Trije veliki med majhnimi

Foto: Žurnal24 Med tekmeci so zelo majhne razlike, zato bodo o nakupu odločale predvsem prednos Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Trije najnovejši modeli vsak na svoj način naskakujejo prestol B-razreda. Na Žurnalovem trojnem testu smo med seboj primerjali hondo jazz, hyundai i20 in ford fiesto.
Oglej si celoten članek
 

Hyundai i20

Motor: 1396 ccm, bencinski, 100 KM, 74 kW pri 5500 vrtljajih/minuto
Navor: 137 Nm pri 4200 vrtljajih/minuto
Poraba na testu: 7,3 litra/100 km, izpust 133 g CO2/km
Zmogljivosti: 180 km/h, 11,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 12.490 evrov

Cilj teh treh zelo različnih znamk je isti, receptov za njegovo dosego pa je več. Korejci stavijo na odlično razmerje med dobljenim in ceno in hkrati nudijo veliko konkretne vsebine, Nemci na dinamičnost za razumno ceno in privlačno obliko, medtem ko Japonci pred vse postavljajo prostornost in prilagodljivost, ampak za občutno višjo ceno. Kateri je torej najboljši?

Glede oblike ne bomo razpredali, saj bo o tem presodil vsak posameznik, lahko pa rečemo zgolj to, da je i20 glede oblike predhodnika zelo napredoval, je pa na daleč mogoče preveč podoben Oplovi corsi, zaradi česar trpi njegova prepoznavnost. Podobno je tudi pri fiesti, ki je od predhodnice veliko bolj dinamična in skladnejša, predvsem pa bodo to znali ceniti mlajši uporabniki. Jazz ohranja enoprostorsko izročilo predhodnika, je pa res, da se oblikovno mogoče (pre)malo razlikujeta.

Jazz daleč najprostornejši
V notranjosti so razlike med tremi primerjanimi modeli še največje in najobčutnejše. Pri snovanju so si oblikovalci zadali različna poslanstva, še najbolj se to pozna pri jazzu, kjer ima opazovalec občutek, da so pazili na vsak centimeter (ne)izrabljenega prostora. Sedenje v japonskem predstavniku je enoprostorsko visoko, prednjači pa tudi po prostornosti in prilagodljivosti. Preostala dva v tej kategoriji premoreta le deljivo zadnjo klop, kar je velik minus. Pri prtljažniku si tako kolajno s 400-litrsko prostornino prav tako nadene jazz, druga dva (z 295 litri) zaostajata kar precej. Jazz premore še najlažje podiranje sedežev, dvojno dno prtljažnika ter poseben sistem, s katerim je mogoče dvigniti sedalni del klopi v drugi vrsti, s čimer nastane ravno dno za prevoz kakšnega večjega LCD-televizorja. Pohvalno.

 

Ford fiesta

Motor: 1596 ccm, bencinski, 120 KM, 88 kW pri 6000 vrtljajih/minuto
Navor: 152 Nm pri 4050 vrtljajih/minuto
Poraba na testu: 7,6 litra/100 km, izpust 152 g CO2/km
Zmogljivosti: 193 km/h, 9,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 13.890/15.670 evrov

Fiesta športna, i20 nekje vmes
Pri materialih in ergonomiji se slika malo obrne, in sicer v ospredje stopita preostala tekmeca, malce bolj fiesta. Pri tej hvalimo novo sredinsko konzolo v stilu mobilnih telefonov, fiesta prednjači tudi glede položaja za volanom, zahvaljujoč odličnemu volanu in sedežem. Samo v fiesti imaš tudi občutek, da sediš v številko večjem avtomobilu. i20 glede ergonomije sicer pomeni občuten korak naprej, ampak fieste vseeno ne dohiti. Hvalimo predvsem sedeže z občutno več bočnega oprijema, izgled sredinske konzole s kakovostno avdionapravo, ki jo obkroža simpatična imitacija aluminija. Tudi volanski obroč in materiali so veliko boljši kot prej. Jazz se glede tega ne izkaže, se pa odkupi z veliko opreme, ki je v tem razredu nismo vajeni. Hvalimo panoramsko streho, parkirna pomagala in tempomat, ki jih tekmeca nimata. Del opreme pri vseh pa je ESP, čeprav pri fiesti žal vedno zahteva doplačilo, s čimer si je prislužila velik minus. Ima pa jazz med tremi tudi najbolj samosvojo ergonomijo, ki se je mi žal še nismo uspeli privaditi, še posebej to velja za stikala klimatske naprave, katere razpihovalnik deluje tudi zelo neenakomerno glede na moč.

 

Honda jazz

Motor: 1339 ccm, bencinski, 99 KM, 73 kW pri 6000 vrtljajih/minuto
Navor: 127 Nm pri 4800 vrtljajih/minuto
Poraba na testu: 7,4 litra/100 km, izpust 130 g CO2/km
Zmogljivosti: 182 km/h, 11,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 16.900/17.763 evrov

Pri ceni i20, pri motorju fiesta
Na papirju imajo vsi dovolj moči, je pa res, da ima jazzov motor zaradi majhnosti s težo vozila največ dela. Zato ga je treba priganjati v vrtljaje, pri višjih vrtljajih pa to pomeni kar visok nivo hrupa. S tem je bolj kot na avtoceste prikovan na mestno in primestno vožnjo, za več kot to žal ni najprimernejši. Ima pa jazz zato enega boljših menjalnikov v razredu. Motor v i20 je več kot spodoben, rad se vrti, vseeno pa je bolje izoliran kot japonski predstavnik. Menjalnik je nov in je natančnejši kot tisti v getzu, vseeno pa jazzovemu ne more slediti. Tisti v fiesti je nekje vmes, na trenutke je hiter in natančen, se pa včasih pusti zmesti. Ko je govora o motorju, v ospredje spet stopi fiesta, res pa je, da gre večina zahvale zato večji prostornini in posledično moči motorja. Fiesta se med tremi tudi najbolje počuti v ovinkih, saj je glede voznih lastnosti in lege na cesti še vedno merilo v razredu. Med tremi agregati bi zaradi zglednih zmogljivosti izbrali ravno slednjega, saj nudi najširši krog uporabnosti, od mestne vožnje, prek udobnega avtocestnega križarjenja, do nudenja športnih užitkov v stilu športnikov. Glede porabe je najvarčnejši i20, vendar mu je jazz tik za petami. Malenkost višjo porabo nudi fiesta, kar je razumljivo, če upoštevamo, da se v nosu vrti tudi največji motor. So pa razlike kljub vsemu zelo majhne.

Pri ceni se tehtnica občutno prevesi v korist hyundaia i20, saj za 12.490 evrov ponudi zelo veliko. Predvsem jazz je veliko dražji in s tem je njegov krog kupcev občutno manjši. Pri hondi poudarjajo, da želijo z jazzom privabiti predvsem zahtevnejše kupce, kar je glede na opremo in ceno razumljivo, vprašanje pa je, ali bo obrodilo sadove. Fiesta je tu nekje vmes. Je sicer tisoč evrov in pol dražja od i20, nudi pa več moči, se bolje pelje in bolje izgleda. Škoda je le, ker ESP vedno zahteva doplačilo in ker so pri določenih delih v notranjosti (kot je le delno usnjen volanski obroč) vidno varčevali. Je pa fiesta glede na videno še vedno dokaj poceni, čeprav ni najcenejša.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.