Videz je že letnik 2022, kaj pa asistenčni sistemi?

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Preverili smo, v kolikšni meri je tipični predstavnik najbolj prodajanega razreda avtov letnika 2020 že uglašen z obveznimi pravili iz leta 2022.
Oglej si celoten članek

Na podaljšanem testu se družimo s citroënom C3 aircross, tipičnim predstavnikom križancev B segmenta, ki so postali eden najbolj prodajanih razredov vozil pri nas in širše v Evropi.

C3 aircross velja za enega najbolj prostornih, če ne najprostornejšega v svojem segmentu, kar le zvišuje njegovo vsakdanjo vrednost. Ali je sposoben preseči trenutne norme tudi glede raznih naprednih asistenčnih sistemov in povezljivosti?

Euro NCAP test mu je leta 2017 prisodil oceno odlično, saj je prejel po takratnih standardih vseh pet zvezdic. Zelo dobro se je odrezal pri pasivni varnosti za odrasle in otroke, spodobno pa se odreže tudi glede različnih naprednih asistenčnih sistemov. 

Preizkusili smo Je moderni križanec primeren za družino?

In prav to področje nas je zanimalo, saj smo želeli preveriti, v kolikšni meri povprečen avto letnika 2020 že izpolnjuje standarde, ki jih bodo morali po letu 2022 izpolnjevati vsi na novo homologirani modeli, ne glede na velikostni in cenovni razred. 

Foto: Saša Despot Citroën C3 Aircross

Zahteva št. 1 

Napredni sistem za zaviranje v sili s prepoznavanjem ovir in premikajočih se vozil. 

Citroën C3 aircross tako kot praktično vsi sodobni avtomobili že ima sistem AEB. Pri C3 aircrossu deluje ob pomoči kamere na vetrobranskem steklu. Delovanje je dvostopenjsko. V primeru približevanja oviri sistem prek zvočnega in slikovnega najprej opozori voznika, naj odvzame plin in zavira. V primeru, da se voznik še vedno ne odziva, pa se vključi samodejno zaviranje v sili, ki z maksimalno zavorno močjo skuša zavreti avto še pred trkom, ali pa vsaj z minimalno hitrostjo. Ne zmore pa še C3 aircross prepoznavati pešcev in kolesarjev, kar je pri povsem novih avtih praktično že standard.

Zahteva št. 2

Opozarjanje na zaspanost in zmanjšano pozornost voznika.

C3 aircross že ima sistem, ki prek gibanja volanskega obroča in drugih podatkov ugotavlja, ali se voznik oziroma voznica vedeta slabše odzivno. Če avto to zazna, opozori z opozorilnim in zvočnim signalom. 

Zahteva št. 3 

Sistem za zaznavanje vzvratne vožnje. 

Gre za dobro znano tehnologijo vzvratnih senzorjev, ki jih C3 aircross premore serijsko pri opremi shine ali pa v "mestnem paketu", v katerem so med drugim zložljiva ogledala. Bo pa verjetno tehnologija po sledi ZDA tudi v Evropi vse bolj šla v smer serijskih kamer. Doplačljiva kamera pri testnem avtu omogoča enostavno vzvratno vožnjo, veliko dodano vrednost predvsem v mestnem prometu pa predstavlja sistem samodejnega parkiranja, ki je del tehnološkega paketa.

Foto: Saša Despot Citroen C3

Zahteva št. 4

Sistem za ohranjanje voznega pasu v sili.

Vsi na novo homologirani avtomobili bodo morali imeti asistenta za držanje smeri. To pomeni, da ne bo dovolj le opozarjanje na skorajšnje nenakazano prehajanje ločilnih črt na cestišču, temveč bo moral avto samodejno pomagati vozniku prek volana, da vozilo ostane na svojem voznem pasu. Citroën C3 aircross ima zaenkrat že serijsko pri vseh opremah vgrajen klasični Lane Alert, torej opozorilnik, ki voznika opozori, ko zapelje prek črte brez smerokaza. 

