Avto
25 ogledov

Vse več plastike v električnih vozilih

BMW i3 BASF
BMW i3. Prvemu električnemu bavarcu je avtomobilski dobavitelj Basf dobavil in razvil podporne dele, ki vključujejo naslonjala sprednjih sedežev, ključne dele za ojačitev karoserije iz ogljikovih vlaken in školjko zadnjega sedeža.

Naslonjalo voznikovega in sovoznikovega sedeža je prva brizgalno oblikovana in neprevlečena strukturna komponenta, izdelana iz poliamida, ki ima vidno površino in je vgrajena v notranjost avtomobila. Ta lahka hibridna komponenta tehta le dva kilograma. Večnamensko naslonjalo je narejeno iz visoko ultravijolično stabilnega materiala poliamid 6, ki ga je Basf izdelal posebej za tovrstno uporabo (ultramid B3ZG8 UV). Ta material zagotavlja zadostno trdost ter tudi raztezanje in vzdržljivost, s katerimi izpolnjuje mehanske pogoje podjetja BMW Group, in to v temperaturnem razponu od -30 do +80 stopinj Celzija.

Zaradi natančne numerične simulacije materialov, ki se uporabljajo za naslonjala, ročice za premik sedeža in vodilo za varnostne pasove, se je ocenjeno vedenje v simulaciji trka natančno ujemalo z rezultati kasneje izvedenih testiranj. To pomeni, da se optimizacija lahko izvede na računalniku v zgodnji fazi, s čimer se izognemo kasnejšim modifikacijam v razvoju komponent.
 
Prav tako linija Ultramid dosega nizke vrednosti izpustov. Njena odpornost proti praskam in kakovost površine omogočata vidno uporabo strukture sedeža, ki tako postane pomemben element. Material ročice za premik sedeža pri trku prav tako ne sme zatajiti. Zato je v tem polimeru uporabljen ultramid, ojačan s posebej dolgimi steklenimi vlakni: ultramid strukture B3WG8 LF.

Večnamenski  deli karoserije izdelani iz PBT

Karoserija BMW i3 vsebuje strukturne dele PBT (polibutilentereftalat) med notranjo in zunanjo školjko. Največja in prva tovrstna sestavina je tako imenovana integralna sestavina, ki je v zadnjem delu med karbonskimi vlakni karoserije. Ta ima poleg nosilne vloge, če se zgodi nesreča, vlogo, da narazen drži oba dela školjke in tako tako tvori odprtino za stransko okno. Hkrati je dimenzionalno stabilen ne glede na okoliške temperaturne razmere in ponuja potreben upor pri pripenjanju. Simulacija je veliko prispevala k produkciji nizkega izkrivljenja in pri usmerjanju steklenih vlaken, primernih za obremenitve, ki se pojavijo. Komponenta obsega več manjših komponent, načrtovanih v preteklosti, in tako prispeva k zmanjšanju kompleksnosti in stroškov. Več kot dva ducata manjših sestavin ultradur s skupno težo približno devet kilogramov je vgrajenih na drugih delih karoserije avtomobila, kjer zagotavljajo ojačitev in pomagajo doseči želeno akustiko.

Školjka zadnjega sedeža narejena iz ogljikovih vlaken in poliuretana

Samonosilna školjka zadnjega sedeža je izdelana iz poliuretanskega sistema elastolit. Prvič v serijski proizvodnji vozil so ogljikova vlakna združena z maso iz poliuretana. Komponenta združuje različne funkcije, kot so nastavki za pijačo in odlagalne površine, ter s tem pomaga varčevati tako pri montaži kot teži. Ključna značilnost elastolita je njegovo široko okno, poleg tega pa trdnost in odpornost proti poškodbam. Zaradi posebnih lastnosti poliuretana relevantni deli ob trku izpolnjujejo stroge varnostne zahteve podjetja BMW Group kljub le 1,4-milimetrski debelini stene (školjke).

Strukturna pena za okrepitev okvirja strehe

Poliuretanska strukturna pena elastolit D se uporablja za okrepitev celotnega okvirja strehe, vključno z A-stebričkom. Pena se pod pritiskom ne vda in je izdelana v kompoziciji več slojev ter tako podpira strukturno togost vozila.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.