Vozili smo novi Toyotin SUV za 99 evrov na mesec, kako?

Foto: Žurnal24 Toyota yaris cross Foto: Žurnal24 Toyota yaris cross Foto: Žurnal24 Toyota yaris cross Foto: Žurnal24 Toyota yaris cross Foto: Žurnal24 Toyota yaris cross Foto: Žurnal24 Toyota yaris cross Foto: Žurnal24 Toyota yaris cross Foto: Žurnal24 Toyota yaris cross Foto: Žurnal24 Toyota yaris cross Foto: Žurnal24 Toyota yaris cross Foto: Žurnal24 Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross Foto: Toyota Toyota yaris cross
Nekateri mu zaradi oblike, ki spominja na ustanovitelja SUV vozil pred 27 leti, pravijo kar baby RAV4. Premierno smo vozili yarisa cross, ki naj bi bil po napovedih Toyotine postal njihova največja uspešnica v Sloveniji. Kako do cene 99 evrov na mesec?
Oglej si celoten članek

Čeprav je Toyota z RAV4 leta 1994 povzročila revolucijo na področju športnih terencev, pa z modelom yaris cross med zadnjimi vstopa na trg vstopa z vozilom, ki ga uvrščamo v B razred športnih terencev oziroma križancev. Pri Toyoti, kjer imajo zdaj v paleti SUV vozil zdaj štiri modele, yaris cross je vstopni model, po velikosti pa sledijo C-HR, RAV4 in prestižni highlander, leta 2022 pa si lahko obetamo še peti model corolla cross, so samozavestni in pravijo, da ni nikoli prepozno.

Foto: Žurnal24 Toyota yaris cross

Avto Izboljšanje mobilnosti na ruralnih območji

Še več, načrt z modelom yaris cross so veliki, samo letos želijo v Sloveniji prodati 300 enot, prihodnje leto pa 1.000, kar pomeni, da bi bil to eden od najbolj popularnih vozil na slovenskih cestah.

Foto: Toyota Toyota yaris cross

Toyota nad konkurenco s posebnostmi yaris crossa

Kako pomemben model za Toyoto v Sloveniji je yaris cross, kaže podatek, da je okoli 45 odstotkov vseh na novo registriranih vozil pri nas športnih terencev oziroma križancev. Pri čemer je B SUV razred najbolj prodajan razred.

Foto: Toyota Toyota yaris cross

Yaris cross ima po zagotovilih Toyotinih inženirjev, ki so nam v Toyotinem evropskem centru, kjer je bilo vozilo posebej razvito in oblikovan za evropske kupce, razložili, v čem je drugačen od konkurentov kot so VW t-cross, peugeot 2008, renault captur in drugi.
V marsičem je yaris cross podoben kombilimuzinskem yarisu, s katerim si deli genski zapis, med drugim tudi osnovo za to, TNGA-B platformo za kompaktna vozila. Prilagodljiva platforma je omogočila vgradnjo tehnologij za varnost in udobje, ki jih poznamo pri večjih modelih, hkrati pa je avto bolj dinamičen na cesti. Na predstavitvi v Bruslju so kot prednost pri Toyoti poudarjali izkušnje, predvsem s hibridno tehnologijo, ki jo razvijajo že več kot dve desetletji in tudi izkušnjami na področju SUV vozil. Yaris cross je kot eden redkih modelov na voljo s štirikolesnim pogonom, saj dodaten električni motor omogoča razporejanje navora tudi na zadnjo pogonsko os.

Foto: Toyota Toyota yaris cross

Avto Tako še noben avtomobilski proizvajalec ni nagradil Slovenca

Na zunaj konkretno večji od yarisa

V primerjavi s kombilimuzinskim yarisom je cross daljši za konkretnih 24 centimetrov, tudi širši za dva centimetra in za skoraj tri centimetre bolj oddaljen od tal ter do devet centimetrov višji od standardnega yarisa. Le medosna razdalja, ki je 2,56 metra, se ni spremenila. V prvi vrsti naj bi zunanji in notranji gabariti zadovoljili mestne voznike, saj je avto precej okreten pa tudi mlajše družine in aktivne uporabnike vozil, saj lahko v velik 397-litrski prtljažnik (1097 litrski ob podrtju zadnjih sedežev), če snamemo prednji kolesi ob zloženih sedežih pospravimo dve kolesi. 

