Avto > Na Štrom
600 ogledov

Takšna je električna prihodnost rallyja

škoda fabia RE-X1 kreisel, električni dirkalnik
1/3
Škoda
Škoda v letošnjem letu praznuje že 120 let udejstvovanja v motošportu, kar je proslavila športno in električno, bolj natančno, z električno specialko za rally.

Električni dirkalnik se uradno imenuje škoda RE-X1 kreisel in je plod sodelovanja med oddelkom Škoda Motorsport, avstrijskim zastopnikom Škode, proizvajalcem električnih komponent Kreisel Electric in moštvom Baumschlager Rallye & Racing.

Škoda enyaq iV Prvi kilometri Avto Prvi kilometri s škodo, ki postavlja nove standarde

škoda fabia RE-X1 kreisel, električni dirkalnik | Avtor: Škoda Škoda

Pri Škodi so za osnovo električnega dirkalnika vzeli trenutno rally specialko škoda fabia rally2 evo in jo prilagodili za vgradnjo Kreislovega električnega pogonskega sklopa. S tehničnimi podatki so sicer skopi, vendar pa je znano to, da dirkalnik škoda RE-X1 kreisel poganja elektromotor z močjo 260 kilovatov in navorom 600 njutonmetrov, ki se napaja iz baterije s kapaciteto 52,5 kilovatne ure in napetostjo 860 voltov. S tem je škoda RE-X1 kreisel dejansko močnejša od bencinske fabie rally2 evo, saj njen 1,6-litrski štirivaljnik zmore »le« 214 kilovatov moči in 425 njutonmetrov navora.

Škodina predhodnica, tovarna Laurin & Klement, je leta 1901 z motociklom L&K tip C, ki ga je vozil Narcis Podsedníček, sodelovala na zahtevni dirki Pariz-Berlin. Podsedníček je premagal edinega preostalega tekmeca na dirki, a je na cilj prišel sredi noči, ko so uradniki kontrolne točke že spali. Za zabeležko časa je zaprosil bližnjega orožnika, s tem pa razjezil vodstvo dirke, ki ga je zaradi neupoštevanja pravil diskvalificiralo. Motociklistični navdušenci se z odločitvijo vodstva seveda niso strinjali in so Podsedníčka kot moralnega zmagovalca dirke nosili na rokah.

200-kilovatno polnjenje

Pri Kreislu so za rally razvili tudi posebni polnilnik. Imenujejo ga CHIMERO, omogoča pa polnjenje z močjo 200 kilovatov. Električni pogon je od inženirjev zahteval tudi precej prilagoditev karoserije, predvsem njenega dna, v katerega je bilo treba litij-ionski baterijski sklop vgraditi kar se da nizko. Povečani masi zaradi baterij so prilagodili tudi podvozje.

škoda fabia Avto Škoda razkrila svojo veliko novost

Škoda Motorsport je sicer prvo različico škode RE-X1 kreisel pripravila za asfalt, vendar jo moštvo Baumschlager Rallye & Racing jo preskuša tudi na makadamu, torej bo v prihodnje šlo za veliko bolj vsestranski dirkalnik. Kljub temu, da gre v bistvu za študijo, jo je avstrijska zveza za motoršport AMF v okviru kluba ÖAMTC homologirala za dirke, zato bo lahko tekmovala tudi v avstrijskem rally prvenstvu. Prvi nastop na rallyju je predviden že za julij.

škoda fabia RE-X1 kreisel, električni dirkalnik | Avtor: Škoda Škoda

Komentarjev 1
  • Lorraine_Johnson 11:43 03.julij 2021.

    Google plačuje dobro plačo od doma od 4500 do 6000 dolarjev na teden, kar je neverjetno pred letom dni, ko sem bil brezposeln v strašnem gospodarstvu. tukaj sem začel ..... >>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑬𝒓𝒐𝑷𝒓𝒐𝒇𝒊𝒕.𝐜𝐨𝐦