V Sloveniji vozilo, kakršnega do zdaj nismo bili vajeni

Foto: Lexus Lexus LM Foto: Lexus Lexus LM Foto: Lexus Lexus LM Foto: Lexus Lexus LM Foto: Lexus Lexus LM Foto: Lexus Lexus LM Foto: Lexus Lexus LM Foto: Lexus Lexus LM Foto: Lexus Lexus LM Foto: Lexus Lexus LM Foto: Lexus Lexus LM Foto: Lexus Lexus LM Foto: Lexus Lexus LM Foto: Lexus Lexus LM Foto: Lexus Lexus LM Foto: Lexus Lexus LM Foto: Lexus Lexus LM
LM je za znamko Lexus v Evropi povsem nova vrsta vozila. V roku meseca dni bo možno prestižni potniški enoprostorec naročiti tudi pri nas.
Oglej si celoten članek

Razred enoprostorcev je "out", dobro pa na trgu kaže prestižnim kombijem. Tako modelu VW multivan kot tudi mercedes-benzu razred V. Prihaja pa tekmec, ki ga pri nas še ni bilo - lexus LM. Ni povsem nov model, saj ga Kitajci poznajo še tri leta. Kratica LM v angleškem jeziku predstavlja besedi luxury mover. Gre za vozilo, ki po interpretaciji japonske premijske avtomobilske znamke združuje lastnosti udobne admiralske limuzine in prostornost ter enoprostorsko zasnovo kombija. V konkretnem primeru novega enoprostorca LM gre tudi za udejanjanje načel japonskega gostoljubja omotenaši, ki se osredotočajo na udobje, funkcionalne podrobnosti, uporabnost in vsestransko dobro počutje.

Foto: Lexus Lexus LM

Lexus si s predstavitvijo povsem novega tipa vozila na evropskem trgu prizadeva privabiti nove kupce, ki imajo nekoliko drugačen življenjski slog in bolj specifične potrebe po mobilnosti.

Kombi z dolžino 5.130, širino 1.890 in višino 1.945 mm je verjetno eden najbolj razkošnih in z obliko tudi najbolj nenavadnih vozil. Ogromna vretenasta maska je povsem nekaj novega, kar smo poznali do zdaj. Še veliko bolj zanimivo je v kabini, ki so jo izdelali po navdihu zasebnih letal ali povedano drugače, letenja v prvem razredu. V ponudbi bosta dve različici – 7-sedežna v konfiguraciji 2 + 2 + 3 in štirisedežna različica opremljena z velikimi letalskimi sedeži, ki jih je mogoče postaviti v povsem horizontalen položaj. Poleg tega sta na voljo hladilnik in pametni multifunkcijski upravljalnik za prilagajanje nastavitev kabine.

Foto: Lexus Lexus LM

Voznikov prostor in zadnji del kabine sta pri 4-sedežni različici ločena s pregrado, ki vključuje izvlečno okno. S tem je zagotovljen pogled naprej in hkrati omogočena komunikacija. Če potniki zadaj želijo več zasebnosti, se lahko okno zapre in zatemni. Največji pripomoček pa je velikanski 42-palčni HD zaslon (122 centimetrov), ki ga lahko razdelimo tudi na dva ločena dela, da lahko vsak spremlja svojo vsebino.

Foto: Lexus Lexus LM

Na voljo je pretakanje video vsebin ali povezava z zunanjimi napravami preko HDMI. Izkušnja gledanja filmov ali videoposnetkov je še toliko bolj intenzivna, ker je na vozilu avdio Mark Levinson s 23 zvočniki. Dva ločena sedeža sta zasnovana tako, da preprečujeta neprijetne občutke pri nagnjenem telesu - stabilizirata telo, glavo in zmanjšata nizkofrekvenčne vibracije.

