Slovo legende, ki je preprečila smrt avtomobilske ikone

Foto: Porsche Peter Schutz Foto: Porsche Peter Schutz Foto: Porsche Peter Schutz Foto: Porsche Peter Schutz Foto: Porsche Peter Schutz
V 88 letu starosti je umrl človek, ki se je v zgodovino avtomobilizma zapisal z zlatimi črkami.
Oglej si celoten članek

"Povsod, kjer sem se pojavil, sem prisluhnil ljudem, ki so mi postavljali eno in isto vprašanje - zakaj prekiniti proizvodnjo modela 911," je v času svoje kariere pri Porscheju povedal Američan Peter Schutz, ki je umrl pred nekaj dnevi, star 87 let.

Peter Schutz je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja vodil znamko Porsche, prav on pa je zaslužen, da eden najbolj slavnih modelov v avtomobilski zgodovini porsche 911 živi še danes. Še več, znamka je prav pod njegovim vodstvom napredovala in postala uspešna. 

Avto GT2 RS je najhitrejši porsche 911 doslej

Schutz je po rodu sicer Nemec, vendar pa je njegova družina med drugo svetovno vojno migrirala na Kubo. Dve leti pozneje, ko je bil star 10 let, so se preselili v ZDA. Schutz je prvi Američan, ki je postal šef Porscheja, na to mesto ga je leta 1981 imenoval sam Ferry Porsche.

Takrat je bila blagovna znamka Porsche v veliki krizi. Bojevali so se z izgubami, prodaja modela 911 pa je strmo padala. Naložbe v motošport so krčili, stroške so začeli manjšati. Prav zato so se odločili prekiniti načrte z modelom 911, s čimer so se osredotočili na pomembnejša modela s spredaj vgrajenim motorjem 944 in 928.

Foto: Porsche Peter Schutz

To Schutzu ni bilo všeč. "Povsod, kjer sem se pojavil sem prisluhnil lljudem, ki so mi postavljali eno in isto vprašanje - zakaj prekiniti proizvodnjo modela 911," je pojasnil, pogosto vprašanje pa je bilo tudi, zakaj niso prisotni v svetu dirk?

SLOVENSKE TABLICE Registracije vozil junija v Sloveniji: Tesla X, ferrari californija, porscheji 911 ...

Drzna poteza Schutza

Schutz se je odločil za drzno potezo in za prevetritev modelske palete ter naložbe. Ne le, da je ohranil model 911 pri življenju, še razširil je njegovo modelsko paleto. Dodal je modela 911 cabriolet in 911 speedster.

Tudi legendarni porsche s štirikolesnim pogonom 959 je nastal pod njegovim vodstvom. Znamko Porsche je s tem "izstrelil v stratosfero" superšportnih avtomobilov, s tem pa tlakoval pot modelom, kot sta carrera GT in 918 spyder, ki sta sledila desetletja kasneje. 

Foto: Porsche Peter Schutz

Schutz je prav tako znamko Porsche zapisal med najbolj uspešne znamke v svetu dirkanja, v najrazličnejših disciplinah, vključno z razvojem turbopolnilnikov za McLaren TAG F1 moštvo med leti 1984 in 1987, zagotovil je prevlado v LeMansu med leti 1981 do 1987, "potopil je prst" celo v slavno tekmovanje Indy. 

Avto Porsche strasiral železnico skozi Tuhinjsko dolino

Razbesnel trgovce

Pri vodenju se je ubadal tudi z izzivi in težavami, vključno z napačnim in kratkotrajnim poskusom zamenjave franšiznih prodajalcev Porschejev po ZDA. Leta 1984 je Porsche AG ustanovil Porsche Cars North America in napovedal, da bo hčerinsko podjetje tega novega podjetja, imenovanega Porsche Centers Inc., ustanovilo 40 svojih lastnih prodajalen za prodajo novih porschejev.

Foto: Porsche Peter Schutz

Obstoječi trgovci bi še vedno lahko služili s Porschejevimi modeli in bi lahko delovali tudi kot prodajni zastopniki, ki bi sprejemali naročila.

Avto Porsche 911 GT2 RS posekal rekord Zelenega pekla

Trgovci so bili besni. V njihovem imenu so bili vložene tožbe, v katerih so zahtevali odškodninske zahtevke v višini več milijard dolarjev. Porsche se je hitro povlekel nazaj, Schutz pa je kasneje izrazil začudenje in presenečenje ter nestrinjanje na reakcijo prodajalcev. Kljub vsemu je Porsche krizo preživel brez večjih prask.

Foto: Porsche Peter Schutz

Kasneje časi za avtomobilske proizvajalce niso bili najbolj rožnati. Kljub temu, da je Porschejev dobiček s 4,5 milijona dolarjev v davčnem letu 1981 narasel na 54,7 milijona dolarjev leta 1985, je Porscheju leta 1987 krila pristrigel šibak valutni tečaj dolarja. Porscheji so se močno podražili, prodaja je padla, proizvajalec pa je bil prisiljen zmanjšati proizvodno. Schutza je 1. januarja leta 1988 zamenjal Heinz Branitzki.

Novi porsche Kaj morate vedeti o novem porsche cayennu

V poznejšem življenju je Schutz postal javni govornik, leta 2003 pa je izdal knjigo »Driving Force« o tem, kako učinkovito voditi ljudi v podjetju. Ubadal se je s tematiko, kako postaviti prave ljudi na prave položaje. 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.