Foto: Žurnal24 Toyota yaris cross

Prvi vtisi

V nasprotju s športno oblikovanim modelom yaris cross ponuja bolj robustno obliko, z večjimi kolesi in previsi ter višjo oddaljenost od tal, torej lahko premaga tudi višje robnike v mestih, na primer. To pomeni tudi višji položaj sedenja in boljšo preglednost v vse smeri. V ergonomsko urejeni kabini z logično postavljenimi stikali je tudi veliko uporabnih odlagališč, volan je prijeten na otip, zelo športen. Avto je digitaliziran, vse podatke o vožnji lahko razbirate na merilnikih, ali velikem osrednjem zaslonu. Japonci, še posebej Toyota je vedno znala narediti uporaben avtomobil. Avto je dobro sestavljen, obljublja trajnost, nas je pa presenetilo da je v njem vgrajene presenetljivo veliko trde plastike. Prtljažnik je velik in prilagodljiv. 

Če imate 10 let staro Toyoto, boste presenečeni nad dinamiko vožnje. Kljub višji oddaljenosti od tal ohranja nizko težišče in je odlično vodljiv. Podvozje je čvrsto, a vseeno zelo udobno, kar pomeni, da se ob hitrejši vožnji skozi ovinke ne boste neudobno pozibavali. Hibrid se na prvi vtis zdi zelo živahen, ponuja dovolj moči, a bo za pravo oceno treba počakati na daljši test. V Belgiji je bila trasa večinoma ravninska, sestavljena iz vožnje po naseljih in mestu, nekaj tudi po avtocesti, kjer je veliko omejitev, speljevanj in ustavljanj. Smo pa po skoraj 80 kilometrih poti v dvokolesno gnanem hibridu izmerili porabo bencina le 4,1 litra na 100 kilometrov. Odlično. Preseneti tudi z dostopnostjo ob financiranju, sploh glede na začetni vložek in fiksni mesečni obrok odplačevanja.

Foto: Toyota Toyota yaris cross

Družinski prtljažnik

Električna vrata prtljažnika lahko odpremo z »zamahom noge pod odbijač«, pri Toyoti pa so prtljažnik opremili s posebnimi trakovi za pritrjevanje prtljage, lahko polico, ki ne zavzema prostora v prtljažniku, dvojnim dnom, zaradi zlaganja zadnjih sedežev po tretjinah v razmerju 40:20:40 (v osnovi je razporeditev dvodelna 60/40), pa lahko prevažate tudi daljše predmete.

Foto: Toyota Toyota yaris cross

Avto Najmanjši Toyotin križanec že na poti

Oblikovno so spremembe na zunaj precej velike v primerjavi z yarisom. Kolesa so večja (merijo do 18-palcev) in niso potisnjena v sam kot karoserije, tudi zaradi previsov, zaradi katerih je yaris cross videti kot pravi SUV in ne kombilimuzina. Že na prvi pogled je precej samosvoja toyota. Tudi na mednarodni predstavitvi se nismo mogli izogniti primerjavam z originalnim RAV4, začetnikom tega urbanega SUV razreda. Toyotini prodajalci so ga zaradi videza označili kar za baby RAV4, pa čeprav ima v imenu oznako yaris. Kot nam je povedal Hideki Hajaši, glavni inženir modela yaris cross, je bil namen narediti robusten pustolovski videz, a ohraniti urbani značaj agilnega vozila za hitro manevriranje po mestnih ulicah.

Foto: Toyota Toyota yaris cross

V kabini je razlik z yarisom veliko manj. Poudarek je na digitalizaciji in povezljivosti. Na sredini armaturne plošče je lahko zaslon do velikosti 9-palcev, merilniki so digitalizirani, pri Toyoti pa poudarjajo stalno povezanost s spletom preko oblaka s pomočjo vgrajene SIM kartice. To pomeni, da bodo podatki o prometu, vremenu ali drugi podatki, ki jih ponavadi voznik išče v navigacijskem sistemu, stalno posodobljeni in najnovejši.

Foto: Toyota Toyota yaris cross

Že serijsko bogato varnostno opremljen

Yaris cross je tudi brezžično povezan s telefonom prek sistema Apple CarPlay ali Android Auto. Parkiranje, ki po nekaterih raziskavah še vedno velja za enega najbolj stresnih dogodkov voznikov in voznic za volanom, je še dodatno olajšano. Parkirni pomočnik v yarisu cross zmore polsamodejne prečne in vzdolžne manevre, ne da bi se voznik dotaknil zavore, stopalke za plin ali volana. V spomin mu lahko vstavite največkrat uporabljena parkirna mesta, avto si jih zapomni in parkira na to mesto, tudi, če ni črtnih oznak na cesti.

