Slovenci tehnično najbolj razgledani

Foto: Žurnal24 Baterijska vozila Foto: Andrej Leban Toyota prius plug-in hybrid Foto: EPA BMW i3 Foto: Gregor Prebil Toyota auris touring sports Foto: Andrej Leban Opel ampera
Alternativa. Strokovnjak Primož Lemež meni, da Slovenci potrebujemo pet let, da jo sprejmemo.
Oglej si celoten članek

Pogoni. “Slovenci smo v primerjavi s katerimikoli Evropejci tehnično bolj razgledani. Pred nakupom vemo, kaj se izplača in kaj ne,” pravi avtomobilski strokovnjak za alternativne pogone Primož Lemež, ki težavo v majhnem deležu baterijskih vozil pri nas vidi v subvencijah, ki so drugje višje kot pri nas.

“Na Hrvaškem zaradi visokih državnih subvencij za hibridna in električna vozila vlada veliko zanimanje. Pri nas bodo morale oblasti izračunati, ali se jim bolj izplača Evropi plačevati kazni zaradi previsokih vrednosti škodljivih delcev v zraku ali ta denar raje nameniti subvencijam za nakup zelenih vozil,” dodaja strokovnjak, ki je z ekipo S Rally že trikrat sodeloval na dirki Monte Carlo novih energij.

Po Lemeževih besedah so baterijska vozila v zadnjih letih močno napredovala, a še vedno vidi nekaj ovir, preden bodo njihove prednosti spoznali tudi Slovenci. “Elektriki ne zaupajo dovolj, tudi zaradi novic o vžigih modelov Tesla zaradi baterij. Poleg tega imamo pri nas že leta le Toyotine hibride. Nimamo nobene evropske znamke, ki bi to tehnologijo promovirala ali pa na tem resno delala,” pojasnjuje in dodaja, da si spremembe obeta že jeseni, ko bosta svoje baterijske modele ponudila Volkswagen in Renault, znamki, ki ju imajo Slovenci za svoji.

Hibridi zelo napredovali

Lemež opozarja na previdnost pred nakupom električnega vozila: “Če naredimo izračun in ta pokaže, da električno vozilo zadovolji vsakodnevne potrebe, je to prihodnost.” Pri izračunu je treba biti previden, saj ima vsaka baterija omejeno število ciklov polnjenja: “En cikel izkoristiš, če jo napolniš za 10 ali 100 odstotkov, zato baterije ne smemo polniti vsakič, ko se pripeljemo domov.”

Strokovnjak izpostavlja napredek hibridne tehnologije. “Ko sem vozil prvega priusa, je bila poraba visoko nad tovarniško obljubljeno. Danes so zelo izboljšali rekuperacijo energije. Včasih je šla večina energije pri zaviranju in vožnji v prostem teku v nič, danes se da s klasičnim hibridom veliko več in hitreje voziti zgolj na elektriko. Za mestno in primestno vožnjo v službo in nazaj so hibridi odlična izbira,” pravi Lemež in dodaja, da bodo Slovenci z bolj množičnim pojavom baterijskih vozil te sprejeli ali začeli o njih razmišljati v petih letih.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 12:36 4. Maj 2014.

    Dokler se z električnim ne moreš pripeljati iz Kopra v Maribor in nazaj je brez zveze propaganda tega tipa. Razumem, …

  • 14:22 3. Maj 2014.

    ???En cikel izkoristiš, če jo napolniš za 10 ali 100 odstotkov????<br />Torej vsakič ko se pelješ po klancu navzdol in …

  • 13:44 3. Maj 2014.

    verjetno naši bumbarji ne vedo, da ne živimo v Avstriji.Našim oblastnikom dol visi za okolje.kje pa so subvencije za nakup …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.