Velik preobrat: Ne bomo vozili le električnih avtomobilov

Foto: Epa Evropski parlament.
Foto: Epa Evropski parlament.
Nemški kancler Friedrich Merz je v zadnjih tednih z dvostranskimi sestanki, pred kratkim s slovenskim premierjem Robertom Golobom, sklepal partnerstva v boju proti prepovedi prodaje vozil z motorjem na notranje zgorevanje po letu 2035. Očitno so bila bilateralna srečanja in pritisk na Evropsko komisijo uspešna.
Oglej si celoten članek

Evropska komisija želi po pisanju nemške spletne strani Automboilwoche pripraviti "avtomobilski sveženj", ki bo tudi po letu 2035 dovoljeval vozila na e-goriva in biogoriva. Pismo nemškega kanclerja Friedricha Merza (CDU) predsednici Evropske komisije Ursuli von der Leyen, v katerem nemške vladajoče stranke zahtevajo izboljšave dogovorjene prepovedi motorjev z notranjim zgorevanjem, očitno učinkuje. Evropska komisija namerava odstopiti od stroge prepovedi in dovoliti vozila z motorji z notranjim zgorevanjem tudi po letu 2035.

Foto: Profimedia Friedrich Merz

O tem je prvi poročal poslovni dnevnik Handelsblatt. Po poročanju časnika je evropski komisar za promet Apostolos Tzitzikostas potrdil, da je bilo pismo v Bruslju zelo dobro sprejeto. Izjavil je, da bodo v novi uredbi upoštevani vsi tehnološki dosežki. Tzitzikostas je poleg običajnih motorjev z notranjim zgorevanjem brez hibridne tehnologije v načrt izrecno vključil tudi goriva z ničelnimi in nizkimi emisijami ter biogoriva.

Vozila z motorji z notranjim zgorevanjem bodo še naprej dovoljena, če bodo za gorivo uporabljala ustrezna biogoriva ali e-goriva. Cilj Evropske komisije je omogočiti "ekonomsko vzdržen in socialno pravičen" prehod na podnebno nevtralne pogonske sisteme. Evropska komisija je prvotno načrtovala, da bo predlagane ukrepe posebej komentirala 10. decembra. Vendar je bil ta datum zdaj prestavljen. Tzitzikostas je v časopisu Handelsblatt napovedal, da bo "avtomobilski sveženj" predstavljen čim prej, idealno nekje decembra.

Foto: Profimedia Električni avto polnjenje polnilnica

Poleg reforme predpisov o CO₂ naj bi vključeval tudi ukrepe, ki bodo evropski industriji pomagali ohraniti tehnološko prednost. Razpravlja se o spodbudah za vozni park podjetij, pa tudi o „ciljno usmerjenih preferenčnih merilih EU“ za okrepitev evropske vrednostne verige.

Nemška vlada se je v svojem novem programu subvencioniranja električnih avtomobilov zavzemala tudi za merila lokalne vsebine, vendar brez podrobnih pojasnil. V skladu s predlogom morajo do subvencije upravičena vozila v celoti ali vsaj delno izvirati iz Evrope, še piše Automobilwoche.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 06:42 4. December 2025.

    Zanimivo kako nas nateguje eu. Vse gre čez njihov števec. Seveda ne bojo dovolili na alternativna goriva, sploh ne tista …

  • 17:33 3. December 2025.

    In super draga biogoriva ter e-goriva bodo ustrezno subvencionirana tako, kot propadli net metering iz OVE, ki ga bo plačevala …

  • 17:32 3. December 2025.

    Večina je vedela že na začetku, da zadeva nebo šla skozi....

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.