Foto: Lexus Lexus LM

Sedeži so ogrevani, prezračevani in z možnostjo naklona v vodoravni položaj. Nato skupaj z raztegljivo oporo za noge ustvarijo popolno sproščujočo posteljo, podobno tistim v letalih. Oblazinjenje je izdelano iz najimenitnejšega anilinskega usnja, blazine za glavo pa iz dveh materialov različnih mehkob. Občutek razkošja ustvarja tudi posebna klimatska naprava, ki z infrardečimi senzorji meri temperaturo telesne površine vsakega potnika ter prilagaja temperaturo in intenzivnost prezračevanja. Poleg registrov v pregradi, ki usmerjajo tok popolnoma prečiščenega zraka v noge ali roke, so tu še grelniki vratu, integrirani neposredno v vzglavnika. Vzdušje dopolnjuje ambientalna osvetlitev s petimi motivi in 14 senčniki.

Foto: Lexus Lexus LM

Tudi kokpit je zasnovan po načelu omotenaši. Predvsem pa je izdelan z enako pozornostjo do detajlov kot vsi drugi novi modeli znamke Lexus. Razporeditev glavnih upravljalnih elementov, merilnikov in virov informacij sledi konceptu tazuna, tako da voznik potrebuje le majhen premik roke ali oči in lahko svojo pozornost osredotoči na cesto pred seboj. Tazuna je namreč japonska beseda, ki opisuje intuitivni nadzor, ki ga ima jahač z nežnim upravljanjem vajeti nad svojim konjem.

Foto: Lexus Lexus LM

LM je opremljen z najnovejšo generacijo varnostnega sistema Lexus safety system+. Najnovejši paket vključuje razširjene funkcije sistema za zaznavanje in preprečevanje trka, vključno s pomočjo pri krmiljenju v sili, prilagodljivim tempomatom in s proaktivnim asistentom za varnejšo vožnjo v počasnejšem mestnem prometu. Voznikov monitor nenehno preverja voznikovo budnost in po potrebi nežno ustavi vozilo ter sproži sistem eCall, prek katerega pokliče pomoč, če se voznik ne odzove na predhodna opozorila. Sprednja in zadnja drsna vrata so opremljena z elektronskim sistemom e-Latch in s sistemom za varno izstopanje iz vozila, ki opozarja na bližajoči se promet od zadaj in preprečuje nenamerno odpiranje, ki bi lahko povzročilo nesrečo.

Foto: Lexus Lexus LM

LM 350h poganja Lexusov 2,5-litrski samopolnilni hibridno-električni sistem, ki je nameščen tudi v povsem novih modelih NX 350h in RX 350h. Omogoča tiho in visoko učinkovito delovanje. Največja moč motorja je 245 konjskih moči (180 kW) z največjim navorom 239 Nm.

Z uporabo posebne tehnologije posodobitve programske opreme potekajo po zraku in se izvajajo nemoteno, kar lastnikom omogoča, da jim za tovrstno posodabljanje ni treba obiskati servisnega centra. Enoprostorca LM je mogoče opremiti tudi z dodatnim razširjenim varnostnim paketom. Ta med drugim vsebuje sistem za pomoč pri zamenjavi voznega pasu (LCA), ki omogoča samodejno zamenjavo voznega pasu, ko se med vožnjo po avtocesti uporabljajo smerniki. Na voljo je tudi sistem za zaznavanje prečnega prometa spredaj, ki v križišču zaznava promet z obeh strani.

Foto: Lexus Lexus LM

Modeli z volanom na levi strani so serijsko opremljeni z elektronskim štirikolesnim pogonom Lexus E-Four. Različice z volanom na desni strani so na voljo s sprednjim ali štirikolesnim pogonom. Sistem E-Four omogoča porazdelitev navora zadnjega pogona, da zagotovi stabilno držo vozila pri obračanju in pripomore k udobju potnikov. Ravnovesje navora sprednjega in zadnjega pogona se samodejno nastavi in ponuja razmerja med 100:0 in 20:80, kar zagotavlja varno upravljanje pri speljevanju ali zavijanju na spolzkih površinah.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.