Foto: Toyota Toyota yaris cross

Pri Toyoti med prednosti svoje novosti navajajo serijski nabor asistenčnih sistemov za varnost in udobje TSS. Sistem za samodejno zaviranje z zaznavanje pešcev, tudi v temi ali v križišču pri zavijanju levo ali desno. Med asistenčnimi sistemi, ki jih podpira TSS, so tudi polni prilagodljivi tempomat, sistem prilagajanja snopa luči, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, sistem za ohranjanje vozila in sledenje vozilom na voznem pasu …

Foto: Toyota Toyota yaris cross

Tudi pametni štirikolesni pogon

Gregor Mauko, direktor Toyote Slovenija, pravi, da samozavest glede prodaje črpajo tudi zaradi vse večje prepoznavnosti hibridov med slovenskimi kupci. Če so pred leti kupci slabo poznali prednosti hibridov, jih danes poznajo odlično. V podobnem položaju kot nekdaj hibridi naj bi bili danes električni avtomobili. Mauko pravi, da hibride na koncu kupi veliko tistih, ki tehta med električnim in hibridnim avtomobilom. Tudi yaris cross naj bi v vsaj 70 odstotkih pri nas predstavljala hibridna različica. Gre že za četrto generacijo Toyotinega hibridnega pogona, ki je lahko na voljo s pogonom na prednji kolesi (2 WD), ali s posebnim električnim štirikolesnim pogonom AWD-i.

Foto: Žurnal24 Toyota yaris cross

Inovativna rešitev Male pike preprečujejo kraje velikih avtov

Pri hibridu gre, tako kot pri yarisu, za kombinacija 1,5-litrskega trivaljnika, ki deluje v skladu z bolj ugodnim Atkinsonovim ciklusom, ter elektromotorja, ki poganjata prednji kolesi, na voljo pa je že omenjeni pametni štirikolesni pogon AWD-i, pri katerem za pogon zadnjih koles skrbi zadaj vgrajeni elektromotor majhne moči. 

Moč se samodejno med sprednjimi in zadnjimi kolesi prenaša v razmerju 100:0 in 40:60, kar lahko voznik spremlja na grafiki na zaslonu v vozilu.

Foto: Žurnal24 Toyota yaris cross

Skupna moč bencinskega in električnega motorja je 86 kW oziroma 116 konjskih moči. Ker je izgorevanje izjemno hitro, kompresijsko razmerje zelo visoko (14:1), ter kot so nam povedali Toyotini inženirji termična učinkovitost izjemno visoka (40-odstotna), je poraba goriva majhna, prav tako pa tudi emisije CO2.

Foto: Toyota Toyota yaris cross

Zadnji elektromotor se sicer izklopi pri hitrosti 70 km/h, japonski inženirji pa pravijo, da štirikolesni pogon v prvi vrsti pomaga, da avto na spolzkem terenu, snegu, pri poledici, ne obstane na mestu, tudi na klancu ne, pri čemer se štirikolesni pogon vklopi le v nujnih primerih, ko kolesa nimajo stika s podlago, kar prinaša velik prihranek pri porabi goriva. Obstajata sicer dva progama vožnje, trail in snow, ki jih voznik določi z uporabo vrtljivega gumba med sedeži.

Foto: Žurnal24 Toyota yaris cross

Zaradi izboljšav do 130 km/h na elektriko

Yaris cross prinaša novo generacijo kompaktnega planetarnega gonila (po domače menjalnik eCVT) in tudi izboljšano litij-ionsko baterijo, ki ob zaviranju proizvaja dvojno količino energije in po podatkih Toyote ohrani več kot 50 odstotkov energije ob pospeševanju. Po novem lahko samopolnilni hibrid vozite v električnem načinu, ob dovolj napolnjeni bateriji, do hitrosti 130 km/h. Pri Toyoti pravijo, da lahko s samopolnilnim hibridom naredimo več kot 50 odstotkov poti povsem na elektriko, čeprav ni treba baterije polniti na vtičnici, ampak se polni med vožnjo.

Foto: Žurnal24 Toyota yaris cross

Yaris cross je sicer na voljo tudi z 1,5-litrskim bencinskim motorjem z močjo 92 kilovatov (125 KM), ki je na voljo s samodejnim menjalnikom CVT ali 6-stopenjskim ročnim menjalnikom.

Foto: Toyota Toyota yaris cross

Cena za že serijsko bogato opremljeno vozilo se s paketom luna pri bencinskem modelu začne pri 16.900 evrih, največ stane peti po vrsti paket adventure, in sicer 22.850 evrov. Za hibrida z vstopno opremo je treba odšteti vsaj 20.900 evrov, z najdražjim paketom premiere stane 29.500 evrov. Že serijsko kupec prejme 10-letno Toyotino jamstvo, ki vključuje tudi baterijo hibridnega vozila. Doplačilo za štirikolesni pogon pri hibridu je možno z vsemi stopnjami opreme, razen osnovne opreme luna, stane pa 2.500 evrov.
Da bi bila nova vozila dostopna širšemu krogu kupcev, so pri Toyoti predstavili nov način financiranja, v primeru katerega je cena bencinskega modela 15.100 evrov, oziroma 99 evrov na mesec, oziroma 18.850 evrov ali 116 evrov mesečnega obroka v primeru hibrida. Kako pridemo do te cene, nam je v pogovoru pojasnil direktor Toyota Slovenija Gregor Mauko.

