Tlakovana pot do dražjih vozil

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Na finančnem ministrstvu so z veliko zamudo poslali predlog novega zakona o davku na motorna vozila v medresorsko usklajevanje.
Oglej si celoten članek

Avtomobilski uvozniki in zastopniki že od spomladi ministrstvo za finance opozarjajo k nujnemu sprejetju novega zakona o davku na motorna vozila. Spremenila so se namreč pravila glede emisij, saj bo obdavčitev po starem ciklu NEDC, kjer so emisije vozila zaradi laboratorijskih testiranj občutno nižje kot po novem WLTP ciklu, kjer se meritve odvijajo na cesti, od leta 2021 zaključen. 

Davek Država je rekla, da noče nič, sedaj bi pobrala še 18 milijonov

Potem ko so v začetku leta v okviru javne obravnave prejeli več kot 80 pripomb zainteresirane javnosti, so zdaj na finančnem ministrstvu poslali predlog novega zakona o davku na motorna vozila v medresorsko usklajevanje. Z njegovo uveljavitvijo se vozil ne bo več obdavčevalo glede na prodajno ceno, sprejet pa mora biti zakon še letos.

Foto: Žurnal24 Nakup avtomobila preko interneta

Predlog Predlog: Tako bi morali biti videti novi oglasi za avtomobile

Po ocenah Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) bodo vozila nižjega srednjega razreda po novem precej bolj obdavčena. Kot so izračunali v začetku leta, bi kupci najcenejših modelov motornih koles plačali štirikrat več davka, za 20 najbolj prodajanih novih osebnih vozil, med katerimi se najvišje uvršča Renaultov clio, pa bi se davek v povprečju zvišal za 12 odstotkov. Po drugi strani bodo manj obdavčena vozila višjih cenovnih razredov.

Po predlogu novega zakona obdavčitev motornih vozil ne bo več odvisna od prodajne cene, pač pa se bodo upoštevale le okoljske komponente, kot so vrsta goriva, izpust ogljikovega dioksida ali emisijski standard. Z obdavčevanjem motornih vozil je namreč mogoče vplivati na ravnanje kupcev motornih vozil, tako da se zaradi ugodnejše obdavčitve odločajo za nakup okolju prijaznejših in čistejših vozil, pojasnjujejo na ministrstvu.

V tem smislu v novem zakonu tudi ne bo več zapisanega dodatnega davka na motorna vozila, ki je bil za vozila s prostornino motorja nad 2,5 litra uveden sredi leta 2012. Takšna luksuzna vozila so namreč lastniki vse pogosteje registrirali v tujini, to pa je imelo negativne posledice za državni proračun. Za vsa vozila bo tako določen enotni davek, s čimer pa se prenavlja tudi lestvica za odmero davka.

Foto: Saša Despot salon Lexus

Na ministrstvu za finance so osnutek novega zakona o davku na motorna vozila objavili sredi januarja, ko so poudarili bistveno poenostavitev postopkov tako za kupce motornih vozil kot za Finančno upravo RS (Furs) in ostale vpletene državne organe. Za vlaganje napovedi za odmero davka ter uveljavljanje oprostitev in vračil davka je namreč predvidena uporaba Fursovega informacijskega sistema eDavki.

Država močno zamuja! Država močno zamuja! Se bomo izognili podražitvi avtomobilov?

Čeprav nizka, ostaja obdavčitev predvidena tudi za električna vozila ter druga motorna vozila brez izpustov ogljikovega dioksida, glede katere na GZS menijo, da bi jo morala Slovenija povsem oprostiti, če želi res spodbuditi prehod na uporabo električnih vozil in prispevati k znižanju izpustov.

Pričakovati je, da bo vlada s postopkom sprejemanja novega zakona pohitela. Konec leta 2020 se namreč izteče zdaj veljavno prehodno obdobje, v katerem veljata dva različna preskusna postopka za merjenje izpusta ogljikovega dioksida in porabe goriva. Od 1. januarja 2021 bo za nova vozila veljala le še novejša od obeh metodologij, medtem ko bodo rabljena še vedno opremljena s podatki na podlagi starejše metodologije. To bi lahko z vidika obdavčitve vozil pomenilo neenako obravnavo.

Foto: Žurnal24 Salon Tesle v Ljubljani

Videti je, da ministrstvo tem pripombam ni v celoti sledilo. V predlogu, ki ga je danes posredovalo v medresorsko usklajevanje, je nekoliko znižalo predvideni znesek davka le za vozila z močjo motorja med 110 in 170 KW ter za vozila z najvišjimi vrednostmi izpustov ogljikovega dioksida.

V novem zakonu zapisana lestvica za odmero davka na motorna vozila bo upoštevala novo metodo merjenja ogljikovega dioksida izpustov za nova vozila. Davek se bo sicer izračunal kot seštevek treh obveznosti, izračunanih glede na izpust ogljikovega dioksida in vrsto goriva, glede na moč motorja in glede na emisijski standard euro.

Voda teče v grlo Voda teče v grlo: grozi skok cen avtomobilov tudi za več kot 2.000 evrov

Na te določbe so na finančnem ministrstvu v okviru javne obravnave prejeli tudi največ pripomb, in sicer predvsem zaradi nestrinjanja s predvideno zmanjšano obdavčitvijo višjih razredov motornih vozil ter povečano obdavčitvijo motornih vozil nižjega srednjega razreda.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 23:31 26. Oktober 2020.

    Če bi imel denarja na pretek,bi si kupil nov SUZUKI JIMNY ali 2013 SUZUKI KIZASHI.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.