. Kot so poudarili pri neodvisni organizaciji, se v ZDA kar 75 odstotkov naletov vozil na pešce zgodi v temi, kar je bil povod za nove teste. Po uradnih podatkih je leta 2021 število smrtnih žrtev med pešci naraslo na 7342, kar je 13 % več kot leto prej in 80 % več od leta 2009, ko je bila varnost najboljša.

TEST Ko gre avtomatsko preprečevanje trkov s pešci po zlu

Nekateri niso niti zmanjšali hitrosti

Najboljše so bili na testu v temi ocenjeni nissan pathfinder, toyota camry, toyota highlander in ford mustang mach-E. Najslabše so bili ocenjeni toyota tacoma, honda pilot, nissan altima in chevrolet malibu. Omenjeni avtomobili so na testu komaj zmanjšali hitrost pred prepreko ali pa so pot nadaljevali z nespremenjeno hitrostjo.

Alarm in silovito zaviranje Samodejno zaviranje v sili je delovalo

Čeprav so testirali zgolj modele, ki so na prodaj na ameriškem trgu, lahko rezultate testa preslikamo tudi v Evropo, saj so tehnologije, ki jih vgrajujejo v ameriška vozila zelo podobne ali pa celo identične. Skrb vzbujajoče je dejstvo, da so relativno slabe rezultate dosegli na zelo enostavnem testu. Med vožnjo so morali imeti prižgana kratka ali dolga svetila, največja hitrost pa je bila omejena med 20 in 50 km/h.

Foto: Youtube Samodejni sistem za zaviranje pred pešci

Predsednik IIHS David Harkey je po testu opozoril na dejstvo, da trenutno v ZDA ni uradnega preizkusa samodejnega zaviranja in za zaznavanje pešcev v temi.

Dokaz Ta študija postavlja na laž trditve zavarovalnic

"IIHS je odkril velike razlike v zmogljivosti sistemov med konkurenčnimi proizvajalci avtomobilov in med različnimi modeli, ki jih prodaja isti proizvajalec avtomobilov," je še poudaril.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.