Zahteve št. 5 do 7

Inteligentni sistem za uravnavanje hitrosti, pripomoček za namestitev blokirne naprave za primer uživanja alkohola in zapisovalnikom podatkov o dogodku.

Inteligentni sistem za uravnavanje hitrosti je namenjen temu, da avto na podlagi kamere ali navigacijskih podatkov prepozna znak z omejitvijo hitrosti. Vozila bodo morala po letu 2022 nato prek vibracij na stopalki za plin ali prek drugih "učinkovitih načinov" voznika opozoriti na prekoračitev. 

Pripomoček za namestitev blokirne naprave za uživanje alkohola predpisuje standardiziran priključek za enostavno nameščanje alkoholnih ključavnic. Zapisovalnik podatkov o vožnji bo moral biti sposoben shraniti podatke o dogajanju z avtom tik pred, med in po nesreči, kar bo omogočalo lažje identificiranje razlogov za nesrečo. 

V prvih dveh primerih gre za trenutno še za praktično neprisotno tehnologijo v avtih, medtem ko so zapisovalniki podatkov načeloma v vseh modernih avtih že danes, a niso standardizirani. Tudi C3 aircross zato teh funkcij še ne pozna. 

Foto: Saša Despot Citroën C3 Aircross

Ne samo obvezni, zelo koristni so tudi neobvezni

Seznam asistenčnih sistemov pri C3 aircross se na tem mestu še zdaleč ne zaključi. V primeru testnega avta je šlo za sisteme, ki sodijo v višjo raven opreme ali so del doplačljivega tehnološkega paketa. Velja omeniti predvsem opozorilnik na vozila v mrtvem kotu, ki pride vozniku zelo prav v primeru prehitevanj ali pa med mestno vožnjo po večpasovnicah, saj ga opozori, da je v tistem trenutku na levi ali desni strani avta drugo vozilo, ki ga sam morda v ogledalih ne opazi.

Prav tako je uporaben asistent za dolge luči, ki samodejno preklaplja snop med dolgimi in kratkimi lučmi, s čimer ponoči zelo razbremeni voznika ali voznico. 

Med zelo koristne asistenčne sisteme pa velja uvrstiti tudi povezljivost infozabavne naprave. V primeru testnega avta se je sposobna prek kabla povezati tako z Android Auto kot z Apple Carplay vmesnikoma. V obeh primerih gre za veliko dodano vrednost, ki zelo razbremeni voznika tako pri navigaciji, ki prikazuje aktualne prometne podatke, kot pri enostavnem in varnejšem upravljanju z morebitnimi telefonskimi klici. 

Poskusili smo Ducat jajc je preživel vožnjo

Zanimiva pa je tudi funkcija My Citroën, ki jo je mogoče povezati z aplikacijo na pametnem telefonu. Tako je moč prek telefona videti lokacijo avta na zemljevidu, z enim klikom dostopati do Citroënove asistence, beležiti podatke o poteh ali pa nastaviti opomnik za naslednji servisni pregled glede na način vožnje.

Posebnost avta, ki sicer nima 4x4 pogona, pa je tudi asistenca za bolj avanturistično vožnjo. Tako lahko vsaj razumem sistem Grip control, ki prek vrtljivega gumba omogoča optimizacijo vlečne moči in prilagoditev delovanja ESC sistema. Prilagojen je tako za mehko podlago kot tudi za spolzko pot in sneg. Dodatno pa je imel testni avto tudi sistem za nadzorovan spust, ko tehnologija pri nevarnem spustu samodejno vzdržuje nizko hitrost z zaviranjem in dodajanjem plina, voznik oziroma voznica pa le drži volan.

Citroën C3 aircross z zahtevami iz leta 2022 še ni povsem poravnan, tako kot to ni še velika večina današnjih modelov. A po drugi strani je glede asistenčnih sistemov kljub temu, da je že skoraj na polovici življenjskega cikla, dobro podkovan in se lahko primerja tudi z večino mlajših tekmecev. 

dezurni@zurnal24.si

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 01:05 15. Junij 2020.

    Dobrodošli na najboljšem spletnem mestu za zmenke -- www.Hosset.Com

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.