Avto > Mehanik leta
8148 ogledov

Ta študija postavlja na laž trditve zavarovalnic

Aeb zaviranje v sili
Več opreme v avtu za zavarovalničarje avtomatsko pomeni višje stroške popravila v primeru nesreče in zato postavljajo višje premije. Dokaz, da razmišljajo napačno ...

Ameriška organizacija IIHS, ki ima velika pooblastila na področju prometne varnosti v ZDA, je objavila študijo o sistemu za samodejno opozarjanje in zaviranje v sili AEB, ko avto zazna nevarnost trka. Obstajata dve rešitvi. Pri prvi, osnovni AEB v primeru neodzivnosti voznika tega na nevarnost le opozori, običajno zvočno in prek slikovnega opozorila. Naprednejši AEB pa je tisti, ko avto po opozorilu in nadaljnjem neukrepanju voznika prične samodejno in na polno zavirati pred oviro. 

Študija IIHS na primeru vozil proizvajalca General Motors (GM) je jasno pokazala na velike koristi sistema AEB. Avtomobili, opremljeni z osnovnim AEB (le opozorilo), so bili v enakem obdobju udeleženi v 17 odstotkih manj nesreč z naletom od zadaj, ki so se končale le z materialno škodo, in v kar 30 odstotkih manj nesrečah z naletom, v katerih je prišlo tudi do telesnih poškodb. 

Še veliko boljši rezultati pa so pri zmogljivejšem AEB, ko avto samodejno zavira - 43 odstotkov manj naletov brez telesnih poškodb in kar 64 odstotkov manj nesreč s poškodbami.

Ford mustang | Avtor: Saša Despot Saša Despot

"To je nov dokaz, da sistem preprečevanja nesreč deluje, še posebej če se ne zanaša na odziv voznika," pravi avtorica študije in vodja raziskovanja Jessica Cicchino pri IIHS.

Rezultati zadnje študije na vozilih GM potrjujejo izsledke prejšnje raziskave, v katero je IIHS vključil statistiko nesreč pri znamkah Acura, Fiat Chrysler, Honda, Mercedes-Benz, Subaru in Volvo. Ta študija je dokazovala, da AEB zmanjša število naletov in posledičnih škodnih primerov vsaj za polovico.

Zavarovalnice imajo sicer prav, ko trdijo, da menjava raznih senzorjev in kalibriranje opreme na poškodvanem avtu z veliko asistenčnimi sistemi stane več denarja. A študija je hkrati neposreden dokaz, koliko manj škodnih primerov in s tem stroškov po avtomobilskem in zdravstvenem zavarovanju imajo zavarovalnice zaradi bolj varnih avtov, in to samo zaradi enega varnostnega sistema od mnogih.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 5
  • Avatar Darko Capek
    Darko Capek 11:31 08.maj 2019.

    ko jih jebe, osnovno kar moram drugo naj si v svojo gnili rit nabijejo

  • Pepe007 09:36 08.maj 2019.

    Za visoke zavarovalne premije so zaslužni tako zavarovalničarji kot proizvajalci vozil. Z roko v roki in nima smisla, da kažejo drug na druge. Pri nas se pri nekaterih proizvajalcih začne že pri napihnjenih cenah novih vozil, ki v resnici niso ...prikaži več nikoli dejanske cene, ker celo življenje modela veljajo neki popusti. Potem pa so pretirane cene popravil.

  • Snežinko 09:28 08.maj 2019.

    Nočem zagovarjat zavarovalnic, ampak tale študija ni prav nič "neposreden dokaz". Nikjer namreč ne primerjajo stroškov popravila avta BREZ asistenčnih sistemov in stroškov Z takimi sistemi. Zagotovo je razlika v ceni popravila konkretna in vprašanje se postavi, če s to ...prikaži več razliko ne pridemo na isto ceno ali še celo večjo, kot če se ljudje zaletavajo z navadnimi avti brez asistenčnih sistemov. Cene teh stvari so (namenoma?) zasoljene in en tak radarski senzor z lahkoto doseže par sto €, tudi jurja.