Kia je pred kratkim predstavila svojo različico stop&go sistema. Pri kii nosi kratico ISG, ki pomeni idle stop&go, čast prvemu pa je razumljivo pripadla cee`du. Vprašanje pa je, ali relativno majhen prihranek pri goriva upraviči tisoč evrov doplačila. Mi pravimo ...
Kia se je pridružila za zdaj maloštevilnim proizvajalcem, ki dosegajo zmanjšanje porabe in izpustov
z uporabo sistema, ki avto ugasne, ko se ustavite, in spet zažene, ko želite speljati. V praksi
sistem deluje dovolj nemoteče, po potrebi pa ga lahko tudi izklopite – je pa res, da to ponuja tudi
konkurenca. ISG-sistem naredi cee’da zgolj malo bolj ekonomičnega, kar bodo znali ceniti okoljsko
bolj ozaveščeni.
|
|
|
Cee'd pomeni prelomnico za korejsko tovarno. S sistemom ISG želijo konkurenci
slediti tudi na področju ekološkosti. © Andrej Leban
|
| |
Povprečna poraba (po tovarniških podatkih) tako pade za 0,4 litra (kombinirana), pri mestni
vožnji pa je razlika še nekoliko višja in znaša en liter. A ob tem ne moremo mimo dejstva, da ima
menjalnik še vedno samo pet prestavnih razmerij in da ima pri hitrosti sto kilometrov na uro motor
že tri tisoč vrtljajev. Takrat poraba ni nič kaj ekonomična. Konkurenca je mislila tudi na to.
|
|
|
Notranjost je identična ostalim različicam z izjemo dodane stikala za izklop
sistema ISG levo spodaj poleg volanskega obroča. © Andrej Leban
|
| |
Pogrešali smo tempomat, ki je pri ekorazličicah po navadi del opreme. Po naših izračunih pa
se tisoč evrov razlike v ceni, če upoštevamo, da povprečni voznik na leto prevozi 20 tisoč
kilometrov, pri ceni bencina en evro povrne v 12 letih in pol, kar je vzrok za dodaten premislek o
nakupu. Seveda pa je pohvalno, da je tudi Kia zapeljala na ekonomičnejšo pot.
Podatki o vozilu
(kia eco_c'eed 1,4 city)
Motor:
bencinski, 4-valjni, 1.396 ccm
Največja moč:
80 kW (109 KM) pri 6.200 vrt./min
Najvišji navor:
137 Nm pri 5000 vrt./min
Zmogljivosti:
187 km/h, 11,6 sek od 0 do 100 km/h
Poraba na testu:
7,2 l/100 km(kombiniran režim)
Cena:
12.840 evrov