Takšen je kamiq s kančkom octavie

Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq
Škodin za zdaj najmanjši križanec je bil prvih izboljšav deležen presenetljivo hitro, po manj kot dveh letih. Dobil je namreč dvokraki volanski obroč, kot ga je češka znamka prvič pokazala v octavii.
Oglej si celoten članek

Škoda kamiq je najmanjši in za zdaj tudi najmlajši križanec, ki prihaja iz Mlade Boleslav, a očitno je javnost octaviin dvokraki volanski obroč tako dobro sprejela, da so ga pri Škodi potihem hitro vgradili tudi v druge modele.

Avto Tudi če imate najmanjši K, imate v resnici velik K

Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq

Ko sem se usedel v testni kamiq, sem se tako lahko čudil nad novostjo, ki se kamiqovi preprosti notranjosti dejansko zelo dobro poda in jo vsaj pri vtisu kakovosti nekoliko privzdigne. Ostale stvari so dejansko ostale enake kot v kamiqu, kar gotovo ni slabo, saj gre za preprosto a intuitivno ter lepo urejeno delovno okolje, kot smo ga v škodah vajeni.

Prvi test Prvi test: Ni rapid in ni octavia

Konvencionalni merilniki

V primeru testnega kamiqa je bilo to še malce bolj preprosto, saj je namesto doplačilnih digitalnih instrumentov imel klasične analogne merilnike, med katerimi je za podajanje »digitaliziranih« z vožnjo povezanih vsebin skrbel starodobni črnobeli zaslonček na tekoče kristale. Morda se nam v navdušenju nad digitalnimi pridobitvami zdi takšen tradicionalni pristop manj zaželen, a dejansko dobro deluje in želene podatke natančno prikaže.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq

A to ne pomeni, da kamiq v tem oziru ni dobro opremljen, saj za informiranost voznika, povezovanje in digitalno podajanje infozabavnih vsebin skrbi velik za dotik občutljivi zaslon, pod katerim je, tako kot v scali, ki jo je uvedla, in drugih novih škodah, majhna polička, na katero lahko naslonite dlan in bolj natančno tipkate po zaslonu. Izjema tega pravila je le klimatska naprava, saj so njene osnovne funkcije prikladno zbrane na dnu armaturne plošče, kjer delujejo kot kakšen klasični avtoradio.

Avto Škoda razkrila svojo veliko novost

Tako kot pri scali in tudi drugih modelih so Škodini oblikovalci ubrali pot, ki je kamiqu omogočila, da se kljub temu, da v bistvu spada v fabiin segment, prostorsko močno približuje višjemu. Za osnovo so namreč vzeli Volkswagnovo platformo za majhne avtomobile in jo raztegnili do meja možnega. Kamiq je zato kljub razmeroma majhnim meram v dolžino zelo prostoren avtomobil, razveselimo pa se lahko tudi njegovega prtljažnika, pa čeprav je treba predmete vanj polagati preko solidnega roba. Je pa po drugi strani kamiq razmeroma ozek avtomobil, kar pomeni, da je predvsem zadaj nekoliko tesen že za dva, trije pa se bodo morali že kar stisniti.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq

Solidno na cesti

Podobno je z voznimi lastnostmi, ki so sicer povsem solidne in razredno pričakovane, po drugi strani pa jih ne moremo primerjati niti z manjšimi avtomobili na enaki platformi niti s pravimi predstavniki segmenta C, kakršen je pri Škodi karoq. A če se vam ne mudi med vožnjo po serpentinah in večinoma ostajate na mestnih ulicah, običajnih regionalkah in avtocestah, bo kamiq povsem dobro služil namenu. Le kakšna neravnina se bo na vsake toliko malce bolj grobo prenesla v notranjost.

Čehinja Octavia je takšna, kot se od nje pričakuje

Čeprav ni dirkaški, povsem dobro in gospodarno s kamiqom opravi tudi osveženi litrski trivaljnik, ki je v bistvu druga novost v kamiqu. Namesto dosedanje 115 namreč preko sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika DSG na prednji kolesi prenaša malce manjšo moč 110 'konjev'.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq

Tisti, ki pišemo o avtomobilih, se rad navdušujemo nad samodejnimi menjalniki, ki lahko predvsem neveščim prestavljanja ali pa »preprosto lenim«precej olajšajo vožnjo, a v tem primeru bi rekel, da bi se tako motorizirani kamiq skoraj bolje obnesel z ročnim menjalnikom.  

Prvi kilometri Prvi kilometri s škodo, ki postavlja nove standarde

Menjalnik namreč predvsem v vzvratni prestavi rad malce »zacuka« in avtomobil nekoliko poskoči, kar je neprijetno predvsem v primeru, ko ste parkirali bolj na tesno, med samo vožnjo pa deluje kar malce preveč obotavljivo in predvsem na strmejših klancih imate občutek, da mu ne bo kos. Kos mu sicer – četudi obotavljivo - vedno je in vožnja je nasploh precej prijetno opravilo, vendar pa malce dvoma ostane.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq

A to je le manjša zamera križancu, ki se lahko predvsem zaradi prostornosti in solidnega udobja  v kombinaciji s solidnimi zmogljivostmi povsem dobro obnese kot vsakdanji družinski avtomobil. Tudi cenovno je povsem v dosegu povprečnih proračunov. Testni z močnejšim litrskim trivaljnikom in solidno opremo je namreč stal malce manj kot 24 evrskih tisočakov. Če pa ste zadovoljni z manj, ga pa lahko v osnovni različici s 95-'konjskim' trivaljnikom dobite že za manj kot 17 tisočakov, kar je kljub hudi konkurenci povsem v redu.

Škoda presenetila Takšna je električna prihodnost rallyja

Podatki o vozilu (škoda kamiq style 1.0 TSI DSG 81kW/110 KM)

Motor: bencinski, trivaljni, 999 ccm

Največja moč: 81 kW (110 KM) pri 5.500 vrtljajih

Največji navor: 200 Nm pri 2.000-3.000 vrtljajih

Zmogljivosti: 193 km/h, 10,2 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.241 x 1.793 x 1.531, medosna razdalja 2.651

Prtljažnik (v litrih): 400—1.395

Poraba: 4,8 litra/100 km (kombinirani cikel NEDC), izpusti CO2: 110 g/km

Cena v evrih: 23.651 (brez dodatne opreme: 22.197, vstopna različica: 16.738)

Plusi: Privlačen videz, udobje, oblika, oprema, motor, "Škodini dodatki".

Minusi: Nakladalni rob prtljažnika.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Kamiq  

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 10:06 15. Julij 2021.

    V zadnjih 4 tednih sem prejel 27346 EUR od dela s krajšim delovnim časom od doma. To službo sem dobil …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.