Ford ecosport: Samosvoj nastop med križanci

Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport
Ford Ecosport piše svojo zgodbo v kompaktnem razredu križancev. Test.
Oglej si celoten članek

Ko nam kdo omeni športnega terenca iz Romunije, gotovo vsak najprej pomisli na dacia dusterja. A ta ni edini športni terenec, ki ga izdelujejo v Romuniji in vrh vsega niti ne pripada znamki romunskega porekla.

Drzno Mačka planila med premijce

Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport

Iz te evropske države namreč prihaja tudi ford ecosport, ki je do prihoda pume pred dvema letoma bil tudi edini najmanjši križanec te znamke. In mimogrede: tudi pumo izdelujejo v Romuniji. Ford je namreč leta 2008 od romunske vlade kupil nekdanjo avtomobilsko tovarno v Craiovi, kjer so izdelovali legendarne oltcite, »romunske citroen vise«, ki so se jih vozniki celo v z avtomobili podhranjeni vzhodni Evropi izogibali kot Hudič križa, in začel v njej izdelovati transit connecte in B-maxe. In ko so iz proizvodnje začeli umikati B-maxa, ki ni bil tako uspešen, kot je bilo predvideno, je leta 2017 na tekočih trakovih Fordove romunske tovarne njegovo mesto zasedel prenovljeni in evropeizirani ecosport modelnega leta 2018.

Avto Fordova večna mladenka s tehniko prihodnosti

Uspešna integracija

Ford Ecosport je bil na evropskem in s tem tudi slovenskem trgu tedaj že dobra štiri leta, vendar je bil v bistvu ekonomski imigrant. Razvili so ga namreč v Braziliji za brazilski trg, v Evropo pa je prihajal iz indijskega Chennaija, in kot takšen ni ravno ustrezal merilom povprečno izbirčnega Evropejca. Zato je bil ob zagoni njegove proizvodnje precej korenito prenovljen in hkrati postal tudi pravi Evropejec.

Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport

Čeprav ne skriva oblikovnih potez predhodnika, je bilo sprememb tedaj dovolj, da je postal veliko bliže okusu evropskih voznikov, pa čeprav še vedno tistih, ki imajo radi malce posebne avtomobile. Ena takšnih posebnosti so vrata prtljažnika, ki se namesto navzgor odpirajo vstran. To ima po nekaterih razlagah sicer določene prednosti, saj vam vrat denimo ni treba povsem odpreti, da bi lahko v prtljažnik odložili manjše predmete, a tudi slabosti. Denimo to, da mora za avtomobilom biti več prostora, kot pa bi ga bilo v primeru, če bi se vrata odpirala navzgor. Odpiranje vrat je tudi precej težko.

259 km po Sloveniji 259 km po Sloveniji: Kako je elektrika z naskokom premagala dizel

Ford Ecosport je sicer eden tistih križancev, ki so vsaj na videz bolj terenci kot križanci, saj je karoserija precej visoka in oddaljena od tal. To prinašata prednosti predvsem na slabše urejenih cestah, pozna pa se tudi med vožnjo po asfaltiranih cestah, ko se kar precej nagiba, česar se mora voznik seveda navaditi. A ko se enkrat navadite tudi ugotovite, da vozne lastnosti precej ustrezajo predstavam, ki smo jih vajeni pri Fordu, torej precej dinamični vožnji.

Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport

Solidna kombinacija

Vendar pa ecosport seveda ni pravi terenec, niti nima štirikolesnega pogona (tega so ukinili v vseh različicah), ampak motor poganja le prednji kolesni par. V primeru testnega avtomobila je to bil litrski turbobencinski trivajnik z močjo 125 'konjev', stari znanec torej, ki je v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom poskrbel za povsem dovolj živahnosti, pa čeprav včasih na račun malce večje porabe goriva, kot pa je pisalo v »rojstnih listinah«.

Stroški Kateri pogon bo za vas najcenejši?

Zaradi višine se ecosport na cesti morda bolj nagiba od povprečja, vendar pa ima ta tudi določene prednosti, predvsem ko gre za prostornost njegove kabine. V razmeroma kratki karoseriji je zato precej prostorno ne le na prednjih sedežih, ampak tudi na zadnji klopi, solidno dovolj prostora pa ostane tudi za prtljažnik.

Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport

Dodatna popestritev

Notranjost je urejena dovolj kakovostno, a ne more skriti dejstva, da je v bistvu enaka kot na prejšnji generaciji fieste, ki je bila letos že osvežena. Ecosport je na mednarodnem trgu pač že od leta 2012, torej gre za zelo dolgoživ model. In tega vtisa ne prežene niti dejstvo, da je opremljen z merilniki z digitalnim zaslončkom v sredini, kakršne denimo še vedno ima focus, in da iz armaturne plošče štrli soliden zaslon sodobnega infozabavnega sistema, kot ga poznamo tudi iz fieste in drugih novejših fordov in ga seveda uspešno povezuje tudi s pametnimi telefoni.

Mad Max Preizkusili smo razvpiti športni poltovornjak

Nekaj svežine je testnemu ecosportu dodala tudi največja novost, oprema active, ki mu je omogočila še malce bolj terenski videz od ostalih ecosportov. K temu so pripomogle predvsem zajetne obloge iz črne plastike, ki ecosporta seveda ne spremenijo v pravega terenca, vendar pa precej popestrijo njegov videz in dobro delujejo tudi v kombinaciji z rdečo barvo karoserije, v kakršno je bil pobarvan testni avtomobil.

Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport

ford ecosport active 1.0 ecoboost 92 kW (125 KM)

Motor: turbobencinski, trivaljni, 998 ccm

Največja moč: 92 kW (125 KM) pri 6.000 vrtljajih

Največji navor: 170 Nm pri 1.400-4.500 vrtljajih

Zmogljivosti: 180 km/h, 11,0 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.096 x 1.861 x 1.653, medosna razdalja 2.519

Prtljažnik (v litrih): 346-705

Poraba: 7,1 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 159 g/km

Cena v evrih: 23.740

Avto Poglejte, kako velik zaslon je Ford namenil focusu

Foto: Anže Petkovšek Ford Ecosport  

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 22:46 12. December 2021.

    avto je delan v romuniji, kjer so plače take, da že fritz volksburgški razmišlja da bi dal odpoved in šel …

  • 11:13 12. December 2021.

    Sedaj mi pa pokažite še nešportnega terenca, da vidim razliko!

  • 10:21 12. December 2021.

    Google je vsak teden plačal spletno delo od doma od 6000 do 10000 evrov. Od Googla sem prejel prvi mesec …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.