Avto
11119 ogledov

Ko gre avtomatsko preprečevanje trkov s pešci po zlu

Prehod za pešce Andrej Leban
»Pešci« so eden za drugim končali pod kolesi avtomobila.

Nova raziskava, ki so jo izvedli pri organizaciji AAA (American Automobile Association), krovnemu združenju ameriških avtomobilskih klubov v ZDA, je pokazala, da je nova tehnologija, namenjena preprečevanju trkov vozil s pešci, pogosto neučinkovita.

City AEB Slovenci Avto Samodejno zaviranje za Slovence velikokrat še španska vas

AAA je na testih preizkušala štiri vozila opremljena z avtomatiziranimi sistemi za zaviranje v sili, ki so imeli nalogo izogniti se pešcem (lutke otrok in odraslih) med prečkanjem ceste. Ugotovili so, da v 60 odstotkih primerov v optimalnih razmerah sistem ni učinkovit. Test so izvajali pri hitrosti 32 km/h in 48 km/h, podnevi in ponoči, ko so se rezultati še poslabšali.

 | Avtor: AAA AAA

"Želeli smo razumeti, kako sistemi delujejo, in dobili občutek, kje delujejo dobro," je dejal Greg Brannon, direktor AAA zadolžen za inženirstvo in odnose v industriji. "Upali smo, da bodo sistemi dobro delovali v vseh scenarijih. Ugotovili smo nekaj povsem drugega," besede Brannona navaja Automotive News Europe (ANE).

Pri organizaciji AAA so ugotovitve objavili v času, ko je smrt pešcev v ZDA največja v zadnjih treh desetletjih, novo tehnologijo za preprečevanje trkov s pešci pa so na splošno številni, vključno z avtomobilsko industrijo, videli kot potencialno rešitev. V ZDA je leta 2018 umrlo 6.227 pešcev, kar je največ po letu 1990, ko je umrlo 6.482 pešcev.

Trening varne vožnje motoristov Na motorju! Avto Ta znamka bo prva uvedla samodejno zaviranje na motorjih

Po podatkih Ameriške administracije za regulativo varnosti (GHSA) so pešci še leta 2008 predstavljali 12 odstotkov vseh smrtnih žrtev v prometu, leta 2018 pa se je ta delež povečal na 16 odstotkov.

AEB sistem samodejno zaviranje | Avtor: FCA FCA

"Alarmni zvonovi pri tem vprašanju se slišijo stalno," je za ANE povedal Jonathan Adkins, direktor organizacije GHSA in dodal: "Jasno je, da moramo okrepiti skupna prizadevanja za zaščito pešcev in preusmeriti trend smrtnih žrtev." Ugotovitve AAA kažejo, kako močno je treba izboljšati tehnologijo, da bi postala celovitejši del rešitve. Ko so testirani sistemi zaznali otroka pri 32 km/h, je prišlo do trka v 89 odstotkih primerov. Pri 48 km/h se noben sistem ni izognil trčenju. Pogost scenarij pri trčenju s pešcem, pogosto so poškodbe resne in celo smrtne, je, ko avto zavija desno. Pri AAA so zapisali, da se v teh primerih nobeno vozilo ni izognilo trčenju niti ni zmanjšalo hitrosti.

Mini countryman Alarm in silovito zaviranje Avto Samodejno zaviranje v sili je delovalo

"Šokantno je, da ponoči avto voznika na možnost trčenja ni opozoril, niti ni samodejno zmanjšal hitrosti," je dejal Brannon. "To je zelo skrb vzbujajoče, če upoštevamo, da se 75 odstotkov smrti pešcev zgodi ponoči. To je skrb vzbujajoče." Za testiranje so bila uporabljena štiri vozila z letnico 2019: chevrolet malibu, honda accord, tesla model 3 in toyota camry. Vsako vozilo je bilo opremljeno s senzorji in kamerami za zajem informacij o dinamiki vozila, podatkih o položaju in vizualnih obvestilih iz sistemov zaznavanja.

AEB sistem samodejno zaviranje | Avtor: Ford Ford

Prehod za pešce Slovenija Trije pešci umrli pri pravilnem prečkanju prehoda za pešce

Brannon pravi, da je napredek pri novih avtomobilih zagotovo viden, saj so v optimalnih pogojih v 10 primerih štirikrat preprečili trk s pešcem. "Če lahko rešijo eno življenje, so vredni naložbe," je o novih sistemih za samodejno preprečitev trka s pešci dejal Brannon in dodal, da želijo, da bodo sistemi postali bolj učinkoviti. Žogica je spet na strani avtomobilskih proizvajalcev in dobaviteljev sistemov avtomobilski industriji.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.