Avto
29 ogledov

Slovenci tehnično najbolj razgledani

Baterijska vozila
1/5
Žurnal24 main
Alternativa. Strokovnjak Primož Lemež meni, da Slovenci potrebujemo pet let, da jo sprejmemo.

Pogoni. “Slovenci smo v primerjavi s katerimikoli Evropejci tehnično bolj razgledani. Pred nakupom vemo, kaj se izplača in kaj ne,” pravi avtomobilski strokovnjak za alternativne pogone Primož Lemež, ki težavo v majhnem deležu baterijskih vozil pri nas vidi v subvencijah, ki so drugje višje kot pri nas.

“Na Hrvaškem zaradi visokih državnih subvencij za hibridna in električna vozila vlada veliko zanimanje. Pri nas bodo morale oblasti izračunati, ali se jim bolj izplača Evropi plačevati kazni zaradi previsokih vrednosti škodljivih delcev v zraku ali ta denar raje nameniti subvencijam za nakup zelenih vozil,” dodaja strokovnjak, ki je z ekipo S Rally že trikrat sodeloval na dirki Monte Carlo novih energij.

Po Lemeževih besedah so baterijska vozila v zadnjih letih močno napredovala, a še vedno vidi nekaj ovir, preden bodo njihove prednosti spoznali tudi Slovenci. “Elektriki ne zaupajo dovolj, tudi zaradi novic o vžigih modelov Tesla zaradi baterij. Poleg tega imamo pri nas že leta le Toyotine hibride. Nimamo nobene evropske znamke, ki bi to tehnologijo promovirala ali pa na tem resno delala,” pojasnjuje in dodaja, da si spremembe obeta že jeseni, ko bosta svoje baterijske modele ponudila Volkswagen in Renault, znamki, ki ju imajo Slovenci za svoji.

Hibridi zelo napredovali

Lemež opozarja na previdnost pred nakupom električnega vozila: “Če naredimo izračun in ta pokaže, da električno vozilo zadovolji vsakodnevne potrebe, je to prihodnost.” Pri izračunu je treba biti previden, saj ima vsaka baterija omejeno število ciklov polnjenja: “En cikel izkoristiš, če jo napolniš za 10 ali 100 odstotkov, zato baterije ne smemo polniti vsakič, ko se pripeljemo domov.”

Strokovnjak izpostavlja napredek hibridne tehnologije. “Ko sem vozil prvega priusa, je bila poraba visoko nad tovarniško obljubljeno. Danes so zelo izboljšali rekuperacijo energije. Včasih je šla večina energije pri zaviranju in vožnji v prostem teku v nič, danes se da s klasičnim hibridom veliko več in hitreje voziti zgolj na elektriko. Za mestno in primestno vožnjo v službo in nazaj so hibridi odlična izbira,” pravi Lemež in dodaja, da bodo Slovenci z bolj množičnim pojavom baterijskih vozil te sprejeli ali začeli o njih razmišljati v petih letih.

Komentarjev 4
  • graff 12:36 04.maj 2014.

    Dokler se z električnim ne moreš pripeljati iz Kopra v Maribor in nazaj je brez zveze propaganda tega tipa. Razumem, da se propagira za močvirnike, ki se po Ljubljani vozijo z veliki, dragimi in potratnimi avtomobili v službo največ par ...prikaži večr kilometrov, a to je problem Jankovića. Zaradi mene če vsa ljubljana preide na električni pogon, naj se jim da olajšave in pika, a ne farbajte ostale vesoljne Slovenije, dokler doseg vozila ne bo vsaj 500 km.

  • Fulmmer 14:22 03.maj 2014.

    ???En cikel izkoristiš, če jo napolniš za 10 ali 100 odstotkov????Torej vsakič ko se pelješ po klancu navzdol in se baterija regenerativno polni porabiš en cikel? Greš parkrat po SLO pa maš baterije fuč po tej logiki.....

  • Robi Slemenjak 13:44 03.maj 2014.

    verjetno naši bumbarji ne vedo, da ne živimo v Avstriji.Našim oblastnikom dol visi za okolje.kje pa so subvencije za nakup novega ali rabljenega el.avta ali hibrida????Lahko pa jim predlagam nov davek na štiri kolesa pri avtu,peto kolo pa je ...prikaži več davka oproščeno.Kaj pravite gospod dipl,urg ,orig.,fiz in bla,bla,bla,financ minister?

Sorodne novice