Škoda je SUV elroq predstavila še pred prihodom številnih kitajskih električnih predstavnikov v kompaktnem SUV razredu. To je električna alternativa priljubljenega karoqa. Vozili sta, razen zunanjih mer, precej različni. Poleg atributov, kot so nadpovprečna prostornost, dobra opremljenost in pametne rešitve, pa elroq med evropsko električno konkurenco stavi tudi ceno oziroma bolje na razmerje med ceno in dobljenim.
Na predstavitvi novega modela elroq v Španiji so bili, kljub temu, da prehod na električna vozila v Evropi napreduje počasneje od pričakovanj, Škodini šefi zelo optimistični. Cena, cena, cena, je po mnenju Škodinih šefov, seveda še ob nekaterih drugih dejavnikih, odločilna zato, da bodo električna vozila bolj zanimiva za nakup. In zato je bilo na predstavitvi tudi veliko primerjav s klasičnim karoqom. Če upoštevamo še aktualno subvencijo Borzen (7.200 evrov), je vstopni elroq (125 kW/170 KM) z manjšo baterijo kar 5.000 evrov cenejši od vstopnega bencinskega karoqa s samodejnim menjalnikom (1,5 TSI s 110 kW oziroma 150 KM). Z veliko baterijo in zmogljivim pogonom (210 kW/286 KM) ter subvencijo Borzen pa je cenovno primerljiv z dizelskim karoqom in samodejnim DSG menjalnikom (2.0 TDI, 110 kW/150 KM).
Elroqa lahko brez težav primerjamo tudi z dražjim in večjim ter uveljavljenim enyakom – elroq ima namreč identično medosno razdaljo, kar pomeni enako uporabnost in prostornost v kabini, manjši je le prtljažni del.
Le cena seveda ni dovolj, zato so pri Škodi veliko pozornosti namenili obliki, tehniki in programski opremi. Elroq ima enako tehnično osnovo kot enyaq. Tudi elroq uporablja MEB platformo. V dolžino meri 4,49 metra, kar je dobrih 16 centimetrov manj od enyaqa. Manjši je predvsem na račun krajših previsov.
Rezultat je všečen videz. Za to poleg položno padajoče strešne linije, zadnjega spojlerja z nastavki in gladkega podvozja poskrbijo tudi nova vzvratna ogledala in aktivna loputa v sprednjem odbijaču, ki se odpre le, ko je potreben dovod zraka. Zanimivo pa imata enako medosno razdaljo, elroq pa je celo nekoliko širši in višji. Količnik zračnega upora je ugodnih 0,26, kar je bistveno bolje kot pri podobno velikem bencinskem karoqu. Primerjava s karoqom pokaže tudi, da je na račun električne platforme veliko prostornejši.
Čeprav je zunanjost oblikovana zelo tehnično, pa so se oblikovalci v notranjosti osredotočili na ustvarjanje vzdušja, ki spominja na udobje dnevne sobe. Sedeži so oblazinjeni v kombinaciji blaga in umetnega usnja z oranžnimi šivi. Morda komu ne bodo všeč le temno oranžni varnostni pasovi. Tudi armaturna plošča je oblazinjena, kar ponuja občutek kakovosti. Večina funkcij se upravlja prek 13-palčnega zaslona na dotik infotainment sistema, nad sredinskim tunelom pa je tudi nekaj analognih gumbov za enostaven in hiter dostop do najbolj pomembnih funkcij, kot je klimatska naprava. Na voljo je tudi head-up zaslon, ki prikazuje hitrost, prometne znake, podatke o prilagodljivem tempomatu in navigacijske ikone. Tudi volan ima na srečo klasične gumbe. Bolj plastičen je le sredinski tunel.
Razkošje na zadnji klopi
Potniki zadaj imajo veliko prostora za noge in glavo, zahvaljujoč zimskemu paketu pa tudi ogrevane sedeže. Ko sem si spredaj nastavil udoben položaj za volanom, je na zadnji klopi ostalo prostora za kolena kot v velikem superbu, ki velja za kralja prostornosti.
470 litrov pomeni 115 litrov prtljažnega dela manj v primerjavi z enyaqom, a to je še vedno nadpovprečno veliko za razred vozil v katerem konkurira za kupce. S podiranjem naslonjal lahko prostor povečamo do 1.580 litrov. Elroq ne razočara s svojimi domiselnimi praktičnimi elementi. Med novimi "dobrotami" programa Simply Clever so mreža za polnilni kabel pod pokrovom prtljažnika, dvojno dno, ki se namesti na polovico višine prtljažnega prostora in QR koda, ki vas preusmeri na poučni video, kako urediti prtljažnik. Seveda ne manjka dobro poznano strgalo za stekla, merilnik globine profila, dežniki v vratih, držala za tablice ali Jumbo box in pregradna mreža za prtljažnik. V potniški kabini je skupaj kar za 48 litrov različnih skritih in odkritih odlagališč.