Foto: Žurnal24 Toyota yaris cross

Financiranja so danes nujna pri prodaji novih in rabljenih vozil. V čem je financiranje, ki ga ponuja Toyota, drugačno od konkurence?

S tem, ko smo ustanovili podjetje Toyota Financial Services, želimo znotraj hiše združiti strategije prodaje in strategije financiranja. Ponujali bomo vse produkte kot do zdaj, razlika pa je predvsem v tem, da poleg klasičnega lizinga ponujamo tudi poslovni najem z vključenimi različnimi paketi vzdrževanja, zavarovanja in podobno. Kar je novost, ponujamo finančni lizing z balonom, pri čemer že ob sklenitvi financiranja ponudimo kupcu tri možnosti za zadnji obrok: lahko ga poplača in vozilo kupi, lahko ga mi odkupimo nazaj ob vnaprej dogovorjeni ceni, lahko pa se odloči, da financiranje podaljša še za dodatnih pet let, pri čemer mu mi že danes okvirno povemo kakšni bodo mesečni obroki. S tem poskušamo kupcem na zelo transparenten način pojasniti kaj je za njih najbolje.

Foto: Toyota Toyota yaris cross

Koliko kupcev vozil se zdaj odloča za financiranje ob nakupu avtomobila?
Trenutno imamo okoli 40-odstotno penetracijo finančnih produktov, kar pomeni, da od 100 prodanih vozil, jih 40 prodamo s pomočjo financiranja. Cilj z novo lizing hišo je preseči mejo 50 odstotkov.

Na ceniku yarisa cross posebej poudarjate, da je osnovni bencinski model na voljo za 99 evrov na mesec, osnovni hibrid pa 119 evrov na mesec. Kako stranka pride do take cene?
Okoli 30 odstotkov je pologa, potem je mesečni obrok za osnovni model 99 oziroma 119 evrov, zadnji obrok za vozilo po petih letih odplačevanja mesečnih obrokov pa je okoli 40 odstotkov cene. Kot sem pojasnil ima kupec za zadnji obrok tri opcije, ali sam poplača preostanek vrednosti, ali mi odkupimo preplačan delež ali pa se odloči za nadaljnje financiranje.

Foto: Toyota Toyota yaris cross

V to ceno verjetno ni všteto zavarovanje?
Ne, to je osnovi finačni lizing, brez vzdrževanja in zavarovanja.

Ali lahko v začetni polog vzamete rabljeno vozilo?
Seveda. Na ta način si lahko marsikdo privošči novo vozilo, saj je lahko za začetni polog dovolj že vozilo stato osem let ali več.

Je to pot do neke vrste mesečne naročnine, kot v mobilni telefoniji?
Ni še povsem tako. Toyota ponuja storitev easy, s katero želimo postopoma kupce navaditi na to možnost. Upamo, da v naslednjih petih letih, morda še prej, prišli do vozila, ki bo mesečni strošek in ne nakupna investicija. Toyota na tem področju v Evropi dosega dobre rezultate. Na leto 30 odstotkov prodanih vozi v Evropi je že s temi finančnimi produkti s podobnim sistemom balona. Prvi cikel iz leta 2015 se je zaključil leta 2019. Opažamo, da se po pretečenem obdobju več kot polovica kupcem odloči za novo vozilo s podobnim mesečnim obrokom kot pred tem.

Foto: Toyota Toyota yaris cross

Ali pripravljate produkt za kupce vozil, ki na leto naredijo malo število kilometrov?
To je večna debata. Pripravljamo nekaj, vendar šele v drugi fazi. Tisto, kar počnemo zdaj za potrebe podjetij, je kratkoročni najem, ko se najema vozilo za dan, dva ali tri. Počasi bi želeli to storitev ponuditi tudi zasebnim strankam.

Če prav razumem se bodo vaši prodajalci v naslednjih petih letih iz prodajalcev vozil spremenili v ponudnike mobilnosti?
Tako je. V naslednjih treh do petih letih bomo ponudili več produktov. Letos želimo predstaviti podoben produkt s prevozi na zahtevo. Gre za sodelovanje med javnim in zasebnim partnerstvom v okviru prevoza. Ta pilotni projekt želimo lansirati že septembra v Kočevju. Podobno ponudbo smo pripravili za podjetja, kjer želimo optimizirati vozne, parke, da vzamejo toliko vozilo kot jih res potrebujejo. Ponujamo storitev Kinto share za kratkoročni najem vozil. Skratka v smeri fleksibilnosti nadaljujemo razvoj. 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 21:56 29. Avgust 2021.

    20k€ za avto..ne avtoček. tole sigurno ne bo družinski avto, ampak bo za mulo, namest tistga iz baby-centra. sam vprašam, …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.