Osnovna različica elroqa je še vedno namenjena družinski uporabi in ponuja zmerne vozne lastnosti. Navsezadnje je na voljo tudi različica elroq RS, tako da imajo športni vozniki na voljo najvišjo ponudbo. Pri različici 85 pa gre za kompromis, ki združuje prednosti obeh svetov. Zadnjo os poganja elektromotor z močjo 210 kW (286 KM) in navorom 545 Nm. Tako na avtocesti, kot v mestu in podeželju, ali, ko je bilo v vozilu pet potnikov, se je tako motoriziran elroq izkazal za zelo dinamično vozilo, kljub temu, da tehta 2,2 tone.
To dokazuje pospešek od 0 do 100 km/h v 6,6 sekunde. Največja hitrost je 180 km/h. Zahvaljujoč naravnim lastnostim elektromotorja je navor na voljo takoj, zaradi česar so pospeški zares zelo športni. Izbiramo lahko med več načini vožnje, pri čemer se boste zelo dinamično vozilu, tudi, če boste namesto športnega režima izbrali normalnem način vožnje.
Solidna poraba in tudi hitro polnjenje
Vozne lastnosti so zelo dobre tudi na račun prilagodljivega podvozja DCC. Še posebej, če ima avtomobil 21-palčna platišča, zaradi katerih je bilo testno vozilo na videz všečno, kljub vsemu pa je bila vožnja čez luknje in neravnine še vedno zelo udobna. Velika kolesa imajo slabost, ko gre za zmanjšanje hrupa. Kljub akustičnim steklom spredaj se hrup izpod koles prenaša v kabino.
Elroq 85 ob pospeševanju od semaforja do semaforja, pri prehitevanju počasnejših vozil, sploh kakšni tovornjakov ali avtobusov, pa tudi pri pospeševanju v klanec na avtocesti zares deluje zelo dinamično. Slabše pa se dinamika obnese na zavitih cestah, kjer se pri vožnji skozi ovinke zelo čuti visoka teža avtomobila.
Seveda je poraba zelo odvisna od načina vožnje, a v poletnih mesecih smo bili nad ekonomično platjo SUV-ja kar malce presenečeni. Baterija ima kapaciteto 77 kWh (82 kWh bruto), kar po metodologiji WLTP omogoča prevoz od 532 do 581 km s porabo od 15,2 do 16,4 kWh/100 km. Kombinirana poraba med testom, tudi ob malo bolj dinamični vožnji, je bila 16,8 kWh/100 km. Z vožnjo v mestu in na podeželskih cestah smo se lahko spustili tudi pod mejo 15 kWh/100 km. Na avtocesti je poraba pričakovano narasla, in je bila okoli 21 kWh/100 km.
Da je to dober družinski avto, s katerim se ne boste vozili le po mestu in podeželju, potrjuje tudi polnjenje na hitrih polnilnicah. Največja moč 175 kW omogoča polnjenje baterije od 10 do 80 % v 28 minutah. Baterijo je mogoče predgreti tudi med vožnjo, tako da prek infotainment sistema vnesete navodilo, postopek polnjenja pa je mogoče spremljati in prilagajati prek mobilne aplikacije. Tudi v praksi smo se na Petrolovi polnilnici približali hitrosti polnjenja, ki jo obljublja Škoda.
Pod črto
Elroq je vozniško prijeten in celo udoben avtomobil. Različica 85 z največjo baterijo in najbolj zmogljivim motorjem je precej zmogljiv avto, saj od 0 do 100 km/h pospeši v manj kot sedmih sekundah, takojšen navor, ki presega 500 Nm je na voljo v hipu. Kljub temu bi dali prednost udobju pred dinamiko, saj se kljub nizkemu težišču za SUV vozila v ovinkih občuti dodatna teža baterij. Je pa tudi volan zelo dober s povratnimi informacijami, kar dodaja pozitivnemu vtisu pri vodljivosti vozila. Tudi sedeži iz reciklirane plastike so nadpovprečno udobni. Zadaj se sedi ne le udobno, pač pa že razkošno. Pri avtocestnih hitrostih poraba poskoči nad 20 kWh, v kombinaciji mestne in primestne vožnje ter avtoceste bi povprečna poraba zadostovala za več kot 400 kilometrov poti (Test v poletnih mesecih). Kljub optimizaciji vzvratnih ogledal se na avtocesti v kabino previje nekaj hrupa, vendar to bistveno ne skazi udobja potovanja. Izpostavljamo še majhen rajdni krog - 9,3 metra, ki pomaga pri parkiranju ali obračanju na ozkih prostorih. Elroq je lahko za marsikoga tudi prvi družinski avtomobil, a v primerjavi z bencinskim in dizelskim karoqom doseg še vedno močno zaostaja. Daljša avtocestna pot bo, sploh ob izbiri različic z manjšo baterijo zahtevala dodatna ustavljanja za polnjenje na poti do končnega cilja. Zagotovo pa je ob trenutni shemi subvencij cena ne le primerna, pač pa za marsikoga že zelo mamljiva.
Če bi vlada hotela da smo ekološki,bi moral biti električni avto cenejši od bencinarja,tako pa bi rada na naš račun …
govorimo, da je cena še vedno 35 tisoč za osnovni model. za ta denar dobite 2 cliota. ali če hočete …